Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vil M3 være eneste elbil alternativet med 4WD når den kommer?

Startet av zbk, mandag 13. februar 2017, klokken 18:51

« forrige - neste »

knut.aulie

Sitat fra: knut7 på onsdag 14. desember 2016, klokken 13:32
Sitat fra: bjoris på onsdag 14. desember 2016, klokken 12:55
Er ikke prisene egentlig akkurat som forventet?

Prisen er ikke helt som jeg forventet iallefall. Det ble sagt at de første bilene som skulle komme ville være meget godt utstyrt. Prisen i kontrakten ble satt høy for "sikkerhets skyld", men jeg kom til å bli positivt overrasket når prisen ble annonsert sa selger.

Nå er prisen annonsert 300k for Premier-utgaven, men denne er ikke særlig velutstyrt? Kan man kalle bilen godt utstyrt når den mangler varmepumpe, AAC, skinn, det meste av førerassistansesystemer som ryggekamera, setevarme bak, osv. Bilen blir greit utstyrt om man legger på begge utstyrspakkene, men da koster den jo over 330k. Jeg ser ikke helt at dette er en topp utstyrt bil som er priset overraskende langt under 330k.

Prisen er kanskje grei nok, men forventningene mine ble ikke innfridd.
Er helt enig med min navnebror her. Synes de trikser med tallene for at det skal se bedre ut enn det er.

Det loves ikke noe om levering av bil nå kun at den produseres i 2017. Leveringstidspunkt er det som er viktig!

Antagelig er prisen som forventet og de utnytter ikke situasjonen ekstra, noe de kunne gjort. Men den er ikke supergod heller.

Det er imidlertid diverse som har forsvunnet av utstyr underveis (kameraspeilet , 360 kamera) og den har ikke ACC eller panoramatak. Interiørkvaliteten er maks middels med mye hardplast og setene er det veldig delte oppfatninger om. Enfase ombordlader og kun 50 kW hurtig er også bare såvidt greit i et raskt skiftende marked.

I tillegg må en velge mellom pakker med ting en ikke vil ha for å få det en ønsker.

Jeg er ikke overbevist. Problemet er at det ikke er noe alternativ på markedet i 2017. Tesla S er for dyr i både innkjøp og mulig tid på verksted, og hverken Ioniq eller i3 har lang nok rekkevidde i dag.

Det blir nok Ae men det er i mangel på alternativer [emoji15]

moby666

4 veis seteregulering? Gjelder dette alle modeller? Dette kan vel ikke stemme?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

TM

Er helt enig i at prisene ikke er så fantastiske som enkelte mener. Er usikker på om dette er godt nok til at jeg velger bort tyske alternativer som e-Golf og i3. Rabatt hos VW og BMW trekker ytterligere i Opel's disfavør.

50%NoFuel

Sitat fra: TM på onsdag 14. desember 2016, klokken 15:08
Er helt enig i at prisene ikke er så fantastiske som enkelte mener. Er usikker på om dette er godt nok til at jeg velger bort tyske alternativer som e-Golf og i3. Rabatt hos VW og BMW trekker ytterligere i Opel's disfavør.

Rabatt på elbil hos BMW og VW?
Fremtiden er elektrisk

Gurba

Sitter med et inntrykk av at folk ikke har fått med seg at denne bilen har veldig mye lengre rekkevidde enn i3 og eGolf og at det er noe det er verd å betale litt ekstra for. Men dessverre har Opel og GM et 40 år gammelt rykte det norske folk ikke klarer å legge til siden så de innbiller seg at de tyske merkene er av bedre kvalitet.

Øyvind.h

Sitat fra: TM på onsdag 14. desember 2016, klokken 13:42
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 14. desember 2016, klokken 13:21
Regner med svigers går for en fullspekket en til 319.000 + metallic. Vinterdekk kommer jeg til å anbefale at de kjøper annet sted enn hos Opel.
Hvordan kommer du til den prisen ? Prisen er da 299.900 + utstyrspakkene.
Det gis vel ikke rabatt på den prisen ?
319.000,- er blitt oppgitt blant annet på elbil.no og i e-post som er gått ut som pris på topputstyrt bil. Dvs. bil med de to ekstra utstyrspakkene.
Men da uten vinterhjul, metallic og muligens også uten levering?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

bj-mj


Zuexi

I den første mailen som gikk ut fra Opel Norge stod det pris fra 289.900,-/319.700,-, men ingenting om at leveringskostnader og vrakpant kom i tillegg.

"Hei, jeg skulle gjerne hatt en bil uten leveringskostnader jeg.... Hva sier du, går ikke det?"
Da blir det for dumt å lansere at DET er prisen. Lokkeprising.

Riktignok ble justert i de senere mailene som ble sendt ut, men føler meg allerede "lurt" for 10.000,- i tillegg til at jeg må ut med 350.000,- for en fullspekket OPEL!


ClasT

Bi-Xenon hovedlys og IKKE full LED er rett og slett skuffende.
LED drar jo mindre strøm, burde vel strengt tatt være ting som tar minst strøm og som Opel har i lager hylla.

knut.aulie

Sitat fra: Zuexi på onsdag 14. desember 2016, klokken 15:30
"Hei, jeg skulle gjerne hatt en bil uten leveringskostnader jeg.... Hva sier du, går ikke det?"
Da blir det for dumt å lansere at DET er prisen. Lokkeprising.
Vet at det tidligere har vært forhandlere som har tilbudt kunden å hente bilen på brygga i Drammen.
Tror de har gått bort fra dette nå fordi du ikke får en klargjort bil.
Går jo å spørre om dette er mulig siden de spesifiserer pris uten.

Kjetil1986

Førerassistentpakke har trafikkskiltgjenkjenning, avstandsindikator til bilen foran,
samt blindsone- og filskiftvarsling. I tillegg består denne pakken av en avansert parkeringsassistent og ryggekamera.

Avstandsindikator er ikke det samme som ACC?
Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

erato

Leveringskostander i tillegg er jo standard på absolutt all bilannonsering, så det er jo lite å bli forbauset over. Og det inkluderer jo en god del klargjøring.

PD: Avstandsindikator er ikke det samme som ACC nei. Bilen har CC; men ikke ACC.

S4e

Forventninger er jo så mangt...  Jeg fryktet at bilen ville koste tett på 330' uten tilleggsutstyr og vinterhjul. Og i verste fall bare standardmodellen.

Synes dette ble bedre enn forventet. Ser presseoppslag om at Opel med denne prisen starter priskrig...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

TFSE

S4e,  varför trodde du det, stod ju och var förklarat att den kommer full utrustad för 331.000 kr + vinterhjul och metallick?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA