Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vil M3 være eneste elbil alternativet med 4WD når den kommer?

Startet av zbk, mandag 13. februar 2017, klokken 18:51

« forrige - neste »

kammiz

" I was greatly disappointed in the seats when I sat in the Bolt at the SF Auto Show. The lack of lumbar support, cushion shape and asymmetrical pattern of the covers turned me off. The one I drove today had cloth seats and I found them to be much better than the show car."

vet ikke om dette er fordi stoff er bedre enn skinn, eller om setene har blitt forbedret da.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Amoss

Sitat fra: kammiz på torsdag 15. desember 2016, klokken 08:45
" I was greatly disappointed in the seats when I sat in the Bolt at the SF Auto Show. The lack of lumbar support, cushion shape and asymmetrical pattern of the covers turned me off. The one I drove today had cloth seats and I found them to be much better than the show car."

vet ikke om dette er fordi stoff er bedre enn skinn, eller om setene har blitt forbedret da.

Interessant. Ser at også han klaget på korsryggstøtten, men altså fant at disse nye/stoff setene var bedre. Da er det håp for meg også :)

Har du en kilde på sitatet?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

erato

Sitat fra: Amoss på torsdag 15. desember 2016, klokken 09:59
Sitat fra: kammiz på torsdag 15. desember 2016, klokken 08:45
" I was greatly disappointed in the seats when I sat in the Bolt at the SF Auto Show. The lack of lumbar support, cushion shape and asymmetrical pattern of the covers turned me off. The one I drove today had cloth seats and I found them to be much better than the show car."

vet ikke om dette er fordi stoff er bedre enn skinn, eller om setene har blitt forbedret da.
Interessant. Ser at også han klaget på korsryggstøtten, men altså fant at disse nye/stoff setene var bedre. Da er det håp for meg også :)

Har du en kilde på sitatet?
Det ser ut som om et viktig spørsmål til forhandler ved konfigurering kan bli om setene med og uten komfortpakken er de samme. Jeg frykter kanskje at forhandler ikke vet dette. Setekvaliteten er for meg langt viktigere enn skinn/ikke skinn. Kanskje på tide med et spørsmål til Opel sentralt?

Jakal

Tillater meg å spørre litt, siden det er så mye ekspertise her:

- Jeg kjører 8000 km pr år, aldri til jobb, kjøp av elbil er derfor mest ut fra et miljøperspektiv. Hvis jeg velger å selge bilen etter et halvt år, hvordan tror dere verdifallet blir (gitt ventelister)? Bør jeg velge tilleggspakker mht videresalg, ev er det noe i tilleggspakkene som bileiere nå forventer i nye biler?

- Et premiss for meg er å kunne legge ski i bilen, er Amperaen lang nok til det hvis jeg legger ned baksete? Det står ingen ting om ev skipose...

- Jeg er godt voksen og lytter sjelden til rocke-musikk, mest til radio. Hvor viktig er det da med Bose-anlegg ift standard-anlegg (noen av dere har sikkert Bose nå i eksisterende bil)?

- Med takrails bør det vel være mulig å sette på et skistativ?

- Hva er forskjellen mellom metallic farge og brilliant (Glory red)?

- I spesifikasjonen er det anført komfortseter med ekstra god sidestøtte? Er det oppgraderte seter ift eks Bolt eller versjonen som stod på Youngstorget?

Etter å ha lest spesifikasjonene synes jeg prisen på Premium-modellen fortsatt er veldig attraktiv. Så får jeg ta en vurdering med vinterdekk, forstår at det ikke haster nå. Men synes det er vanskelig med bestillingen siden det ikke er noen demobiler å forholde seg til. Så takk for svar, vi er jo i samme båt.

Como

#109
Sitat fra: Nickelilltroll på torsdag 15. desember 2016, klokken 09:22
Blir för övrigt inte klok på vilken färg jag ska ha själv.... :o
Blir heller ikke klok på valg av farge. Den mørke sølvfargen som er i reklamevideoen til Opel... trodde det var Quantum grey, men Quantum grey er mørkere. Jeg liker ingen av fargene spesielt godt så i mitt tilfelle blir valget "hva er ok". Har noen sett bilder av Opel-versjonen tatt utendørs i dagslys i farger annet en oranje og blå?
Blir skinn på meg da jeg vil ha Bose og varme i baksetet, men hadde helt klart ikke bestilt skinn hvis dette var et eget tilvalg.
Vurderer å droppe fører assistentpakka.

Zuexi

Glory Red er nå priset fra 1500,- til 3500,- på lik linje med metallic lakk i prislisten.

zbk

Siden Opel ikke har oransjefargen til Bolt, men den mer gullfargede Opel-varianten ender vi nok opp med den blå. Førerassistentpakken er en no-brainer for meg, så det eneste spørsmålet som gjenstår er om jeg tar komfortpakken eller ikke.

Har egentlig ikke lyst på skinn, men tar gjerne lydanlegget. Varme og midtarmlene bak vil være så sjelden i bruk at det ikke tillegges vekt ved valget.

Har sendt spørsmål om et par ting ang skinnsetene som nok vil avgjøre beslutningen:
- Vil midtarmlenet bak også gi skiluke fra bagasjerommet?
- Er setene like bortsett fra setetrekket eller er det forskjell i stopping e.l.?

Er svaret nei på første og ja på siste droppes pakken.  Andre kombinasjoner, så får man vurdere hva man gjør, men nei på skiluke kan fort fjerne pakken uansett svar på setespørsmålet.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

knut3448

Jeg vurderer om jeg skal velge førrerassistentpakka... Blir det litt trist å velge denne bilen uten kamerateknologien?

zbk

Surround-kamera er vel ikke med på Ampera-e såvidt jeg forstår. Ei heller kamera-bakspeil. Får parkeringsassistent med automatisk styring i stedet (APA2).
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

knut3448

Sitat fra: zbk på torsdag 15. desember 2016, klokken 11:59
Surround-kamera er vel ikke med på Ampera-e såvidt jeg forstår. Ei heller kamera-bakspeil. Får parkeringsassistent med automatisk styring i stedet (APA2).

Da blir det litt enklere å velge bort denne... Det eneste som får meg til å tvile litt er om det kan komme fremtidige oppgraderinger som krever denne pakka. Det snakkes om mer utstyr/funksjonalitet for senere utgaver. Kan det være at dette er all maskinvaren som er nødvendig og at vi bare mangler programvaren?

AmocoCadiz

#115
Sitat fra: knut7 på torsdag 15. desember 2016, klokken 12:03
Sitat fra: zbk på torsdag 15. desember 2016, klokken 11:59
Surround-kamera er vel ikke med på Ampera-e såvidt jeg forstår. Ei heller kamera-bakspeil. Får parkeringsassistent med automatisk styring i stedet (APA2).


Da blir det litt enklere å velge bort denne... Det eneste som får meg til å tvile litt er om det kan komme fremtidige oppgraderinger som krever denne pakka. Det snakkes om mer utstyr/funksjonalitet for senere utgaver. Kan det være at dette er all maskinvaren som er nødvendig og at vi bare mangler programvaren?
Førrerassistentpakka er vel det som gjør bilen mest moderne og oppdatert,
dette er type elekroniske assistentsystemer som vil bli mye mer etterspurt fremover av folk flest.
Ville heller satset på dette enn skinnseter.

AmocoCadiz

Sitat fra: Amoss på torsdag 15. desember 2016, klokken 09:59
Sitat fra: kammiz på torsdag 15. desember 2016, klokken 08:45
" I was greatly disappointed in the seats when I sat in the Bolt at the SF Auto Show. The lack of lumbar support, cushion shape and asymmetrical pattern of the covers turned me off. The one I drove today had cloth seats and I found them to be much better than the show car."

vet ikke om dette er fordi stoff er bedre enn skinn, eller om setene har blitt forbedret da.

Interessant. Ser at også han klaget på korsryggstøtten, men altså fant at disse nye/stoff setene var bedre. Da er det håp for meg også :)

Har du en kilde på sitatet?
Chevy Bolt FB gruppen

zbk

Noen som har fått bekrefta helt sikkert at surroundkamera og kameraspeil ikke kommer?

Jeg vil uansett ha ryggekamera, skiltgjenkjenning og blindsone- og filskiftvarsling og parkeringsassistenten som blir en festlig gadget som jeg tviler litt på at blir mye brukt (men håper jeg tar feil).

Førerassistentpakken blir altså helt sikkert med i min konfigurasjon  8)

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

AmocoCadiz

Sitat fra: Jakal på torsdag 15. desember 2016, klokken 10:11
Tillater meg å spørre litt, siden det er så mye ekspertise her:

- Jeg kjører 8000 km pr år, aldri til jobb, kjøp av elbil er derfor mest ut fra et miljøperspektiv. Hvis jeg velger å selge bilen etter et halvt år, hvordan tror dere verdifallet blir (gitt ventelister)? Bør jeg velge tilleggspakker mht videresalg, ev er det noe i tilleggspakkene som bileiere nå forventer i nye biler?

Med etterspørselen med denne bilen kan det fort bli Teslatilstander, å selge bilen til en bra pris vil nok være svært enkelt første året. Husk også første året med Soul, hvor private firmaer skaffet biler som kostet en god del mer enn fra Kia Norge.

Så spørs det om du ønsker å selge denne bilen etter kort tid, du kan komme til å like å kjøre den svært godt!

kammiz

Sitat fra: zbk på torsdag 15. desember 2016, klokken 12:22
Noen som har fått bekrefta helt sikkert at surroundkamera og kameraspeil ikke kommer?

Jeg vil uansett ha ryggekamera, skiltgjenkjenning og blindsone- og filskiftvarsling og parkeringsassistenten som blir en festlig gadget som jeg tviler litt på at blir mye brukt (men håper jeg tar feil).

Førerassistentpakken blir altså helt sikkert med i min konfigurasjon  8)

jeg har fått det bekreftet fra en selger ja, det blir ikke surroundkamera eller kameraspeil. :( :(

Sitat fra: AmocoCadiz på torsdag 15. desember 2016, klokken 12:20
Sitat fra: Amoss på torsdag 15. desember 2016, klokken 09:59
Sitat fra: kammiz på torsdag 15. desember 2016, klokken 08:45
" I was greatly disappointed in the seats when I sat in the Bolt at the SF Auto Show. The lack of lumbar support, cushion shape and asymmetrical pattern of the covers turned me off. The one I drove today had cloth seats and I found them to be much better than the show car."

vet ikke om dette er fordi stoff er bedre enn skinn, eller om setene har blitt forbedret da.

Interessant. Ser at også han klaget på korsryggstøtten, men altså fant at disse nye/stoff setene var bedre. Da er det håp for meg også :)

Har du en kilde på sitatet?
Chevy Bolt FB gruppen

https://www.facebook.com/groups/BoltEV/permalink/1261522507240771/
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA