Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vil M3 være eneste elbil alternativet med 4WD når den kommer?

Startet av zbk, mandag 13. februar 2017, klokken 18:51

« forrige - neste »

telcontar

Sent ute, men bestilte Ampera E idag, får sikkert ikke bilen før 2018.

Ble mørk grå variant (husker ikke navnet, men ikke sky silver). Tok med førerassitentpakka, men ikke comforpakke. Sku gjerne hatt BOSE anlegget, men ingen must.

Blir pendler bil for kona, så håper det blir en problemfri bil for hu.

Jakal

Jeg ser at Metalic farge og Brilliant / Glory red har samme pris - lurer på om det er vedlikeholdsmessig fordel med Metalic i stedet for Brilliant, anybody?

Jeg regner med at alle har sett Motor-artikkelen:https://www.motor.no/artikler/vi-har-kjort-bilen-som-nordmenn-star-i-ko-for/. Der pekes det på nødvendigheten av antispinn / antisladd. Er det Amber Orange-fargen vi ser avbildet?


Zuexi

Sitat fra: zbk på torsdag 15. desember 2016, klokken 10:51
Har sendt spørsmål om et par ting ang skinnsetene som nok vil avgjøre beslutningen:
- Vil midtarmlenet bak også gi skiluke fra bagasjerommet?

Min forhandler sier at bakseteryggen ikke vil få ski-/gjennomlastningsluke.

S4e

Sitat fra: Jakal på torsdag 15. desember 2016, klokken 10:11
- Et premiss for meg er å kunne legge ski i bilen, er Amperaen lang nok til det hvis jeg legger ned baksete? Det står ingen ting om ev skipose...

Basert på erfaringer med mindre biler og 1/3 2/3 nedfelling baksete (Corsa): Skiene vil enten stikke frem mellom førersetene eller på siden av en av førersetene. Det bør gå helt fint, spesielt i midten siden Ae har "automat".
 
Sitat
- Med takrails bør det vel være mulig å sette på et skistativ?
Absolutt. Opel skal komme med et forslag som tilleggsutstyr og det vil helt sikkert være mulig med 3. part i og med den har takrails.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Jakal

Takk for den, S4e, da forsvant den siste rest av tvil ;D

Stigzy

Lurer litt på de kameraene som bolt har. Altså de 4 kameraene som gjør at den får 360graders syn når en feks skal parkere. Har ampera-e det?! Forhandleren min sa ja med en gang, men det står kun ryggekamera i kontrakten min?! Noen som har fasitsvaret her? :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

Ipadjove

Regner med at de hadde spesifisert det om det var med. Så dessverre er det nok ikke med, verken skjerm-speilet eller 360-kamera :/
Og da er det kanskje heller ikke spyler på ryggekamera.

Gurba

Er det opplest og vedtatt at Ae ikke får speilkamera? Hvis ja, hva er grunnen?

S4e

Sitat fra: Jakal på torsdag 15. desember 2016, klokken 19:41
Takk for den, S4e, da forsvant den siste rest av tvil ;D

Kjøp en romslig skipose med glidlås. Mye kjekkere å ha de inne i bilen og da går det også fint med klister. Behøver ikke å lukke skiposen når de er inne i bilen. Jeg bruker bare stativ når jeg har mange passasjerer.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

knut.aulie

Sitat fra: Gurba på torsdag 15. desember 2016, klokken 22:54
Er det opplest og vedtatt at Ae ikke får speilkamera? Hvis ja, hva er grunnen?
Opplest = ja

Vedtatt = tydeligvis

Grunn = ingen fornuftig grunn jeg kan se

pilt

Jeg syns det er rart at bildet som kommer opp når man velger stoffseter har det midtarmlenet bak. Det skal jo bare følge skinnsetene. Var det armlene på bilen på Youngstorget? Jeg glemte å sjekke. Men det var vel ikke stoffseter heller, når jeg tenker meg om...
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

Jakal

Pilt, interessant det du sier om midtarmlene bak. Det ser jo grangivelig slik ut på bildet, det hadde vært knall om eks ski kan legges inn gjennom midtarmlenet.

Ellers lurer jeg på et par ting:
- Automatisk fjernlys - Smart Beam: Er det automatisk overgang til nærlys / fjernlys ift motgående trafikk?
- Parkeringsassistent: Er det piping ift nærhet til faste gjenstander (annen bil etc) ved parkering?
- Avstandsindikator (Førerassistentpakken): Er det kun en indikator som viser avstand i meter til bilen foran?

Forøvrig sliter jeg med fargevalg, da jeg ikke finner bilder av bolt eller ampera ved flere av fargealternativene. Jeg har valgt vekk Quantum Grey, Mineral Black og antagelig Amber Orange. Noen som har tips hvor man kan finne bilder av f eks Glory Red?

Stikkkontakt

Sitat fra: Jakal på lørdag 17. desember 2016, klokken 10:21

Ellers lurer jeg på et par ting:
- Automatisk fjernlys - Smart Beam: Er det automatisk overgang til nærlys / fjernlys ift motgående trafikk?
- Parkeringsassistent: Er det piping ift nærhet til faste gjenstander (annen bil etc) ved parkering?
- Avstandsindikator (Førerassistentpakken): Er det kun en indikator som viser avstand i meter til bilen foran?

Ja

Usikker. Parkeingsassistent i VAG-sammenheng er automatisk lukeparkering. Tesla kalte parkeringssensorer for parkeringassistent/hjelp på de første utgavene av TMS.

Ja. Om den angir i meter eller sekund er jeg usikker på,men det er en varsler for avstand til forankjørende bil.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Jakal


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA