Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vil M3 være eneste elbil alternativet med 4WD når den kommer?

Startet av zbk, mandag 13. februar 2017, klokken 18:51

« forrige - neste »

Arha

Sitat fra: Jakal på lørdag 17. desember 2016, klokken 10:21
Pilt, interessant det du sier om midtarmlene bak. Det ser jo grangivelig slik ut på bildet, det hadde vært knall om eks ski kan legges inn gjennom midtarmlenet.

Ellers lurer jeg på et par ting:
- Automatisk fjernlys - Smart Beam: Er det automatisk overgang til nærlys / fjernlys ift motgående trafikk?
- Parkeringsassistent: Er det piping ift nærhet til faste gjenstander (annen bil etc) ved parkering?
- Avstandsindikator (Førerassistentpakken): Er det kun en indikator som viser avstand i meter til bilen foran?

Forøvrig sliter jeg med fargevalg, da jeg ikke finner bilder av bolt eller ampera ved flere av fargealternativene. Jeg har valgt vekk Quantum Grey, Mineral Black og antagelig Amber Orange. Noen som har tips hvor man kan finne bilder av f eks Glory Red?

Ifølge konfiguratoren ser det ut som bilen parkerer på egen hånd:
Avansert parkeringsassistent (APA2) med automatisk styring, samt blindsonevarsling
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Como

Sitat fra: Arha på lørdag 17. desember 2016, klokken 23:37
Sitat fra: Jakal på lørdag 17. desember 2016, klokken 10:21
- Parkeringsassistent: Er det piping ift nærhet til faste gjenstander (annen bil etc) ved parkering?

Ifølge konfiguratoren ser det ut som bilen parkerer på egen hånd:
Avansert parkeringsassistent (APA2) med automatisk styring, samt blindsonevarsling
Prøvekjørte nye Opel Astra noen måneder siden og testet da ut avansert parkeringsassistent. Jeg styrte gass, brems, frem og revers ut fra signaler fra instrumentpanelet. Bilen sto for styringen. Luken jeg hadde valgt var god. Likevel ble det mye frem og tilbake. Det var tidkrevende og bilen endte opp alt for langt fra fortauet. Hvis Chevrolet bruker samme system i sin Bolt/AE som er i Opel Astra, så er dette noe jeg aldri kommer til å bruke.
Løsningen i Astra er etter min mening kun for de som sliter med lukeparkering.

kammiz

Det er jo nettopp det parkeringsassistenten er til... Å hjelpe de som sliter med det.... :-)

Jeg tror ikke bilen får skiluke i bakseteryggen.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

TM

Det går rykter om at Bolt ikke har regnsensor, selv om den skulle hatt det

http://www.chevybolt.org/forum/9-2017-chevy-bolt-ev-general-discussion-forum/5577-rain-sensing-wipers.html

Og lyktespylere har den ikke ser det ut til. Det står heller ikke spesifisert i den norske prislisten.

Gurba

Det står ikke noe om dab i Bolt, men det gjøre det på Ampera e. Tror vi kan gå ut ifra at det vil være markedsforskjeller på disse to bilene.

TM

Ja, det er kanskje flere forskjeller. Det står ikke noe om at Bolt benytter Opel eye til gjenkjenning av trafikk-skilt. Men de påstår at Bolt har 10 airbag, mens Ampera-e skal ha 6. Men jeg tipper at de regjerer sidegardinene som 2, men de har trolig airbag i dørene bak for å komme til 10.

Como

Har Opel gitt oss noe som Chevrolet ikke har i sin versjon? Stivere oppheng. DAB+ men det må man jo ha siden Norge stenger FM-båndet. DC lading er standard på AE, og tilvalg på Bolt. Midtre nakkestøtte bak (eller har dette også kommet på Bolt?).
Ellers ser jeg mest det som er fjernet fra Bolt for å få en AE:
- Bakspeil kamera, og side kamera for "bird's eye view".
- antall airbager.
Er det andre forskjeller?

Ipadjove

Regner med vi går glipp av spyler til kamera bak.
Lurer på om jeg har lest at Bolt har manuelt innfellbare speil, usikker.

Zuexi



Sitat fra: kammiz på søndag 18. desember 2016, klokken 09:01
Jeg tror ikke bilen får skiluke i bakseteryggen.

Spurte forhandler om dette. Han sa at den ikke fikk det.

Olemann

Tipper det blir som med Tesla, dog i mindre omfang.  Utstyrspakkene gir endel HW med bilen nå, men hvilke funksjoner og muligheter disse gir, det ser man gradvis over tid etterhvert som SW oppdateres og de nye funksjoner tas i  bruk.

seidl

Må dere betale for gummimatter? Kom 980 kr i kontraktsforslaget mitt for gummimatter.
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

TM

Sitat fra: seidl på søndag 18. desember 2016, klokken 16:29
Må dere betale for gummimatter? Kom 980 kr i kontraktsforslaget mitt for gummimatter.
Står ikke noe i min kontrakt, og det forventer jeg er inkludert i leveringsomkostningene.

seidl

Sitat fra: TM på søndag 18. desember 2016, klokken 16:51
Sitat fra: seidl på søndag 18. desember 2016, klokken 16:29
Må dere betale for gummimatter? Kom 980 kr i kontraktsforslaget mitt for gummimatter.
Står ikke noe i min kontrakt, og det forventer jeg er inkludert i leveringsomkostningene.

Ja enig i det. Skal ta det med forhandler at dette bør være inkludert. Betaler du for "registreringsomkostninger" også? Der har de satt på nesten 4000 kr
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

TM

Niks..333.200 for full pakke og metallic. Fikk beskjed om at jeg kan vente med å bestille vinterhjul. Det er ikke noe som heter registreringsomkostninger...bare noe forhandleren din finner på  ;)

Zuexi



Sitat fra: seidl på søndag 18. desember 2016, klokken 16:54
Sitat fra: TM på søndag 18. desember 2016, klokken 16:51
Sitat fra: seidl på søndag 18. desember 2016, klokken 16:29
Må dere betale for gummimatter? Kom 980 kr i kontraktsforslaget mitt for gummimatter.
Står ikke noe i min kontrakt, og det forventer jeg er inkludert i leveringsomkostningene.

Ja enig i det. Skal ta det med forhandler at dette bør være inkludert. Betaler du for "registreringsomkostninger" også? Der har de satt på nesten 4000 kr

Jeg kommer aldri verden til å godta ekstra registreringsomkostninger.
Ser Opel har gått bort fra 289.000,- nå har skrevet pris fra 299.000 inkl. leveringsomkostninger (Oslo) og vrakpant på sidene sine.
Fortell meg hvordan de skal kunne levere en bil til den prisen, hvis forhandler skal ha ekstra betalt for å sette på skiltene? Sånn dustegebyr de finner på selv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA