Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vil M3 være eneste elbil alternativet med 4WD når den kommer?

Startet av zbk, mandag 13. februar 2017, klokken 18:51

« forrige - neste »

seidl

Sitat fra: Zuexi på søndag 18. desember 2016, klokken 17:00

Sitat fra: seidl på søndag 18. desember 2016, klokken 16:54
Sitat fra: TM på søndag 18. desember 2016, klokken 16:51
Sitat fra: seidl på søndag 18. desember 2016, klokken 16:29
Må dere betale for gummimatter? Kom 980 kr i kontraktsforslaget mitt for gummimatter.
Står ikke noe i min kontrakt, og det forventer jeg er inkludert i leveringsomkostningene.

Ja enig i det. Skal ta det med forhandler at dette bør være inkludert. Betaler du for "registreringsomkostninger" også? Der har de satt på nesten 4000 kr

Jeg kommer aldri verden til å godta ekstra registreringsomkostninger.
Ser Opel har gått bort fra 289.000,- nå har skrevet pris fra 299.000 inkl. leveringsomkostninger (Oslo) og vrakpant på sidene sine.
Fortell meg hvordan de skal kunne levere en bil til den prisen, hvis forhandler skal ha ekstra betalt for å sette på skiltene? Sånn dustegebyr de finner på selv.

Ja det er veldig dumt når prisen hos forhandlere blir ulik. Det blir nesten 5000 kr hos meg da for skilter og matter...
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Zuexi

Sitat fra: seidl på søndag 18. desember 2016, klokken 17:06
Sitat fra: Zuexi på søndag 18. desember 2016, klokken 17:00

Sitat fra: seidl på søndag 18. desember 2016, klokken 16:54
Sitat fra: TM på søndag 18. desember 2016, klokken 16:51
Sitat fra: seidl på søndag 18. desember 2016, klokken 16:29
Må dere betale for gummimatter? Kom 980 kr i kontraktsforslaget mitt for gummimatter.
Står ikke noe i min kontrakt, og det forventer jeg er inkludert i leveringsomkostningene.

Ja enig i det. Skal ta det med forhandler at dette bør være inkludert. Betaler du for "registreringsomkostninger" også? Der har de satt på nesten 4000 kr

Jeg kommer aldri verden til å godta ekstra registreringsomkostninger.
Ser Opel har gått bort fra 289.000,- nå har skrevet pris fra 299.000 inkl. leveringsomkostninger (Oslo) og vrakpant på sidene sine.
Fortell meg hvordan de skal kunne levere en bil til den prisen, hvis forhandler skal ha ekstra betalt for å sette på skiltene? Sånn dustegebyr de finner på selv.

Ja det er veldig dumt når prisen hos forhandlere blir ulik. Det blir nesten 5000 kr hos meg da for skilter og matter...
Opel har jo allerede tatt høyde for dette i de 10.000,- de har lagt på startprisen.
Jeg hadde tatt det opp med forhandleren din og hvis ikke de fjerner det (eller har en legitim grunn til at det skal være med) hadde jeg gått videre til Opel Norge.

Mattene derimot vet jeg ikke noe om. Husker ikke om det står spesifisert noe på konfiguratoren.

bmw2002

Forhandleren min hadde ikke hørt om matter. Mulig disse er uoriginale. Det kan jeg fint kjøpe i etterkant.

Frissy

Kan noen gi oversikt over hvilke forhandlere som tar ekstra for reg omkostninger?

TM

Sitat fra: Frissy på søndag 18. desember 2016, klokken 18:26
Kan noen gi oversikt over hvilke forhandlere som tar ekstra for reg omkostninger?
Kanskje mer interessant om man kan bytte forhandler uten å miste plassen i køen.

seidl

Ja tenkte å høre med opel norge imorgen hvilken praksis det er på dette.
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Frissy

Sitat fra: TM på søndag 18. desember 2016, klokken 18:29
Sitat fra: Frissy på søndag 18. desember 2016, klokken 18:26
Kanskje mer interessant om man kan bytte forhandler uten å miste plassen i køen.

Det var tanken min også først,  men på min forløpige kontrakt står det at jeg er kjøper og selger er lokal opel butikk.  Men klart:  er det mulig hvis de ønsker ekstra for reg omk så er jo det noe som bør sjekkes ut. Så fint om du sjekker ut dette, og gir oss tilbakemelding. KAnskje opel har noen tanker om reg omk som er ulike rundt om?

Gurba

Jeg føler at Europeiske kunder blir avspist med en ribbet utgave av bilen i forhold til Bolt med tanke på at både kamerakobling med speilet og birdseye kameraene ikke blir tilgjengelige. Kan det være et triks for at bilen ikke skal bli for dyr? Det kan umulig være EU-regler siden dette finnes på biler tilgjengelig i Norge allerede. Jeg hadde blitt irritert om jeg satt og skulle bestille og hadde fått beskjed om at dette utstyret ikke ble tilgjengelig. Uten dette utstyret er det en bil med lengre rekkevidde enn andre. Med er det en ekstra kul bil med lengre rekkevidde enn andre.

TM

Sikkert morsom med den digitale speilet, men jeg tviler på nytteverdien. Selv med spyler på kameraet tipper jeg det blir ubrukbart etter 5 minutter på saltede veier. Vi får DAB+ radio i stedet, og jeg kan heller ikke se at det er trafikkskilt-gjenkjenning på Bolt. Hvis det stemmer, så føler jeg at det mer enn oppveier for speil. At vi ikke får 3D view er derimot litt synd, men er det bekreftet ?.

Tellus

Hvis du tenker på 360 graders kamerasystem så kommer det. Spurte forhandler om det i dag. Står også i den norske brosjyren.

Zuexi

Sitat fra: Tellus på mandag 19. desember 2016, klokken 20:52
Hvis du tenker på 360 graders kamerasystem så kommer det. Spurte forhandler om det i dag. Står også i den norske brosjyren.
Jeg fikk motsatt beskjed. Ihvertfall ikke i denne omgang. Står ikke listet opp under konfiguratoren.

Tellus

Har lagt merke til at det ikke står i konfiguratoren. Derfor spurte jeg spesifikt om dette. Opelselgeren fortalte at han mente bilen kom med. I brosjyren jeg fikk med meg står det listet bakerst sammen med blandt annet automatisk nødbrems, varme i ratt og seter og Bose lydanlegg. Er vel sannsynligvis i førerassistentpakken.

Selvfølgelig mulig at det er trykkfeil i brosjyren og at forhandleren ikke vet hva som finnes av utstyr. Ser dessverre ikke bort fra at så kan være tilfelle.

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Zuexi

Sitat fra: Tellus på mandag 19. desember 2016, klokken 21:01
Har lagt merke til at det ikke står i konfiguratoren. Derfor spurte jeg spesifikt om dette. Opelselgeren fortalte at han mente bilen kom med. I brosjyren jeg fikk med meg står det listet bakerst sammen med blandt annet automatisk nødbrems, varme i ratt og seter og Bose lydanlegg. Er vel sannsynligvis i førerassistentpakken.

Selvfølgelig mulig at det er trykkfeil i brosjyren og at forhandleren ikke vet hva som finnes av utstyr. Ser dessverre ikke bort fra at så kan være tilfelle.
Brosjyren var laget før de slapp konfiguratoren. Jeg fikk den utlevert samme dag som de slapp prisene. Mener jeg sendte mail til forhandleren med spørsmålet dagen etter.
Burde igrunn kaste brosjyrene siden de ikke samsvarer med hva som faktisk leveres.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA