Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vil M3 være eneste elbil alternativet med 4WD når den kommer?

Startet av zbk, mandag 13. februar 2017, klokken 18:51

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: zbk på onsdag 14. desember 2016, klokken 09:01
Er dere fornøyd med prisene og utstyrspakkene? Hvilken konfigurasjon vil dere kjøpe?

http://www.tv2.no/broom/8798610/

Om jeg skulle ha en hadde jeg vært rimelig misfornøyd med at utvidet stereo (som jeg ville hatt) er bundlet med skinnseter (som jeg ikke ville hatt). Slik er det som regel med slike pakker synes jeg, noe man absolutt vil ha er bundlet med noe man absolutt ikke vil ha. Teslas Premium-pakke er samme greia, kunne godt tenkt meg enkelte ting i den men vil absolutt ikke ha alcantara på dahsbordet. Dermed ble det null premium-pakke.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Crown

Sitat fra: kammiz på onsdag 14. desember 2016, klokken 11:50
Android Auto runs on your phone, but that doesn't mean it's limited to your phone's hardware. Apps will be able to access the car's own GPS and GPS antenna (if fitted), steering wheel controls, the sound system, the car's wheel speed, its compass and any mobile antennas, and there are moves to access car data from the vehicle's own computer too.

Forøvrig, bare det at Google Maps bruker data fra waze for trafikk triumfer alle eventuelle ulemper. :-)

Såpass, det visste jeg ikke, regner med bilen har GPS-antenne da :) Jeg trodde speiling av mobilen var speiling av mobilen, men da har jeg lært noe nytt i dag også.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

kammiz

Sitat fra: Crown på onsdag 14. desember 2016, klokken 12:13
Sitat fra: kammiz på onsdag 14. desember 2016, klokken 11:50
Android Auto runs on your phone, but that doesn't mean it's limited to your phone's hardware. Apps will be able to access the car's own GPS and GPS antenna (if fitted), steering wheel controls, the sound system, the car's wheel speed, its compass and any mobile antennas, and there are moves to access car data from the vehicle's own computer too.

Forøvrig, bare det at Google Maps bruker data fra waze for trafikk triumfer alle eventuelle ulemper. :-)

Såpass, det visste jeg ikke, regner med bilen har GPS-antenne da :) Jeg trodde speiling av mobilen var speiling av mobilen, men da har jeg lært noe nytt i dag også.

før var det som du sier :) hele poenget med android auto og apple carplay er en sømløs samkjøring av mobiltelefonens software og bilens hardware. best of both worlds. :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Bjoris

Er ikke prisene egentlig akkurat som forventet?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Como

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 14. desember 2016, klokken 11:58
Sitat fra: zbk på onsdag 14. desember 2016, klokken 09:01
Er dere fornøyd med prisene og utstyrspakkene? Hvilken konfigurasjon vil dere kjøpe?

http://www.tv2.no/broom/8798610/

Om jeg skulle ha en hadde jeg vært rimelig misfornøyd med at utvidet stereo (som jeg ville hatt) er bundlet med skinnseter (som jeg ikke ville hatt). Slik er det som regel med slike pakker synes jeg, noe man absolutt vil ha er bundlet med noe man absolutt ikke vil ha. Teslas Premium-pakke er samme greia, kunne godt tenkt meg enkelte ting i den men vil absolutt ikke ha alcantara på dahsbordet. Dermed ble det null premium-pakke.
Enig. Ville valgt vekk skinn, men kan ikke grunnet lyd og varme i baksetet.
Men her står det skinn, det må vel være bedre kvalitet enn det som har var i den gule demobilen...hva tror dere?

Øyvind.h

Sitat fra: bjoris på onsdag 14. desember 2016, klokken 12:55

Prisen er knallgod og definitivt blant de mer positive anslagene. Spesielt mtp. hva vi har sett av priser i USA.

Regner med svigers går for en fullspekket en til 319.000 + metallic. Vinterdekk kommer jeg til å anbefale at de kjøper annet sted enn hos Opel.
Såfremt førersetet faller i smak hos dem eller er et annet enn bilen som stod på Youngstorget.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TFSE

Detta med däck, du får säkert sparat några tusen men är det inte finare med original?

Hur ska du få bekräftat andra förarsäten än de som var i den gula bilen på Youngstorget?

moby666

Android Auto er desverre ikke lansert i Norge enda, får håpe det er på plass til sommeren, hvis ikke får ikke "vanlig" mann i gata navi da det er litt knot å få hacket Android Auto inn.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

knut3448

Sitat fra: bjoris på onsdag 14. desember 2016, klokken 12:55

Prisen er ikke helt som jeg forventet iallefall. Det ble sagt at de første bilene som skulle komme ville være meget godt utstyrt. Prisen i kontrakten ble satt høy for "sikkerhets skyld", men jeg kom til å bli positivt overrasket når prisen ble annonsert sa selger.

Nå er prisen annonsert 300k for Premier-utgaven, men denne er ikke særlig velutstyrt? Kan man kalle bilen godt utstyrt når den mangler varmepumpe, AAC, skinn, det meste av førerassistansesystemer som ryggekamera, setevarme bak, osv. Bilen blir greit utstyrt om man legger på begge utstyrspakkene, men da koster den jo over 330k. Jeg ser ikke helt at dette er en topp utstyrt bil som er priset overraskende langt under 330k.

Prisen er kanskje grei nok, men forventningene mine ble ikke innfridd.

TM

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 14. desember 2016, klokken 13:21
Regner med svigers går for en fullspekket en til 319.000 + metallic. Vinterdekk kommer jeg til å anbefale at de kjøper annet sted enn hos Opel.
Hvordan kommer du til den prisen ? Prisen er da 299.900 + utstyrspakkene.
Det gis vel ikke rabatt på den prisen ?

Goggen123

Sitat fra: knut7 på onsdag 14. desember 2016, klokken 13:32

Prisen er kanskje grei nok, men forventningene mine ble ikke innfridd.

Helt enig, har akkurat samme inntrykk. Prisen muligens er grei objektivt sett, men ut i fra hvordan dette ble solgt inn ved "foreløpig" kontraktsinngåelse ble ikke mine forventninger innfridd heller.
Og utstyrsnivået er ikke såååå imponerende, når jeg har prøvd Ioniq som fremstår flere hakk bedre.

knut3448

Selgeren har ikke ringt meg enda, men det kan jo hende andre har fått svar på spørsmålene mine...

-"Komfortseter foran med ekstra god sidestøtte"
Leveres Ae med samme setene som Bolt, og som andre har spurt om, hadde den gule Paris-bilen de endelige setene?

-"Midtarmlene bak" (komfortpakken)
Får man også luke for ski om man velger midtarmlene bak?

-"Førerassistentpakke med ryggekamera"
Kan bilen få ekstra funksjonalitet på et senere tidspunkt (OTA) som forutsetter at man har valgt denne pakken?

TM

Ser at bilen leveres med bi-Xenon uteb lyktespyler. Det betyr vel at de må få ned lysstyrken til under 2000 lumen, så den unngår krav om lyktespyler ?

ProsjektX

Sitat fra: moby666 på onsdag 14. desember 2016, klokken 13:27
Android Auto er desverre ikke lansert i Norge enda, får håpe det er på plass til sommeren, hvis ikke får ikke "vanlig" mann i gata navi da det er litt knot å få hacket Android Auto inn.
Er bare å laste ned fra f.eks http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/. funker knall på min LG G4 mot Ioniq. Men når det er sagt er det noe ordentlig dritt at det går an å legge inn POI (f.eks fra ladestasjoner) på google maps. Tror ihvertfall ikke det er mulig...
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

3irikur

Sitat fra: ProsjektX på onsdag 14. desember 2016, klokken 14:27
Sitat fra: moby666 på onsdag 14. desember 2016, klokken 13:27
Er bare å laste ned fra f.eks http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/. funker knall på min LG G4 mot Ioniq. Men når det er sagt er det noe ordentlig dritt at det går an å legge inn POI (f.eks fra ladestasjoner) på google maps. Tror ihvertfall ikke det er mulig...

Jeg bruker løsningen fra denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,28620.0.html

Da får jeg opp mange ladere på kartet på mobilen, men det var kanskje ikke det du mente?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA