Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kanskje vente?

Startet av amund, fredag 03. februar 2017, klokken 18:41

« forrige - neste »

kaiat

Sitat fra: Muffinman på mandag 08. mai 2017, klokken 17:50
Adapteret til høyre er det jeg omtaler noen hakk tidligere i tråden. Det grønne fikk jeg i dag, og skvatt skikkelig når jeg koblet det til. "Car needs service, contact Tesla osv" etterfulgt av "automatic emergency braking disabled". Men det så ut til å fungere mot appen. Feilmeldingene har tilsynelatende forsvunnet etter reset og power off, håper det forblir slik. Men sikkert ikke lurt å prøve en gang til....

SitatOm den ikke fungerer kan vi snakke :)
Vi må snakke...

Angående det grønne adapteret: Brukeren Turbo3 på mynissanleaf.com-forumet som står bak LeafSpy-appen, rapporterer at det er en serie av disse adapterene som er defekte. http://mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=44&t=23776

o.b.lix

Sitat fra: amund på mandag 08. mai 2017, klokken 20:13
Dere burde virkelig teste OBDLink MX, evt kloner av den hvis det finnes.

som f.eks. dette?

Støtter appen wifi og ikke blåtann?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman


Muffinman

Sitat fra: kaiat på mandag 08. mai 2017, klokken 21:04
Angående det grønne adapteret: Brukeren Turbo3 på mynissanleaf.com-forumet som står bak LeafSpy-appen, rapporterer at det er en serie av disse adapterene som er defekte. http://mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=44&t=23776
Shit, måler 0.02 ohm mellom pinnene som skal ha 120  ???

petersv

Du kan faktisk åpne og lodde inn en ny smd resistor på 120ohm, ganske lett tilgjengelig ser det ut til på bildene.

Muffinman

Tar ikke sjansen på å koblet til dette enda en gang. Adapteret fra Teknikmagasinet fungerer forresten bra.

amund

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 09. mai 2017, klokken 07:30
Sitat fra: amund på mandag 08. mai 2017, klokken 20:13
Dere burde virkelig teste OBDLink MX, evt kloner av den hvis det finnes.

som f.eks. dette?

Støtter appen wifi og ikke blåtann?

Det er riktig type, men du må finne bluetooth-utgaven, appen støtter kun bluetooth.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Muffinman

#142
Sitat fra: Muffinman på onsdag 10. mai 2017, klokken 19:11
Sitat fra: kaiat på mandag 08. mai 2017, klokken 21:04
Angående det grønne adapteret: Brukeren Turbo3 på mynissanleaf.com-forumet som står bak LeafSpy-appen, rapporterer at det er en serie av disse adapterene som er defekte. http://mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=44&t=23776
Shit, måler 0.02 ohm mellom pinnene som skal ha 120  ???
Måler det samme over motstanden også. Men når jeg åpner ser jeg at den gule ledningen som er loddet til pinne 4 fra venstre på nærmeste rekke på bildet fra leafforumet, er loddet til pinne nummer 5 i mitt adapter. Dette var jammen ikke mye å skryte av, det var ikke aller billigste utgave heller og ble kjøpt via en tysk forhandler. Denne vil forresten at jeg skal prøve igjen, eller reparere adapteret selv og betale tilbake €3 som kompensasjon. Han skriver også at "all adapters have to be tested before shipping". Resten av engelsken er bra, så det er nok misbruk av språk i håp om at det misforstås til at de tester dingsene før de går i posten. Det var nesten verdt prisen av adapteret å få avgårde mailen jeg nettopp sendte i retur....  ;D

EDIT: Det andre adapteret (som gav merkelige verdier) måler 27,5kohm mellom samme pinner. Da har det antageligvis ingen termineringsmotstand installert i det hele tatt og det kan muligens være årsaken til de underlige avlesningene. Ikke-terminert buss kan vel medføre litt forskjellig.


petersv

Rart at de gidder gjøre det så dårlig, koster ikke noe mer å gjøre det rett liksom...

jlan

 :-1-: Jeg vet ikke helt om det der kan kalles lodding, men de har ihvertfall holdt i riktig ende av loddebolten. :-1-: .
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

turfsurf

Ser ut som om de har dryppet loddetinn ned på ledningene. Har ikke giddet å se på YouTube videoer en gang.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

bjornb

#146
Sitat fra: amund på søndag 07. mai 2017, klokken 10:56
In other news, stor oppdatering på vei!

Venter i spenning! :)

Sitat fra: amund på mandag 08. mai 2017, klokken 20:13
Dere burde virkelig teste OBDLink MX, evt kloner av den hvis det finnes. De er ikke basert på ELM327, men ST1110 som er nyere/bedre kvalitet/støtter canbus bedre.

Kan OBDLink LX brukes også? Eller gir den dårligere ytelse?

http://www.obdlink.com/lxbt/
Tesla Model S 90D AP2/HW2 - levert Des 2016.
Reservert Model 3 - 31.03.2016

bjornb

Tesla Model S 90D AP2/HW2 - levert Des 2016.
Reservert Model 3 - 31.03.2016

amund

Sitat fra: bjornb på søndag 04. juni 2017, klokken 02:58
Sitat fra: amund på søndag 07. mai 2017, klokken 10:56
In other news, stor oppdatering på vei!

Venter i spenning! :)

Sitat fra: amund på mandag 08. mai 2017, klokken 20:13
Dere burde virkelig teste OBDLink MX, evt kloner av den hvis det finnes. De er ikke basert på ELM327, men ST1110 som er nyere/bedre kvalitet/støtter canbus bedre.

Kan OBDLink LX brukes også? Eller gir den dårligere ytelse?

http://www.obdlink.com/lxbt/

Klarer ikke helt å forstå hva den mangler i forhold til MX. Ford og GM canbus? Hva med tesla canbus? Du får sende dem en mail og høre.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Lynet

Nå er det straks en måned siden du annonserte stor oppdatering amund........

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA