Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kanskje vente?

Startet av amund, fredag 03. februar 2017, klokken 18:41

« forrige - neste »

jlan

Jeg finner heller ingen filer, har prøvd med en S4A også.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

amund

Versjon 0.9 er ute, denne gangen er det faktisk mulig å finne igjen loggfilene, og browse dem fram + dele dem fra appen.

Dessverre har jeg ikke greid å få skrivetilgang i den mappa (som regel /sdcard/ScanMyTesla, evt /storage/emulated/0/ScanMyTesla) fra Android eldre enn 5.0. Dvs logging fungerer kun på android 5.0 og oppover.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

jlan

:+1:
Da virker det ja, veldig bra. Data sendt på e-mail.

• Fint om du gjør meny pilen litt mer synlig.
  • Kan du forklare "Select single".
  • Verbose informasjon er ikke lett å få med seg.
  • Kan du legge inn en "about" så en er sikker på hvilken versjon en kjører?
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

amund

Select single av = når du klikker/selecter en verdi velges alle verdier som hører til samme pakke (CANBUS packet ID). Poenget med dette har med filtre på bluetooth-adapteret å gjøre - om du vil speede opp f.eks. Perf-tabben ved å fjerne pakker du ikke trenger, hjelper det ikke å slette "Battery current" - for som du ser når du klikker den kommer også "battery power" og "battery voltage" fra samme pakke. Sletter du en men ikke alle vil fortsatt filtrene være like, og du har ikke speedet opp noenting, hele pakka blir uansett lest fra bilen.

Verbose status kunne jeg vel muligens ha fjernet - det den viser havner også i RAW-loggen.

Versjon kan du sjekke under settings/apps/Scan my Tesla. Men ja, jeg kunne også hatt en about-side.

GOS

Omsider tilbake til min bil. Tenkte jeg skulle logge en tur fra Stavanger til Bergen i morgen, men det blir litt stor fil gitt. Var ikke rare tiden som skulle til før filen ble 1 mb.

Må nok studere hvilke data jeg vil logge på turen ja.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

amund

1 mb ja, men telefonen din har vel 32 gb eller noe sånt?  8)
Men det lønner seg nok å velge en tab du er interessert i, ser at Google Sheets ikke godtar mer enn 2 eller 3 mb CSV-filer.

Lynet

Da fant jeg logfiler jeg også :-)

Er det når max/min kommer frem at "select single" er aktivert?

Forslag til forbedring:
- få med tidstag (time stamp)
- gjør det mulig å logge data med varierende tidsintervall. Eksempelvis hvert 10 sekund ved lading er mer enn nok, samme ved kjøring for å se hva som skjer med temp.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

jlan

Som nevnt før hadde jeg satt pris på å få tidspunktet for hver måling - absolutt tid eller en tidsdifferanse fra tiden i filnavnet. Gjerne også GPS posisjon (lat., lon, altitude).
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

amund

Sitat fra: Lynet på fredag 03. februar 2017, klokken 10:50
Forslag til forbedring:
- få med tdstag

Hva er dette?

Time stamp i loggene kommer snart, andre forslag er notert, skal se hva vi får til etterhvert :)

Lynet

Er ikke helt god disse loggene, data kommer på hver 2 til 4 linje.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

GOS

Sitat fra: Lynet på lørdag 04. februar 2017, klokken 21:26

De kommer vel ikke med "," mellom hver av tallene heller, noen av tallene ser ut til å være slått sammen!? Min RWD har konsekvent 0 i turtall og torque etc på min bakre motor, men den har dog turtall og torque på "min fremre motor" som jeg da ikke har :o
Kanskje jeg har fått gratis oppgradering til D-utgave "over the air" :D
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Lynet

Samme her. Men uansett er det eneste mulighet for å få til logging. Så håper amund fortsetter det gode arbeidet
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

amund

Data logges når bilen sender det.

amund

Sitat fra: GOS på lørdag 04. februar 2017, klokken 23:25

De kommer vel ikke med "," mellom hver av tallene heller, noen av tallene ser ut til å være slått sammen!? Min RWD har konsekvent 0 i turtall og torque etc på min bakre motor, men den har dog turtall og torque på "min fremre motor" som jeg da ikke har :o
Kanskje jeg har fått gratis oppgradering til D-utgave "over the air" :D

Det var pussig, det ser riktig ut i de testene jeg har gjort, men send meg gjerne den fila du snakker om så skal jeg se om jeg finner problemet.

amund

Jeg fant ikke noe bra program å plotte CSV-loggene med, så jeg lagde mitt eget (eller, la til CSV-støtte i et gammelt prosjekt jeg hadde):

https://github.com/amund7/UDPLogger/releases/latest

Veldig basic, men det lar deg scrolle (dra + høyreklikk), zoome (ctrl-høyreklikk = zoom box). Støtter CSV både med og uten "Time" i første kolonne, dvs virker med filer fra dagens versjon av appen (0.9.3) og eldre.

Setter pris på bidrag på Github'en til UDPLogger'n, både forslag, bug reports, men ikke minst programmering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA