Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kanskje vente?

Startet av amund, fredag 03. februar 2017, klokken 18:41

« forrige - neste »

amund

#150
Sitat fra: Lynet på mandag 05. juni 2017, klokken 23:47
Nå er det straks en måned siden du annonserte stor oppdatering amund........

I know...

Jeg må nok dele den opp, jeg har gapt litt for høyt. Jeg lover at det SNART kommer en UI-update, denne har allerede (driver og tester hver dag) customizing av innhold i tabber som blir lagret til neste gang, og at OBD-adapteret blir lagret til neste gang, pluss en del rydding i tabber og menyer. Justerbar størrelse på tekst, per tab.

Den har også et bedre 'spamfilter' fra billige OBD-adaptere, så man får færre crazy values.

Det jeg imidlertid må utsette mer er total omskrivning av obd-apter-kommunikasjonen, som jeg har begynt på, som f.eks. takler at man går fra bilen og kommer tilbake, uten at appen kræsjer... dette krever ufattelig mye tid sittende i bilen med PC, og jeg har ikke hatt tid til å programmere og teste det ferdig, så det må jeg nok utsette en stund til.

Dette med loading/saving/fortsetting av trips er heller ikke helt ferdig, det må bli komme litt senere.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

amund

Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

bjornb

Takk for oppdatering. Synes det virket som om jeg fikk færre rare verdier med min ELM327 dongle ja.
Kunne det kanskje vært mulig å fått flere trinn på skriftstørrelse justeringen (med noe mindre forskjeller mellom hvert trinn)?

Har bestilt meg en MX bluetooth dongle nå også.
Tesla Model S 90D AP2/HW2 - levert Des 2016.
Reservert Model 3 - 31.03.2016

bjornb

Jeg fikk min MX bluetooth dongle i dag, det var en annen ytelse kan en si ja :). Mye hyppigere oppdateringer på verdier som blir lest av. Jeg vil anta at evt logger vil bli tilsvarende større også?
Tesla Model S 90D AP2/HW2 - levert Des 2016.
Reservert Model 3 - 31.03.2016

Lynet

Har kommet med ønsket tidligere, men gjentar det: Er det ikke mulig å få valg for hvor ofte det logges.
Vil man se på temperaturendringer i batteriet ved kjøring eller lading holder det å logge en gang i minuttet.
Valg på maks, 0,001 - 0,1 - 0,5 - 1 - 5 - 10 - 30 - 60 sekunder intervall hadde vært toppers.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

bjornb

Sitat fra: amund på mandag 05. juni 2017, klokken 23:23
Klarer ikke helt å forstå hva den mangler i forhold til MX. Ford og GM canbus? Hva med tesla canbus? Du får sende dem en mail og høre.

Jeg spurte scantool.net:
SitatThere is no performance difference between the two.  The OBDLink MX can access an addition CAN network (Ford MS-CAN) using pins 3 and 11 and SW-CAN using pin 1.  The OBDLink LX does not have to these pins.

Ser ut som LX utgaven også burde fungere fint da..?
Tesla Model S 90D AP2/HW2 - levert Des 2016.
Reservert Model 3 - 31.03.2016

amund

Sitat fra: bjornb på torsdag 15. juni 2017, klokken 21:30
Sitat fra: amund på mandag 05. juni 2017, klokken 23:23
Klarer ikke helt å forstå hva den mangler i forhold til MX. Ford og GM canbus? Hva med tesla canbus? Du får sende dem en mail og høre.

Jeg spurte scantool.net:
SitatThere is no performance difference between the two.  The OBDLink MX can access an addition CAN network (Ford MS-CAN) using pins 3 and 11 and SW-CAN using pin 1.  The OBDLink LX does not have to these pins.

Ser ut som LX utgaven også burde fungere fint da..?

Høres sånn ut!
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

amund

Sitat fra: Lynet på onsdag 14. juni 2017, klokken 07:55
Har kommet med ønsket tidligere, men gjentar det: Er det ikke mulig å få valg for hvor ofte det logges.
Vil man se på temperaturendringer i batteriet ved kjøring eller lading holder det å logge en gang i minuttet.
Valg på maks, 0,001 - 0,1 - 0,5 - 1 - 5 - 10 - 30 - 60 sekunder intervall hadde vært toppers.

Hvis du syns det er for mye data, sett på et filter i excel kanskje? Du vet at om du f.eks. logger temperatur-tabben, så får du kun de dataene, ikke sant? Og at de oppdaterer seg ganske sjelden?

Igjen, hvis det er Excel du sliter med, prøv UDPLogger-verktøyet mitt, har testa det med 50 mb csv-filer, det kan fortsatt scrolle og zoome, selv om det går litt tregt.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

amund

Versjon 0.9.6 er live. Nå med multiple trips, og lagring av trips, og nøkkelen til å få til dette var AC/DC charge counters, takk for tips bjornb!

Her er turen min Oslo-Prekestolen-Oslo:
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

bjornb

Er det mulig å se totale for AC / DC lading også?
Fant ikke noe i appen, synes det kan være interessant å se totalt akkumulert lading fordelt på AC/DC også.
Tesla Model S 90D AP2/HW2 - levert Des 2016.
Reservert Model 3 - 31.03.2016

amund

Sitat fra: bjornb på torsdag 20. juli 2017, klokken 22:33
Er det mulig å se totale for AC / DC lading også?
Fant ikke noe i appen, synes det kan være interessant å se totalt akkumulert lading fordelt på AC/DC også.

Ja, de ligger ihvertfall under All-tabben, og under Total. Men jeg får det ikke til å stemme med total Charge på min bil, mulig de ikke begynte å telle fra bilen var ny men fra en viss softwareoppdatering? Ikke godt å si.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

bjornb

#161
Differansen som mangler er kanskje akkumulert regenertert kWh?

Edit:

Fant verdiene nå, rart jeg ikke så de tidligere i dag..

Ja, det stemmer når en summerer regen også (1kWh feil, men sikkert en avrunding som skjer et sted..):
Tesla Model S 90D AP2/HW2 - levert Des 2016.
Reservert Model 3 - 31.03.2016

snd

Kanskje dette vinduet blir å se på finn-annonsene fremover mtp. struping av DC lading på 90-pakkene?
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

amund

#163
Sitat fra: bjornb på torsdag 20. juli 2017, klokken 23:17
Differansen som mangler er kanskje akkumulert regenertert kWh?
Ja, det stemmer når en summerer regen også (1kWh feil, men sikkert en avrunding som skjer et sted..):

Stemmer ikke på min, men gjetter at lade-tellerne dukket opp i en eller annen update og ikke har vært der siden starten.

(Regen total regner jeg altså ut selv, Regen=Charge-AC charge-DC charge)
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

bjornb

Det stemmer nok, sigurdi så også etter disse verdiene på noe can-bus dump data han hadde liggende, og kom frem til det samme.
Tesla Model S 90D AP2/HW2 - levert Des 2016.
Reservert Model 3 - 31.03.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA