Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kanskje vente?

Startet av amund, fredag 03. februar 2017, klokken 18:41

« forrige - neste »

amund

Så du mener at bilen min har regenerert 14000 kWh, men jeg har bare ladet 9500?  8)

Tror vi snakker forbi hverandre, jeg regner ut regen ut fra Charge minus AC+DC charge. Kan godt hende jeg har tenkt feil, men det ser ut til å stemme ved både kjøring og lading nå - men det stemmer ikke historisk. Det stemmer sikkert på biler nyere enn datoen disse tellerne begynte å lade, det ser jo ut til å kunne stemme på din.

PS. Tar gjerne i mot link til der hvor Sigurdi har forsket på dette!
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

petersv

Sigurdi har en "ny" bil, så det er ikke så rart. Hvis dette ble lagt til en gang etter første S rullet ut av fabrikken, vil jo alle tidligere biler få en feilvisning på det de allerede har kjørt før den datoen.

Muffinman

P85``en er på bærtur her også, så dette er nok lagt til i senere tid. Bare noen hundre kWh DC-lading, og det stemmer ikke.

bjornb

Sitat fra: amund på lørdag 22. juli 2017, klokken 00:17
Så du mener at bilen min har regenerert 14000 kWh, men jeg har bare ladet 9500?  8)

Nei, at sigurdi også så det du opplever, at det ikke stemte for gamle biler. Dvs dette kom inn i en oppdatering på et eller annet punkt.
Tesla Model S 90D AP2/HW2 - levert Des 2016.
Reservert Model 3 - 31.03.2016

Thor2014

Er det noen i Follo området som kunne tatt seg bryet med å lese ut info om mitt batteri?

Thor2014

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 29. juli 2017, klokken 21:16
Er det noen i Follo området som kunne tatt seg bryet med å lese ut info om mitt batteri?
Noen i Bergen?

RBK

Jeg holder også til i Follo og kunne tenkt meg å lest av batteri. Kan kjøre en liten strekning om det f. eks er noen i Drammens område etc.
Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Muffinman

Hvis dere ønsker å få en så realistisk verdi som mulig kan det være lurt å kjøre batterier relativt langt ned, f.eks rund 20% og vente med å lade til neste dag. Videre å la den stå fulladet noen timer. Hvis estimatet er for lavt bør det korrigeres i riktig retning av en slik øvelse.

RBK

Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

petersv

Jeg holder til på Fornebu, kan komme innom her hvis dere vil. Har også ekstra kabler om dere er interessert til å logge litt selv over tid også.

Thor2014

Sitat fra: petersv på tirsdag 01. august 2017, klokken 16:10
Jeg holder til på Fornebu, kan komme innom her hvis dere vil. Har også ekstra kabler om dere er interessert til å logge litt selv over tid også.
Det hadde vært fint :)
Jeg leter etter en app for iPhone, men finner ingen.
Fant noe om TM-Spy på us forumet, men ingen app :P

Muffinman

Kan sikkert hjelpe om noen er på nordvestlandet, men har bare kabel som passer "gammel" bil.

Men viktig å ha i bakhodet at verdien man leser av er det bilen _tror_ den har av batterikapasitet. Noen ganger tror den litt feil :)

bjornb

Jeg kan også være behjelpelig, bor ved Østensjø, Oslo. Har foreløpig kun kabel som passer nyere biler.

For iOS så kan en få tilgang til TM-Spy beta her:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/using-tm-spy-for-ios.65913/page-16#post-2202404
(Jeg bruker til vanlig iPhone, men har ordnet meg en rimelig Android telefon slik at jeg kan bruke Scan My Tesla på den.)
Tesla Model S 90D AP2/HW2 - levert Des 2016.
Reservert Model 3 - 31.03.2016

sigurdi

Jeg har Tesla diagnose til ODB2 både ny og gammel kontakt liggende om noen trenger.

Kjøpte et parti i fjor fra USA, men var ikke helt fornøyd med finish så la dem aldri ut for salg.
Har nå fikset dem og solgt noen som synest de er helt supre. (Er kanskje bare jeg som er litt kresen)
Kom dessverre på 400kr da mva, frakt osv osv var lagt til.
Selger for det jeg gav etter fix for å bli kvitt dem.

Send pm (sjekkers av og til), eller mail til sigurdi@online.no så kan jeg sende ASAP.
Frakt kommer på 23kr eller 45kr om jeg skal sende dem som a-post.
(De pleier å gå gjennom 2cm åpningen, men litt avhengig av hvor snill betjengingen er.
(Så 423kr eller 445kr ink frakt)

Kan lese av biler i Hortens området om jeg er hjemme, leser ut med CAN leser mot PC.

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

amund

Versjon 0.9.7 er live, kun småfiks, men nå er den jaggu ute av beta!

Er det noen som har testet den nye Trips-funksjonaliteten fra 0.9.6?  :+1: eller  :-1-: ?
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA