Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

eivhelle

Her er noen litt bedre bilder av pure grey seter.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

jensjacob

Sitat fra: TM på onsdag 10. mai 2017, klokken 19:48
Da er det jo dårlig at det ikke følger med en ladekabel som støtter både 2 x 16A og 1x32A.

Ikke for mig.

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig hvornår man har adgang til et strømudtag med 1x32A og ikke samtidig har adgang til 3x16A. - Hvoraf man bare skal bruge de to faser. Måske en norsk bygd, men ikke noget sted i Danmark. Tror jeg ikke.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

TM

#737
Sitat fra: eivhelle på fredag 12. mai 2017, klokken 15:58
Her er noen litt bedre bilder av pure grey seter.
Takk...det var fint  :). Er det røde sømmer ?

Så på skinnetene i en Golf GTE. Er de identiske med setene i e-Golf FL ?

eivhelle

Sitat fra: jensjacob på fredag 12. mai 2017, klokken 16:41
Sitat fra: TM på onsdag 10. mai 2017, klokken 19:48
Da er det jo dårlig at det ikke følger med en ladekabel som støtter både 2 x 16A og 1x32A.

Ikke for mig.

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig hvornår man har adgang til et strømudtag med 1x32A og ikke samtidig har adgang til 3x16A. - Hvoraf man bare skal bruge de to faser. Måske en norsk bygd, men ikke noget sted i Danmark. Tror jeg ikke.
Jeg fikk levert 3 fase kabel med min bil.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

RayBomb

Sitat fra: Propell på torsdag 11. mai 2017, klokken 18:20
Test bilen i vanlig Mode. Helt uaktuelt å kjøre E-Golf uten varme eller klima. Bilen skal brukes som en vanlig bil uten å sinke trafikken eller å sitte å fryse. En Test må vise Normal bruk.
Jeg er personlig lei av tester i ECO+ o.s.v da disse ikke gir bilde av Normal bruk.
Det var helt uaktuelt med Elbil hvis det skal gå ut over komfort og tidsbruk til jobb.
+1


- Skrevet med Tapatalk på iPad
💫 I-Pace S Edition X590 (19MY)
💫 Produsert: 01.02.19 | Levert: 15.03.19
⚙️ Telematics: 16.2
⚙️ H264: Verksted(06.01.20)
⚙️ InControl(updOTA:27.05.20): S20A_20.16.5-536345
⚙️ Kart(upd:08.05.20): 08.030.0107.0158

geear

Sitat fra: eivhelle på fredag 12. mai 2017, klokken 15:56
Da er den første testen gjennomført. Og som forventet er det svært liten forskjell mellom ny og gammel.

Startet med ny e-golf på lett fuktig underlag, som tørket opp etter hvert. Det kan ha gitt en liten fordel til gammel e-golf som stort sett hadde helt tørt underlag da den ble testet rett etter.

En annen forskjell er at gammel e-golf er innkjørt og har dekk som har rullet 15000 km før testen. Ny e-golf hadde kjørt 7 km før testen startet. Altså null innkjøring av hverken bil eller dekk.

Resultatet er vist i bildene under.
Gratulerer og takk for test! Det mest oppsiktvekkende her er gjenskinnet i den nye skjermen (som ellers ser veldig bra ut)!
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Cordus

Sitat fra: TM på onsdag 10. mai 2017, klokken 19:48
Da er det jo dårlig at det ikke følger med en ladekabel som støtter både 2 x 16A og 1x32A.
Sitat
Jeg fikk levert 3 fase kabel med min bil.
Jeg fikk også med 3-fas ladekabel, men den er begrenset til maks 20A.

brako79

Sitat fra: eivhelle på fredag 12. mai 2017, klokken 15:58
Her er noen litt bedre bilder av pure grey seter.

er de så lyse?
De er mørkere i konfiguratoren.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

rolandvg99

Sitat fra: brako79 på fredag 12. mai 2017, klokken 23:35
Sitat fra: eivhelle på fredag 12. mai 2017, klokken 15:58
Her er noen litt bedre bilder av pure grey seter.

er de så lyse?
De er mørkere i konfiguratoren.

Å gjengi farger på bil/interiør med et kamera satt på Auto, og delt til de "1000 hjem" uten kalibrerte skjermer, blir aldri en korrekt gjengivelse av hverken farger eller kontraster. Jeg synes de var mørkere enn dette i levende live.
"I like soul with a capital S"

TM

Sitat fra: Cordus på fredag 12. mai 2017, klokken 22:59
Jeg fikk også med 3-fas ladekabel, men den er begrenset til maks 20A.
OK, det er egentlig bedre for de fleste, forutsatt at den da vil lade med 2x16A fra en 22 kW ladestasjon. Dessuten har jeg en 1x32A kabel fra før, i tilfelle det ikke fungerer. 3-FAS 32A ladekabler er veldig tunger og stive.

TM

Hvordan ser man forresten ladenivået i %. Det må vel være et display hvor man kan lese ut dette, selv om det muligens ikke vises i active info display.
Hvordan er det uten active info display. Vises batterikapasiteten tydeligere i de vanlige instrumentene ?

rolandvg99

Sitat fra: TM på lørdag 13. mai 2017, klokken 08:49
Hvordan ser man forresten ladenivået i %. Det må vel være et display hvor man kan lese ut dette, selv om det muligens ikke vises i active info display.
Hvordan er det uten active info display. Vises batterikapasiteten tydeligere i de vanlige instrumentene ?

Fant ikke noen eksplisitt % avlesning noe sted.
"I like soul with a capital S"

Cral

Sitat fra: TM på lørdag 13. mai 2017, klokken 08:49
Hvordan ser man forresten ladenivået i %. Det må vel være et display hvor man kan lese ut dette, selv om det muligens ikke vises i active info display.
Hvordan er det uten active info display. Vises batterikapasiteten tydeligere i de vanlige instrumentene ?
Det nærmeste du kommer er i klokka til høyra, der er batterinivået delt opp i 10, innenfor speedometeret.
~Cral

2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro

eivhelle

Sitat fra: RayBomb på fredag 12. mai 2017, klokken 19:00
Sitat fra: Propell på torsdag 11. mai 2017, klokken 18:20
Test bilen i vanlig Mode. Helt uaktuelt å kjøre E-Golf uten varme eller klima. Bilen skal brukes som en vanlig bil uten å sinke trafikken eller å sitte å fryse. En Test må vise Normal bruk.
Jeg er personlig lei av tester i ECO+ o.s.v da disse ikke gir bilde av Normal bruk.
Det var helt uaktuelt med Elbil hvis det skal gå ut over komfort og tidsbruk til jobb.
+1

- Skrevet med Tapatalk på iPad
Til dere som klager på test i eco+ modus. Nå har jeg kjørt samme testen igjen i normal modus, med stereo på full guffe og komfortabel varme. Omtrent samme forhold som i går, men med helt tørr vei i stedet for stedvis lett fuktig underlag. Dvs omtrent samme forhold som da jeg kjørte gammel e-golf.

Ut fra resultatet kan vi se at real life testing under like forhold, ikke er helt ukomplisert. Jeg fikk altså hakket lavere forbruk i normal enn i eco+. Noe av forskjellen har nok med at det var mindre trafikk og færre stopp i dag.

Men det positive jeg trekker ut av testen er at du ikke trenger å bry deg med eco eller eco+ modus når temperaturen er pluss 8 eller høyere. Klimaanlegget på den nye e-golfen er svært effektivt så det går veldig lite energi med til oppvarming.

2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

TM

I testen av e-Golf facelift i norske Auto Motor og sport så har de følgende konklusjon:

Liker: Klasseledende innvendig plass, høyt utstyrsnivå, glimrende kvalitetsopplevelse

Liker ikke: Rattet kan ikke justeres i lengden  :o

Må man ikke forvente at de kvalitetssikrer noe så viktig som en konklusjon.
Det er vel bare Leaf som ikke har teleskopisk rattstamme. Og på den e-Golfen jeg prøvekjørte savnet jeg ikke noen instillingsmuligheter for rattet. Men jeg savnet mulighet for å justere vinkel på sitteputen, så jeg kunne tenkt meg bedre støtte for lårene.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA