Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

eivhelle

Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. mai 2017, klokken 14:07
Sitat fra: rolandvg99 på mandag 15. mai 2017, klokken 14:06
Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. mai 2017, klokken 13:46
Sitat fra: TM på lørdag 13. mai 2017, klokken 12:33
I testen av e-Golf facelift i norske Auto Motor og sport så har de følgende konklusjon:

Liker: Klasseledende innvendig plass,
Er det større plass i nye E-golf ?

Ikke som jeg fikk opplyst. Godt utnyttet bagasjerom om en utelater DynAudio-pakka, men innvendig plass virket mindre enn Ioniq selv om e-Golf er høyere i baksetet.
Hvordan kan de da skrive klasseledelse i innvendig plass? Det er jo bare tull.....
Klasseledende kan være korrekt, så lenge du sammenligner med andre biler av samme størrelse. Ioniq er 20cm lenger og skulle sånn sett vært et segment høyere, hvis du tar hensyn til utvendige mål.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

eivhelle

Sitat fra: moby666 på mandag 15. mai 2017, klokken 14:52
IONIQ er nok en klasse opp når det gjelder bilklasse, så disse kan nok ikke helt sammenlignes. Men Soul er ca like stor som egolf og har større innvendig plass i kupe enn egolf.


Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. mai 2017, klokken 14:07
Sitat fra: rolandvg99 på mandag 15. mai 2017, klokken 14:06
Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. mai 2017, klokken 13:46
Sitat fra: TM på lørdag 13. mai 2017, klokken 12:33
I testen av e-Golf facelift i norske Auto Motor og sport så har de følgende konklusjon:

Liker: Klasseledende innvendig plass,
Er det større plass i nye E-golf ?

Ikke som jeg fikk opplyst. Godt utnyttet bagasjerom om en utelater DynAudio-pakka, men innvendig plass virket mindre enn Ioniq selv om e-Golf er høyere i baksetet.
Hvordan kan de da skrive klasseledelse i innvendig plass? Det er jo bare tull.....
Soul er høyere under taket, men har bare 280 l bagasjerom, så totalt sett er e-golf større.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

knut.aulie

Sitat fra: eivhelle på mandag 15. mai 2017, klokken 14:57
Sitat fra: moby666 på mandag 15. mai 2017, klokken 14:52
IONIQ er nok en klasse opp når det gjelder bilklasse, så disse kan nok ikke helt sammenlignes. Men Soul er ca like stor som egolf og har større innvendig plass i kupe enn egolf.


Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. mai 2017, klokken 14:07
Sitat fra: rolandvg99 på mandag 15. mai 2017, klokken 14:06
Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. mai 2017, klokken 13:46
Sitat fra: TM på lørdag 13. mai 2017, klokken 12:33
I testen av e-Golf facelift i norske Auto Motor og sport så har de følgende konklusjon:

Liker: Klasseledende innvendig plass,
Er det større plass i nye E-golf ?

Ikke som jeg fikk opplyst. Godt utnyttet bagasjerom om en utelater DynAudio-pakka, men innvendig plass virket mindre enn Ioniq selv om e-Golf er høyere i baksetet.
Hvordan kan de da skrive klasseledelse i innvendig plass? Det er jo bare tull.....
Soul er høyere under taket, men har bare 280 l bagasjerom, så totalt sett er e-golf større.
Innvendig plass er kupeen, vil jeg si. Det motsatte blir utvendig plass og det er et litt vanskelig begrep....
Bagasjerom er lasteplass i samme terminologi.

Har ikke sittet i 7. gen golf, men 6. gen er hvertfall ikke hva jeg opplever som romslig og den kjører jeg altfor ofte i fosilvariant

moby666

Argumentet mot Soul er selvsagt lite bagasjerom, men husk at dette måles opp til seterygg og i Soul er det et hav av plass over seterygg pga boksformen.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

rolandvg99

#769
Sitat fra: eivhelle på mandag 15. mai 2017, klokken 14:57
Sitat fra: moby666 på mandag 15. mai 2017, klokken 14:52
IONIQ er nok en klasse opp når det gjelder bilklasse, så disse kan nok ikke helt sammenlignes. Men Soul er ca like stor som egolf og har større innvendig plass i kupe enn egolf.


Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. mai 2017, klokken 14:07
Sitat fra: rolandvg99 på mandag 15. mai 2017, klokken 14:06
Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. mai 2017, klokken 13:46
Sitat fra: TM på lørdag 13. mai 2017, klokken 12:33
I testen av e-Golf facelift i norske Auto Motor og sport så har de følgende konklusjon:

Liker: Klasseledende innvendig plass,
Er det større plass i nye E-golf ?

Ikke som jeg fikk opplyst. Godt utnyttet bagasjerom om en utelater DynAudio-pakka, men innvendig plass virket mindre enn Ioniq selv om e-Golf er høyere i baksetet.
Hvordan kan de da skrive klasseledelse i innvendig plass? Det er jo bare tull.....
Soul er høyere under taket, men har bare 280 l bagasjerom, så totalt sett er e-golf større.

Veldig mange leser "Soul - 281 VDA. Hmmm.... Lite bagasjerom", men det er beregnet fra bagasjeromsgulv til under hattehylle. Under bagasjeromsgulvet ligger en sorteringskase for kabler, varseltrekant og reparasjonskit som ikke er medregnet i volumet. Da jeg tok ut denne og lastet opp bilen (etter å ha bygd opp nok til ikke å ødelegge viftekanalen) fikk jeg plass til omtrent det samme som i e-Golf bak bakseterygg. Med bakseterygg nedlagt fikk jeg en anelse mer utstyr inn i Soul grunnet utformingen av kuperommet. Tall på papiret er tall på papiret, hvordan bilen lar seg bruke praktisk får en kun svar på om en prøver bilen slik en selv har tenkt å bruke den. Har aldri kjøpt bil uten å sjekke bruksutbyttet først.

Hadde en gang en Ford Transit '87, og valget stod mellom den, Toyota HiAce og Volkswagen Transporter. Alle med omtrent samme lastekapasitet i volum. Ford svelget alt jeg hadde med noen få cm klaring til vegger/hjulbuer og tak. Med de to andre ble jeg stående igjen med ymse forskjellig utstyr som: 22" Basstromme i koffert og 2 stk 2x15" høyttalerkasser på 80 kg hver da jeg pakket Transporter og de samme høyttalerene og noen flere trommer med HiAce. Det er kombinasjonen av bredde, høyde og dybde i forhold til hva en frakter som teller. Ja, en stor barnevogn går nødvendigvis ikke inn i bagasjerommet på Soul, men kan gå greit inn i Leaf. En liten PA, Gitarforsterker, mikser, kabler og stativer passer i Soul, men ikke i Leaf - osv.

Det beste rådet en kan gi vedrørende bil er: prøv før du kjøper og på grunnlag av det DU trenger, og ikke på grunnlag av hva naboen har.
"I like soul with a capital S"

eivhelle

Sitat fra: moby666 på mandag 15. mai 2017, klokken 15:07
Argumentet mot Soul er selvsagt lite bagasjerom, men husk at dette måles opp til seterygg og i Soul er det et hav av plass over seterygg pga boksformen.
Husk at last over seterygghøyde er livsfarlig om den ikke sikres godt nok. Det er derfor en god grunn til at man definerer bagasjekapasitet opp til høyden av hattehyllen.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

rolandvg99

Sitat fra: eivhelle på mandag 15. mai 2017, klokken 15:33
Sitat fra: moby666 på mandag 15. mai 2017, klokken 15:07
Argumentet mot Soul er selvsagt lite bagasjerom, men husk at dette måles opp til seterygg og i Soul er det et hav av plass over seterygg pga boksformen.
Husk at last over seterygghøyde er livsfarlig om den ikke sikres godt nok. Det er derfor en god grunn til at man definerer bagasjekapasitet opp til høyden av hattehyllen.

Da er det jo kjekt at KIA leverer lastesperre for å kunne laste til tak.
"I like soul with a capital S"

zementh

Det var tidligere en del diskusjonen rundt dynamiske baklys. Ser at Møller nå oppdatert prislisten og lagt inn at det koster 3200,- for dette som ekstrautstyr, dog med forventet ekstra leveringstid. Men prisen på bilen er ikke satt ned tilsvarende som de uttalte til flere at skulle skje. Er det noen som vet om dette bare gjelder de som bestiller bil nå, eller har noen av dere som har mottatt bil fått dette avslaget? For da har jo bilen i prinsippet blitt 3200,- dyrere enn den var for et par mnd siden da dette var inkludert.

eivhelle

Sitat fra: zementh på tirsdag 16. mai 2017, klokken 11:59
Det var tidligere en del diskusjonen rundt dynamiske baklys. Ser at Møller nå oppdatert prislisten og lagt inn at det koster 3200,- for dette som ekstrautstyr, dog med forventet ekstra leveringstid. Men prisen på bilen er ikke satt ned tilsvarende som de uttalte til flere at skulle skje. Er det noen som vet om dette bare gjelder de som bestiller bil nå, eller har noen av dere som har mottatt bil fått dette avslaget? For da har jo bilen i prinsippet blitt 3200,- dyrere enn den var for et par mnd siden da dette var inkludert.
Jeg fikk 3200 i avslag på min bil.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Lassiiboiii

Venter fortsatt på min bil.

Ser også inne på den oppdaterte prislisten at "Komforttelefon med induktiv lading, 2 x USB og WLAN." er kommet inn.

Dette med induktiv lading og 2 x usb trodde jeg var standard ettersom det ikke var et tilvalg tidligere??

noen som vett hva som skjer her? får vi som har bestilt før listen ble oppdatert dette? har folk fått dette av de som er levert?

- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

rolandvg99

Sitat fra: Lassiiboiii på tirsdag 16. mai 2017, klokken 17:05
Venter fortsatt på min bil.

Ser også inne på den oppdaterte prislisten at "Komforttelefon med induktiv lading, 2 x USB og WLAN." er kommet inn.

Dette med induktiv lading og 2 x usb trodde jeg var standard ettersom det ikke var et tilvalg tidligere??

noen som vett hva som skjer her? får vi som har bestilt før listen ble oppdatert dette? har folk fått dette av de som er levert?

Denne er ikke standard.
"I like soul with a capital S"

Chivas

Jepp, da har jeg hentet ut min nye e-golf i dag :)

En liten skår i gleden da jeg oppdaget at den ikke ble levert med key-less som bestilt, men forhandler skal ordne opp - så da håper jeg det går smertefritt :)


geear

Sitat fra: Chivas på fredag 19. mai 2017, klokken 13:21
Jepp, da har jeg hentet ut min nye e-golf i dag :)

En liten skår i gleden da jeg oppdaget at den ikke ble levert med key-less som bestilt, men forhandler skal ordne opp - så da håper jeg det går smertefritt :)
Den er kjip. Vil de virkelig ettermontere det?

Nye dørhåndtak på begge fremre dører, evt. kabling, knapp ved midtkonsoll og nye deksler, styreunit, koding, nye nøkler og muligens også ny rattstamme uten nøkkelhull? Og kanskje antenne/RF-mottaker for å detektere nøkkel i bilen? Forutsatt at de fortsatt har valgt den idiotisk kjipe løsningen med tradisjonelle nøkler slik som på pre-FL uten keyless. Håper egentlig de har gått bort fra det. Har keyless selv, men vi har en 190km e-Golf uten på jobb, og det føles bare så sykt gammeldags å vri om en nøkkel på en elektrisk bil i 2017. Andre bilmerker har jo hatt keyless innvendig, eller iallfall nøkkelslot og start-knapp, uten keyless entry, i mange år..

Tror ikke jeg hadde tatt levering på bilen om jeg kunne unngått det.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Chivas

De blir vel nødt til å ettermontere tenker jeg...Selger mente at det ikke var noe problem å bytte, men det var fra en selger da...

Han sjekket forøvrig med noen andre som mente at det kunne de gjøre. De måtte bare dobbeltsjekke hvordan det var med bakluke.

magnus600

Sitat fra: rolandvg99 på lørdag 13. mai 2017, klokken 21:37
Sitat fra: TM på lørdag 13. mai 2017, klokken 21:28
Sitat fra: brako79 på lørdag 13. mai 2017, klokken 19:46
Hvordan er bagasjeplassen med / uten dynaudio?
Er det noen som har bilder av bagasjerom med / uten Dynaudio ?
Har ikke egne bilder, men leverandør sa at det var akkurat plass til ladekabel og nødkit.

https://www.google.no/search?q=e-golf+dynaudio&oq=e-golf+dyn&aqs=chrome.1.69i57j0.5021j0j4&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=-YqjClubgk2CVM:

Den ekstra bagasjeplassen man får ved å senke gulvet i bagasjerommet utgjør kanskje ikke så veldig mange liter, men den er likevel av stor betydning i praktisk bruk! Med gulvet i høyeste posisjon, som man gjerne har når Dynaudio er installert, så går det EN koffert i bagasjerommet, kanskje en stor og en liten hvis man har flaks. Med gulvet i laveste posisjon så går det glatt inn tre kofferter på høykant!
2015 e-Golf Night Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA