Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

rolandvg99

#750
Sitat fra: TM på lørdag 13. mai 2017, klokken 12:33
I testen av e-Golf facelift i norske Auto Motor og sport så har de følgende konklusjon:

Liker: Klasseledende innvendig plass, høyt utstyrsnivå, glimrende kvalitetsopplevelse

Liker ikke: Rattet kan ikke justeres i lengden  :o

Må man ikke forvente at de kvalitetssikrer noe så viktig som en konklusjon.
Det er vel bare Leaf som ikke har teleskopisk rattstamme. Og på den e-Golfen jeg prøvekjørte savnet jeg ikke noen instillingsmuligheter for rattet. Men jeg savnet mulighet for å justere vinkel på sitteputen, så jeg kunne tenkt meg bedre støtte for lårene.

Har de testa en tysk bil med lavere utstyrsnivå? Ratt justeres greit i høyde og dybde, men bakseteplass er langt fra klasseledende. De rimeligere tyske utgavene har bl. a. ikke (som jeg kan se) de spagatframtvingende friskluftsdysene mellom forsetene. Ellers en meget god bil, om enn med noen små irritasjonsmoment.
"I like soul with a capital S"

brako79

Hvordan er bagasjeplassen med / uten dynaudio?
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

rolandvg99

Sitat fra: brako79 på lørdag 13. mai 2017, klokken 19:46
Hvordan er bagasjeplassen med / uten dynaudio?

Ganske god plass under variabelt gulv som glatt forsvinner med innpass av Dynaudio.
"I like soul with a capital S"

jensjacob

Sitat fra: TM på onsdag 10. mai 2017, klokken 19:48
Da er det jo dårlig at det ikke følger med en ladekabel som støtter både 2 x 16A og 1x32A.

Beklager at jeg bringer det op igen, men jeg vil næsten vove den påstand at hvis du har en lader der bruger to faser af 16A så kan den godt kobles op på et stikudtag med 1x32A til rådighed med en passende adaptor. En adaptor der blot samler de to faser fra laderen på samme pin og således samlet set trækker 32A. - Hvorimod det omvendte ikke ville kunne lade sig gøre.

De to separate ladere er vel ligeglade med om deres vekselspændings input er i fase eller ej. De skal bare bruge noget elektrisk energi som de så ensretter og kobler parallelt ud på batteriet.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

TM

Sitat fra: brako79 på lørdag 13. mai 2017, klokken 19:46
Hvordan er bagasjeplassen med / uten dynaudio?
Er det noen som har bilder av bagasjerom med / uten Dynaudio ?

rolandvg99

#755
Sitat fra: TM på lørdag 13. mai 2017, klokken 21:28
Sitat fra: brako79 på lørdag 13. mai 2017, klokken 19:46
Hvordan er bagasjeplassen med / uten dynaudio?
Er det noen som har bilder av bagasjerom med / uten Dynaudio ?
Har ikke egne bilder, men leverandør sa at det var akkurat plass til ladekabel og nødkit.

https://www.google.no/search?q=e-golf+dynaudio&oq=e-golf+dyn&aqs=chrome.1.69i57j0.5021j0j4&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=-YqjClubgk2CVM:
"I like soul with a capital S"

eivhelle

#756
Har Dynaudio på begge bilene mine, men man kan få en fornemmelse av ledig plass når man tar ut sub'en.

Det er 10,5cm fra toppen av isoporkassa til metall (på siden, det er høyere i midten). Innvendig høyde på oppbevaringsrom i isoporkassa er 8,5 cm.

Arealet av isoporkassa er 96x64 cm. Om en i stedet for dynaudio setter inn en bunnplate som gir innvendig høyde på 9 cm, får man et lagringsrom på 96x64x9/1000 = 55 liter.

De 3 ledige rommene i isoporkassen på dynaudio utgaven utgjør i størrelsesorden 15-20 liter.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

rolandvg99

#757
Sitat fra: eivhelle på søndag 14. mai 2017, klokken 10:42
Har Dynaudio på begge bilene mine, men man kan få en fornemmelse av ledig plass når man tar ut sub'en.

Det er 10,5cm fra toppen av isoporkassa til metall (på siden, det er høyere i midten). Innvendig høyde på oppbevaringsrom i isoporkassa er 8,5 cm.

Arealet av isoporkassa er 96x64 cm. Om en i stedet for dynaudio setter inn en bunnplate som gir innvendig høyde på 9 cm, får man et lagringsrom på 96x64x9/1000 = 55 liter.

De 3 ledige rommene i isoporkassen på dynaudio utgaven utgjør i størrelsesorden 15-20 liter.
Det er ei 5 mm filtmatte i bunn av e-Golf uten DynAudio. En trenger kun å fjerne variabel bunn.
"I like soul with a capital S"

Chivas

Sitat fra: TM på lørdag 13. mai 2017, klokken 12:33
I testen av e-Golf facelift i norske Auto Motor og sport så har de følgende konklusjon:

Liker: Klasseledende innvendig plass, høyt utstyrsnivå, glimrende kvalitetsopplevelse

Liker ikke: Rattet kan ikke justeres i lengden  :o

Må man ikke forvente at de kvalitetssikrer noe så viktig som en konklusjon.
Det er vel bare Leaf som ikke har teleskopisk rattstamme. Og på den e-Golfen jeg prøvekjørte savnet jeg ikke noen instillingsmuligheter for rattet. Men jeg savnet mulighet for å justere vinkel på sitteputen, så jeg kunne tenkt meg bedre støtte for lårene.

Ligger det på nettet eller snakker vi papirutgaven?

Forøvrig, sist uke så ankom bilen jeg skal ha, og får den utlevert denne uka - med forbehold om ikke altfor mye sirup i papirarbeid 17.mai-uka :)
Jeg bruker å fylle billigdiesel på mandagsmorgenen og det var litt rart å kjenne på at jeg faktisk var usikker på om jeg skulle stoppe for å fylle noe i det hele tatt :D

Endte opp med full tank for siste gang - noe å lokke med må man jo ha når den skal selges  8) 

TM

Sitat fra: Chivas på mandag 15. mai 2017, klokken 08:23
I testen av e-Golf facelift i norske Auto Motor og sport så har de følgende
Ligger det på nettet eller snakker vi papirutgaven?
Det var papirutgaven jeg leste. Vet ikke om den finnes på nett.
Bra ventetiden er over for deg  :)

knut.aulie

Sitat fra: TM på lørdag 13. mai 2017, klokken 12:33
I testen av e-Golf facelift i norske Auto Motor og sport så har de følgende konklusjon:

Liker: Klasseledende innvendig plass,
Er det større plass i nye E-golf ?

rolandvg99

Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. mai 2017, klokken 13:46
Sitat fra: TM på lørdag 13. mai 2017, klokken 12:33
I testen av e-Golf facelift i norske Auto Motor og sport så har de følgende konklusjon:

Liker: Klasseledende innvendig plass,
Er det større plass i nye E-golf ?

Ikke som jeg fikk opplyst. Godt utnyttet bagasjerom om en utelater DynAudio-pakka, men innvendig plass virket mindre enn Ioniq selv om e-Golf er høyere i baksetet.
"I like soul with a capital S"

knut.aulie

Sitat fra: rolandvg99 på mandag 15. mai 2017, klokken 14:06
Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. mai 2017, klokken 13:46
Sitat fra: TM på lørdag 13. mai 2017, klokken 12:33
I testen av e-Golf facelift i norske Auto Motor og sport så har de følgende konklusjon:

Liker: Klasseledende innvendig plass,
Er det større plass i nye E-golf ?

Ikke som jeg fikk opplyst. Godt utnyttet bagasjerom om en utelater DynAudio-pakka, men innvendig plass virket mindre enn Ioniq selv om e-Golf er høyere i baksetet.
Hvordan kan de da skrive klasseledelse i innvendig plass? Det er jo bare tull.....

rolandvg99

Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. mai 2017, klokken 14:07
Sitat fra: rolandvg99 på mandag 15. mai 2017, klokken 14:06
Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. mai 2017, klokken 13:46
Sitat fra: TM på lørdag 13. mai 2017, klokken 12:33
I testen av e-Golf facelift i norske Auto Motor og sport så har de følgende konklusjon:

Liker: Klasseledende innvendig plass,
Er det større plass i nye E-golf ?

Ikke som jeg fikk opplyst. Godt utnyttet bagasjerom om en utelater DynAudio-pakka, men innvendig plass virket mindre enn Ioniq selv om e-Golf er høyere i baksetet.
Hvordan kan de da skrive klasseledelse i innvendig plass? Det er jo bare tull.....

Når de også påstår at rattet ikke kan justeres i lengden virker det som en høyst tvilsom greie.
"I like soul with a capital S"

moby666

IONIQ er nok en klasse opp når det gjelder bilklasse, så disse kan nok ikke helt sammenlignes. Men Soul er ca like stor som egolf og har større innvendig plass i kupe enn egolf.


Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. mai 2017, klokken 14:07
Sitat fra: rolandvg99 på mandag 15. mai 2017, klokken 14:06
Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. mai 2017, klokken 13:46
Sitat fra: TM på lørdag 13. mai 2017, klokken 12:33
I testen av e-Golf facelift i norske Auto Motor og sport så har de følgende konklusjon:

Liker: Klasseledende innvendig plass,
Er det større plass i nye E-golf ?

Ikke som jeg fikk opplyst. Godt utnyttet bagasjerom om en utelater DynAudio-pakka, men innvendig plass virket mindre enn Ioniq selv om e-Golf er høyere i baksetet.
Hvordan kan de da skrive klasseledelse i innvendig plass? Det er jo bare tull.....
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA