Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

ASVN

Noen som har satt på 18" eller 19" på sine elbiler? Hvor mye reduseres rekkevidden med ca ved å gjøre dette?

TM

Det har vært vist ulike varianter av setetrekk. Det står i spesikasjonen at det er av type Mel stripe -farge Titan. Dette er et setetrekket som tidligere kun har vært levert som tillegg til R-line. Det er også bekreftet regulerbar korsryggstøtte, så dette tror jeg blir veldig bra. Stripene tror jeg blir stilig, men har ikke sett dem på comfortline sete. Baksetene som vist på bildet er ikke fra nye e-Golf, men burde være en god indikasjon på hvordan setene blir.

Chivas

Noen som har en link /fargekart eller annet til hvordan de nye fargene man kan velge ser ut?

ASVN

Sitat fra: Chivas på tirsdag 27. desember 2016, klokken 08:25
Noen som har en link /fargekart eller annet til hvordan de nye fargene man kan velge ser ut?

Volkswagen.de kan du bygge den vanlige golfen å se farger etc.

eivhelle

Hvis du skal få et godt nok inntrykk av fargen, er det beste å ta en tur til nærmeste VW forhandler og se på utstillingsbilene de har der. Det er lett å bli lurt av fargetonen på skjermen.

Det var ingen av de nye fargene som appellerte spesielt til meg, så jeg endte opp med tungsten silver som et greit kompromiss. Problemet med de lyseste og mørkeste variantene er at skitten er mer synlig slik at du nesten aldri får følelsen av å kjøre rundt i ren bil i perioden fra oktober til april.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

ASVN

Sitat fra: eivhelle på tirsdag 27. desember 2016, klokken 13:45
Hvis du skal få et godt nok inntrykk av fargen, er det beste å ta en tur til nærmeste VW forhandler og se på utstillingsbilene de har der. Det er lett å bli lurt av fargetonen på skjermen.

Det var ingen av de nye fargene som appellerte spesielt til meg, så jeg endte opp med tungsten silver som et greit kompromiss. Problemet med de lyseste og mørkeste variantene er at skitten er mer synlig slik at du nesten aldri får følelsen av å kjøre rundt i ren bil i perioden fra oktober til april.

Slik sett er vel indium grey kanskje det beste alternativet om møkken ikke skal synes i vesentlig grad.. synd man ikke kan se den nye white silver metallic noe sted utenom bilder.

kajh

Sitat fra: ASVN på tirsdag 27. desember 2016, klokken 11:36
Volkswagen.de kan du bygge den vanlige golfen å se farger etc.

Takk for tipset! Jeg har prøvd å finne fram til mulighet for å bygge en eGolf på Volkswagen.de både med skoletysken min og med google translate i chrome, men fant ikke dette.

Jeg tar gjerne imot tips til hvordan finne dette. Det hadde vært nyttig å kunne se fargene!

Takk for hjelpen! :)

turfsurf

Sitat fra: ASVN på tirsdag 27. desember 2016, klokken 14:04
Slik sett er vel indium grey kanskje det beste alternativet om møkken ikke skal synes i vesentlig grad.. synd man ikke kan se den nye white silver metallic noe sted utenom bilder.
Jepp, møkken synes ikke på en bil som alltid ser møkkete ut :)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Chivas

Er ikke helt fornøyd med fargevalgene selv, så tror jeg ender opp med Black Pearl - selv om jeg egentlig har tenkt at jeg ikke skal ha svart bil igjen pga ripene...

TM

Sitat fra: eivhelle på søndag 25. desember 2016, klokken 10:14
Sitat fra: TM på søndag 25. desember 2016, klokken 08:33
Noen som vet hva sol ligger i pakken adaptiv LED. Jeg forstod der slik at de blender ned / masker lyset ved møtende trafikk. Må man da bestille fjernlysassistent i tillegg, eller er det unødvendig sammen med adaptiv LED lys.
Bestiller du sikkerhetspakken + adaptiv LED får du med alt. På den gamle e-golfen var det bare automatisk dimming av fjernlys. Den nye skal maskere fjernlyset slik at den bare blender ned området med møtende trafikk. I tillegg skal du få med kurvelys som følger rattutslaget og lyser opp veikanten i den retningen du svinger. Den siste funksjonen hadde jeg på Touaregen og jeg har savnet den på e-golfen. Spesielt greit å ha når du kjører gjennom boligområder med dårlig gatebelysning.
Jeg fikk svar fra kundeservice at dersom man ikke bestiller fjernlysassistent, men kun adaptiv LED, så vil den ikke blende ned for møtende trafikk.

eivhelle

Sitat fra: TM på onsdag 28. desember 2016, klokken 09:52
Sitat fra: eivhelle på søndag 25. desember 2016, klokken 10:14
Sitat fra: TM på søndag 25. desember 2016, klokken 08:33
Noen som vet hva sol ligger i pakken adaptiv LED. Jeg forstod der slik at de blender ned / masker lyset ved møtende trafikk. Må man da bestille fjernlysassistent i tillegg, eller er det unødvendig sammen med adaptiv LED lys.
Bestiller du sikkerhetspakken + adaptiv LED får du med alt. På den gamle e-golfen var det bare automatisk dimming av fjernlys. Den nye skal maskere fjernlyset slik at den bare blender ned området med møtende trafikk. I tillegg skal du få med kurvelys som følger rattutslaget og lyser opp veikanten i den retningen du svinger. Den siste funksjonen hadde jeg på Touaregen og jeg har savnet den på e-golfen. Spesielt greit å ha når du kjører gjennom boligområder med dårlig gatebelysning.
Jeg fikk svar fra kundeservice at dersom man ikke bestiller fjernlysassistent, men kun adaptiv LED, så vil den ikke blende ned for møtende trafikk.
Det er ikke nødvendig å blende ned hvis lyset er adaptivt. Da blender du uansett ikke motgående trafikk. I så fall er fjernlysassistenten overflødig.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Chivas

Har akkurat snakket med selger på Møller. Det interessante er hvor så som så oppdaterte de virker å være på det tekniske. Ja, de har det i snakketøyet osv, men hvis en som frekventerer dette forumet her har en samtale med de, virker de plutselig litt lettvektere.

En ting som kom frem var at selger mente bestemt at e-golfen lader med 50kw på hurtiglader - både ny og gammel type. Etter at jeg satt spørsmålstegn ved dette, hørte han med eksperten på huset som også kunne bekrefte det samme. De hadde sågar fått 50kw på stolpen utenfor butikken.
Så, ka vi tru? :-)

Selger skal riktignok undersøke videre på dette siden jeg ikke ga meg helt,  og kontakte meg.

TM

Selgerne sier mye rart. Selvfølgelig lader e-Golf på både 50 kW DC ladere. Men selv om du betaler prisen for 50 kW, så tar ikke bilen imot så mye strøm. De oppgir vel at den bare tar imot 40 kW under ideelle forhold, og når batteriet er kaldt, så går det mye saktere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA