Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

Øggen

Fikk melding om software update igår, men ute i bilen va det ingenting. Merka at wifi gikk bort når ej begynte å kjøre. Tok en reset, men funka ikkje. Ikkje idag heller. Ka e det som skjer? He dei pusha på meg "wifi forbud" No funka ikkje nettradio eller spotify heller. He hørt andre he nevnt det før, men wifi med Telia4G router he fungert fint her heilt til igår. Det e dritt med den dårlige telenor 3G dekning i området.....
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Christopher Neumann Ruud

I helga hadde jeg mitt første møte med lastebil-fetishen som andre har rapportert om med autosteer på FW 8: Jeg passerte en hvit semitrailer belyst fra siden av sol under skyet himmel, og min model S tenkte "den skal jeg kose med" og la hardt over til høyre. Siden jeg ikke har for vane å sove bak rattet klarte jeg å rette opp før jeg fikk ny cabriolet, både i bil og på hode, men det er fortsatt noe som ikke helt fungerer som det skal i slike situasjoner...

E_S

Er det grunn til å tro at det er et bevisst valg å kutte WiFi med bilen i bevegelse for å tvinge folk til å betale en håpløst drøy pris for å oppgradere bilen til 4G?
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Christopher Neumann Ruud

Sitat fra: E_S på mandag 31. oktober 2016, klokken 13:43
Er det grunn til å tro at det er et bevisst valg å kutte WiFi med bilen i bevegelse for å tvinge folk til å betale en håpløst drøy pris for å oppgradere bilen til 4G?

Det er teorier om at dette skjedde i hotfixen 2.36.31 for å unngå sikkerhetsproblemene som ble oppdaget her : https://www.theguardian.com/technology/2016/sep/20/tesla-model-s-chinese-hack-remote-control-brakes

cra

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på mandag 31. oktober 2016, klokken 13:54
Det er teorier om at dette skjedde i hotfixen 2.36.31 for å unngå sikkerhetsproblemene

Ganske innlysende, spør du meg. :)

Forøvrig er det ingen som tvinger deg til å oppgradere til 4G. Bortsett fra at V8 ser ut til å ha noen bugs som gjør at dekningen virker dårligere enn før så har 3G fungert helt fint for min del, i alle fall.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lacaixxa

Er det flere enn meg som ennå ikke har mottatt 8.0?
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

vnm

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på mandag 31. oktober 2016, klokken 09:12
I helga hadde jeg mitt første møte med lastebil-fetishen som andre har rapportert om med autosteer på FW 8: Jeg passerte en hvit semitrailer belyst fra siden av sol under skyet himmel, og min model S tenkte "den skal jeg kose med" og la hardt over til høyre. Siden jeg ikke har for vane å sove bak rattet klarte jeg å rette opp før jeg fikk ny cabriolet, både i bil og på hode, men det er fortsatt noe som ikke helt fungerer som det skal i slike situasjoner...
Hadde en liknende sak i dag da bilen prøvde å dra rett i autovernet på en strekning jeg kjører daglig (god sikt og tørr vei). Bortsett fra det har v8.0 vært svært bra, hvis jeg ser bort i fra mange ville stunts den første uken (trolig grunnet kalibrering)
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

pers1

Iflg Tesla service er Wifi off når du setter i Drive og Reverse en bug i 8.0

PerS
TM X 100D Pearl White «SERE9TY» med MCU2 HW3 & FSD (prod. Juli 2018)
KANSELERT TM3- Reservert 31/3 2016 ( 2 kanselert)
VW ID.3 reservert 8 mai 2019 kønr83 kanselert gr. Bakhjuls trekk
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidliger Tesla'r Model S 75D AP1.0 & 90D AP2.0

lunitiks

Melding om SW update available nå. Oppdaterer om versjon etter install
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Øggen

Oppdatert til 2.42.40 i natt.
GPP og Bug FiX som forbedring av AP og USB/Multimedia.

MEN, kobla seg fortsatt av wifi når bilen blir satt i drive, og kobla seg kun til wifi om ej fysisk leita ette wifi og trykke på den. Altså ikkje automatisk om bilen e i bevegelse. Derimot e den meget kjapp å aktivere wifi med en gang Park blir aktivert. Likevel bedre enn det va et par daga når du no oiallefall kan aktivere den sjøl i fart.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

lunitiks

Har ikke fått kjørt etter oppdateringen ennå, men leser på det amerikanske forumet at folk rapporterer om dramatisk mye mer "nagging" (please hold steering wheel) enn på forrige versjon. Noen med ny versjon som har opplevd samme?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cookie Monster

Har siste men har skrudd av alt av nagging i sw så vet ikke ;D
2015 P85D

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Christopher Neumann Ruud

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 01. november 2016, klokken 13:01
Har ikke fått kjørt etter oppdateringen ennå, men leser på det amerikanske forumet at folk rapporterer om dramatisk mye mer "nagging" (please hold steering wheel) enn på forrige versjon. Noen med ny versjon som har opplevd samme?

Oppdaterte på jobb og skal kjøre 110 km hjem, så finner ut av det i kveld :D

vnm

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 01. november 2016, klokken 13:01
Det er i så fall veldig skuffende, for jeg synes det er helt på grensen sånn det er nå... Håper forøvrig at de står på for å fjerne småbugs i perioden fremover.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA