Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

Cookie Monster

Den fikk jeg også en gang. Men da hadde nøkkelen ramlet ut av lomma og lå på bakken der jeg kjørte fra  ;D
2015 P85D

Arntiv

Får jeg av og til når fob ligger i lomma sammen med mobil, kortmappe eller andre nøkler.
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

Christopher Neumann Ruud

Sitat fra: Arntiv på torsdag 03. november 2016, klokken 09:22
Får jeg av og til når fob ligger i lomma sammen med mobil, kortmappe eller andre nøkler.

Merker også at FOB er mindre responsiv generelt når den ligger sammen med andre enheter med radiosender, RFID eller NFC mm (mobil, kort etc.), både ved døråpning og ved start, men det er vel en annen diskusjon

Tuxedo

Sitat fra: OleJA på torsdag 03. november 2016, klokken 09:10
Oppdaget noe nytt idag: Fikk advarselene 'Key not detected inside car, may not restart' etter å ha kjørt noen hundre meter hjemmefra.
Kan være et batteriet begynner å bli dårlig.  Erfarer selv at det holder ikke noe særlig lenger enn seks måneder.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

lunitiks

Sitat fra: OleJA på torsdag 03. november 2016, klokken 09:10
Oppdaget noe nytt idag: Fikk advarselene 'Key not detected inside car, may not restart' etter å ha kjørt noen hundre meter hjemmefra.

Samme her! Byttet batteri for en måneds tid siden, og har ikke fått advarsel før nå etter siste SW-oppdatering.

Skal sies at jeg på aktuelt tidspunkt hadde fobben i jakkelomma sammen med iphone og kortmappe.

Nye frekvenser / mer sensitive fobsignalmottakere etter sw-update? Kan det ha sammenheng med de nye kameraene i blinklysene? Rart at så mange melder om det samme
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

OleJA

Sitat fra: lunitiks på torsdag 03. november 2016, klokken 09:58
Sitat fra: OleJA på torsdag 03. november 2016, klokken 09:10
Oppdaget noe nytt idag: Fikk advarselene 'Key not detected inside car, may not restart' etter å ha kjørt noen hundre meter hjemmefra.

Samme her! Byttet batteri for en måneds tid siden, og har ikke fått advarsel før nå etter siste SW-oppdatering.

Det var det jeg mente også: At dette var en ny feature i siste oppdatering. Tidligere var det mulig å kjøre avgårde uten nøkkel i bilen, f.eks etter å sluppet at kona som hadde nøkkel i håndveska. Nå sjekker tydeligvis bilen regelmessig om nøkkel fremdeles er med.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Odd G.

Etter oppdatering til 8.0 måtte jeg skifte front kamera fordi jeg hele tiden fikk såkalt DAFU melding (Driver Assistance Features Unavailable). 2 dagers opphold på verksted for å finne ut av det. Kjedelig melding fordi all automatikk opphører å virke. Blendet motgående biler i tunnell fordi autodimmingen ikke virket.

Har nylig oppdatert igjen og denne gangen vil ikke ladeporten åpnes med ladekabel knappen, må åpne ladeporten manuelt fra kontrollpanelet. Prøvde både på Tesla hurtiglader og hjemme med 32A lader.
Odd G.

Tesla S 75D 2018
Tesla Model 3 Long Range (Solgt)
Tesla S 85D 2015 (Solgt)
Nissan Leaf 2013

Spinner

Sitat fra: OleJA på torsdag 03. november 2016, klokken 10:29
Det var det jeg mente også: At dette var en ny feature i siste oppdatering. Tidligere var det mulig å kjøre avgårde uten nøkkel i bilen, f.eks etter å sluppet at kona som hadde nøkkel i håndveska. Nå sjekker tydeligvis bilen regelmessig om nøkkel fremdeles er med.
Den er ikke ny, har fått den siden 2013 :P Skal ikke mye til før den kommer hvis man har nøkkel sammen med kortholder etc som nevnt her.

Sole

Vi som nyter lydbøker fra USB under langkjøring venter fremdeles på den fixen som gjør at man ved å trykke playknappen starter på samme sted som man sluttet i boka da man satte fra seg bilen. Nå starter den nemlig på et helt vilkårlig sted i folderen man står i, gjerne på bokas siste kapittel (spoiler!)
Nåværende løsning er mobilbilde av skjermen hver gang bilen forlates, hvilket er relativt irriterende.

K-billy

Sitat fra: Sole på torsdag 03. november 2016, klokken 15:22
Nå starter den nemlig på et helt vilkårlig sted i folderen man står i, gjerne på bokas siste kapittel (spoiler!)

Dette kom ikke med v8. Den har alltid hatt en tendens til å spille siste spor i albumet som ble spilt da man forlot bilen.

Muffinman

Er autozoomingen på kartet tatt vekk nå? Testet bare en gang og utsnittet holdt seg der det skulle da.

lunitiks

#626
Sitat fra: Muffinman på torsdag 03. november 2016, klokken 17:51
Er autozoomingen på kartet tatt vekk nå? Testet bare en gang og utsnittet holdt seg der det skulle da.

Bekreftes.

Eller, er vi egentlig helt sikker på under hvilke omstendigheter autozooming skjedde?

Jeg opplevde nemlig ikke autozoom - på forrige SW-versjon - når jeg la inn en destinasjon, og hadde "kompasset" innstilt på at bilen (pilen) alltid peker opp (slik at "verden" beveger seg). Zoomingen holdt seg altså helt fint da.


EDIT: Kjørte dessverre ikke noen eksperimenter på forrige SW-versjon. Det var nok at autozoomingen (i minst noen tilfeller) køddet til opplegget mitt og gjorde meg fly forbannet
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Autozoomingen skjedde alltid på mine biler med nord opp, med mindre man forskjøv bildet litt slik at trackingen ble slått av. Jaja, gjenstår bare å få vekk den idiotiske autohide funksjonen av ikonene nå, så kan jeg legge kartet tilbake hvor jeg vil ha det, og har hatt det i tre år.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA