Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

krl

Med eller uten antiskrens aktivert?

Muffinman

#556
Tilsynelatende ingen logikk på hvor appene legger seg på skjermen.  Velger du kart legger det seg øverst. Velger du noe annet legger det seg alltid nederst. Litt forvirrende hvis du tar frem kartet, flytter det ned og velger appen du vil ha øverst, da erstatter den kartet du nettopp hadde flyttet ned...

MEN; hold på ikonet for den aktuelle appen. Da får du velge på hvilken skjermhalvdel den skal legge seg.

For øvring ingen bedring mtp at tacc bremser ned i utide og utide, det skjer akkurat på samme stedene. Ingen bedring siden jeg hentet ut bilen i fjor med andre ord, og deaktivering av autopilotpakka rykker stadig nærmere. Jeg håpte det ville bli muligheter til å deaktivere tacc eller deler av funksjonaliteten i v8.0 siden det ikke fungerer som det skal. Når disse mulighetene ikke åpenbarte seg etter oppdatering forventet jeg at funksjonaliteten var utbedret men dengang ei.  Det er tydelig at Tesla synes det er greit å ha levert noe halvferdig ræl her. Det er vel for mye å håpe på at radaren er blitt mer tolerant for snø, men tenker å teste før jeg bestemmer meg.

jlan

Sitat fra: Trustno1 på onsdag 26. oktober 2016, klokken 14:34
Park er uansett ufarlig i høy hastighet. Den låser ikke hjulene, bare  bremser rolig ned.
Ja det er ganske udramatisk (prøver av og til den knappen for å spyle ruten av gammel vane). Men jeg kunne tenkt meg å vite hva som egentlig skjer. Er det bare parkeringsbremsen som går på ? I tilfelle er det kanskje godkjent for øvelseskjøring?
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på onsdag 26. oktober 2016, klokken 15:22
Tilsynelatende ingen logikk på hvor appene legger seg på skjermen.  Velger du kart legger det seg øverst. Velger du noe annet legger det seg alltid nederst. Litt forvirrende hvis du tar frem kartet, flytter det ned og velger appen du vil ha øverst, da erstatter den kartet du nettopp hadde flyttet ned...


SW 8.0 sin desidert største svakhet. Oppleves som "bingo" hvilken app som ersattes av ny app. Er det noen logikk i dette overhodet?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

krister461

Sitat fra: lunitiks på onsdag 26. oktober 2016, klokken 16:21
Sitat fra: Muffinman på onsdag 26. oktober 2016, klokken 15:22
Tilsynelatende ingen logikk på hvor appene legger seg på skjermen.  Velger du kart legger det seg øverst. Velger du noe annet legger det seg alltid nederst. Litt forvirrende hvis du tar frem kartet, flytter det ned og velger appen du vil ha øverst, da erstatter den kartet du nettopp hadde flyttet ned...
SW 8.0 sin desidert største svakhet. Oppleves som "bingo" hvilken app som ersattes av ny app. Er det noen logikk i dette overhodet?
Ingen logikk? Bingo? Muffins har jo beskrevet logikken fint. Kartet legger seg alltid i øvre halvdel. Andre apper legger seg alltid nederst.

Personlig skulle jeg riktignok ønske at alle alltid la seg på øvre halvdel. :)

Muffinman

Sitat fra: lunitiks på onsdag 26. oktober 2016, klokken 16:21
Sitat fra: Muffinman på onsdag 26. oktober 2016, klokken 15:22
Tilsynelatende ingen logikk på hvor appene legger seg på skjermen.  Velger du kart legger det seg øverst. Velger du noe annet legger det seg alltid nederst. Litt forvirrende hvis du tar frem kartet, flytter det ned og velger appen du vil ha øverst, da erstatter den kartet du nettopp hadde flyttet ned...


SW 8.0 sin desidert største svakhet. Oppleves som "bingo" hvilken app som ersattes av ny app. Er det noen logikk i dette overhodet?
Kan vel se på muligheten for å velge hvor appen skal legge seg når du fyrer den opp som logikk bra nok. Det holder for meg ihvertfall, og da spiller det jo ingen rolle hvor ting legger seg med et kort trykk. Hold et sekund ekstra og velg. Problem løst :)

lunitiks

Kartet legger seg øverst, ja. Velger du en annen app, bytter kun nederste halvdel. Men dette gjelder ikke ryggekamera. Det legger seg i stedet for kartet, i øvre halvdel. Du kan altså ikke kjøre med kart og mediaplayer oppe og switche fra feks mediaplayer til ryggekamera uten at kartet kobler ut. Forvirrende syns jeg. Når de først har "låst" kartet over øvre halvdel burde det ikke kobles ut av noen app. Derav opplevelsen av "bingo"
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Praktisk funksjon det der å holde inne, ja. Har ikke sett den før
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

JorgenM

Den funksjonen var i versjon 7 også :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Brede

Faktisk vært slik siden 2013  ;D

Muffinman

Å få en 2-3 år på å finne ut slike ting er vel ikke for mye forlangt  ;D

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

amund

Sitat fra: krister461 på onsdag 26. oktober 2016, klokken 16:53
Personlig skulle jeg riktignok ønske at alle alltid la seg på øvre halvdel. :)

En fornuftig løsning kunne vært at man alltid får ny app øverst, og pusher den forrige ned. Hvis jeg trykker på media og så telefon så tror jeg alle forstår at jeg ikke gjorde det for å ha kartet øverst, og IKKE se media.

Uansett kunne de kanskje prøvd å ta noen hint fra andre OS i steden for å finne opp hjulet på nytt. Dette opplegget var ulogisk i 7.1, og nå er jeg enig i at det er helt 'bingo'. Knappene forsvinner om man ser på kartet er også noe av det merkeligste jeg har sett innen UI. Hvorfor kan ikke f.eks kart-appen huske om den var fullscreen eller halv fra sist, og henter du den opp får den samme størrelse som før? Det kombinert med 'stack' (siste trykk kommer øverst og pusher forrige ned) tror jeg hadde vært fint.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

o.b.lix

Sitat fra: jlan på onsdag 26. oktober 2016, klokken 15:30
Er det bare parkeringsbremsen som går på ? I tilfelle er det kanskje godkjent for øvelseskjøring?

Det er ikke lengre krav til håndbrekk i midten ved øvelsekjøring...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA