Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

Tuxedo

#525
Sitat fra: Muffinman på fredag 21. oktober 2016, klokken 22:42
Korsryggstøtta i TMS er nok ikke luftfylt men mekanisk.
Jeg skal ikke si noe skråsikkert om dette, men det var forklaringen jeg fikk på tesla SC, samt at denne generelt omtales som "inflatable" på engelskspråklige nettsider.  Skal fysisk sjekke grundigere i morgen.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

ToWalkOrDrive

Sitat fra: nortrahof på torsdag 20. oktober 2016, klokken 15:22
Jeg får ikke mulighet til avspilling av USB-filer når jeg setter meg inn i bilen. Først etter å ha valgt en annen mediakilde vil radioen spille av USB-filen. Kan velge fil men ingen lyd.
- Plagsomt når man har DAB via USB-interfacet.
Er dette en "bug"?

Tipper det, ja. Jeg har akkurat det samme på FM-radio; den står på når jeg går ut fra bilen. Når jeg skal kjøre igjen er det dønn stilt selv om radioen ser ut til å være på. Skifter kanal opp et hakk og da kommer lyden. Skifter tilbake til den opprinnelige kanalen igjen og den virker og. Kanskje det er en ny auto-mute funksjon etter avstigning?
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Baldrian

Jeg skulle prøve å ringe min datter (Yvonne) med voice-command i dag. Jeg trykket på knappen på rattet og sa "call Yvonne" hvorpå bilen ringte til en som heter Mona Halvorsen (som jeg ikke ville snakke med)! Jeg har forstått at i 8.0 så var denne funksjonen forbedret, men tilsynelatende ikke. Da jeg for en tid siden sa "Navigate Brokelandsheia" og navigasjonen sendte meg til et sted i Canada, 5780 km unna, så kan jeg akseptere det, men når den ikke tar enkle norske/franske navn, da er ikke funksjonen til særlig hjelp.

minim

Sitat fra: Baldrian på lørdag 22. oktober 2016, klokken 18:22
Jeg skulle prøve å ringe min datter (Yvonne) med voice-command i dag. Jeg trykket på knappen på rattet og sa "call Yvonne" hvorpå bilen ringte til en som heter Mona Halvorsen (som jeg ikke ville snakke med)! Jeg har forstått at i 8.0 så var denne funksjonen forbedret, men tilsynelatende ikke. Da jeg for en tid siden sa "Navigate Brokelandsheia" og navigasjonen sendte meg til et sted i Canada, 5780 km unna, så kan jeg akseptere det, men når den ikke tar enkle norske/franske navn, da er ikke funksjonen til særlig hjelp.

Og dette er bilen vi skal la kjøre helt av seg selv :D Kan risikere å finne den i Canada noen måneder senere.
-TMS 85D
-03 VW Polo

Muffinman

Underholdningspakken er utvidet ser jeg. Fra å by på oppdagelse av ukjente steder der "ingen skulle tro nokon kunne bu" til å komme i kontakt med mennesker man ikke har tenkt på å ringe selv. Geografisk og sosial utforskning :)

Sandvika

Var ikke så bra i v. 6.1 heller. Skulle demonstrere vår splitter nye bil for kona.
Jeg sier: Play Bertine Zetlitz
Skjermen responderer med: Could not find "her little tits".   :o

Ble veldig usikker på uttalen min etter det...

Muffinman

Hehe. Kanskje bilen forstod hva du sa, men bare er ufin.

Wattson

Full medfølelse med at du ble usikker Sandvika. Med den meldingen på skjerm hadde min bedre halvdel blitt skeptisk til hva jeg holdt på med når jeg kjører alene i bilen
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

E_S

Det meste har blitt dårligere. Tungvint å bruke, knot når menylinjen forsvinner, mer klundrete å bruke funksjonene uten å stoppe først. Men - DAB-grensesnittet har blitt vanvittig mye bedre. Borte er den idiotiske informasjonen om hvilken kanalpakke og adresse man hører på, og kanalnavn og evt. program/låt kommer nå opp. Stort pluss for dette. Ellers er ingenting bedre så vidt jeg har sett, nei..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

lunitiks

#534
Er dette en ny feature?

Skulle finparkere i morges og måtte inn og ut av bilen et par ganger for å sjekke hvordan bilen sto i forhold til P-stripene på bakken. Giddet derfor ikke lukke førerdøra 100 % når jeg satt meg inn i bilen for å rulle litt frem.

Jeg skvatt da bilen, kort tid etter jeg satt den i D, automatisk stoppet og satt seg i P.

Bilen synes altså å nekte deg å kjøre med døra åpen. Så, er dette gammelt/nytt?


EDIT: PS: Skrev i et tidligere innlegg her inne at jeg synes SW8.0 var en kjempestor forbedring. Får vel bare spise hatten min. Det nye kartet med sin automatiske zooming er noe av det dummeste jeg har vært borti. Kjørte langtur i går og dette holdt på å drive meg til vannvidd
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Hodetelefoner

Alltid vært. Må gi litt pedal for at den ikke skal gjøre dette. Samme gjelder revers uten belte

Muffinman

Jævlig irriterende når man skal lirke seg litt fram eller tilbake på glatta og trenger sikten ut døra. Disse amerikanerne er totalt paranoide for å bli saksøkt og regner vel med at de er de som får smellen om noen kjører på noe med ei åpen dør.

satheesh.net

Sitat fra: Muffinman på mandag 24. oktober 2016, klokken 08:40
Jævlig irriterende når man skal lirke seg litt fram eller tilbake på glatta og trenger sikten ut døra. Disse amerikanerne er totalt paranoide for å bli saksøkt og regner vel med at de er de som får smellen om noen kjører på noe med ei åpen dør.

Paranoide? Dette er hverdagskost i USA.

minim

Dette hadde jeg på min -08 X5 også.. Fryktelig irriterende når man av og til måtte åpne døra for å se/finjustere litt.
-TMS 85D
-03 VW Polo

Muffinman

Sitat fra: satheesh.net på mandag 24. oktober 2016, klokken 10:05
Paranoide? Dette er hverdagskost i USA.
Jeg befinner meg i Norge og har ikke tenkt å saksøke noen om jeg kjører idiot ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA