Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

Muffinman

Nattmodus hele tiden omgår vel heller problemet enn å løse det.

JorgenM

Jeg bruker også nattmodus hele tiden. Ser mye bedre ut. Kona er enig også :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Muffinman

Jeg er ikke glad i nattmodus på dagtid, spesielt fordi fingermerker blir ekstremt synlige.

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på mandag 17. oktober 2016, klokken 08:53
Sitat fra: lunitiks på mandag 17. oktober 2016, klokken 08:10
Eh, sett sangen på pause, slå av lyden?  :P
Sette på pause fungerer ikke, det er nettopp det som er problemstillingen. Starter igjen av seg selv når man har vært ute av bilen. Jeg lurer altså på om det finnes et valg jeg ikke har fått med meg for å unngå at det skjer.

Skrur man av lyden vil det fremdeles starte, selv om man ikke hører noe. Blir som å sette på et plaster, man har bare skjult problemet.

Testet nå. Hos meg opprettholdes "pause" selv om jeg går ut og inn i bilen (Spotify og TuneIn). Kan også bruke muteknappen på venstre scrollhjul, som for øvrig er eneste mulighet i radio-appen. Men et annet alternativ for å "slå av" uansett hva du hører på er å velge Phone helt til høyre, da kutter lyden
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

vnm

Sitat fra: Muffinman på mandag 17. oktober 2016, klokken 12:31
Nattmodus hele tiden omgår vel heller problemet enn å løse det.
Takk for korreksjon. Ja, omgår er er riktigere begrep. Synes uansett nattmodus ser mye tøffere ut (har sort interiør) og er mer behagelig å se på, døgnet rundt :)
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

ChrML

Sitat fra: Muffinman på mandag 17. oktober 2016, klokken 08:53
Sitat fra: lunitiks på mandag 17. oktober 2016, klokken 08:10
Eh, sett sangen på pause, slå av lyden?  :P
Sette på pause fungerer ikke, det er nettopp det som er problemstillingen. Starter igjen av seg selv når man har vært ute av bilen. Jeg lurer altså på om det finnes et valg jeg ikke har fått med meg for å unngå at det skjer.

Skrur man av lyden vil det fremdeles starte, selv om man ikke hører noe. Blir som å sette på et plaster, man har bare skjult problemet.

Plager det deg mye at mediespilleren "jobber" selv om du ikke hører på? :)

Jeg har alltid bare mutet. Ikke tenkt så mye over det.

Muffinman

Har testet med reset av skjerm, men avspilling starter fremdeles hver gang jeg kommer inn i bilen. Prøver å la den stå på "phone" så lenge, det bør fungere.

Og ja, ting som ikke fungerer irriterer meg en smule. Spesielt når det er så åpenbare, grunnleggende ting som burde være enkle å sette i stand. For øvrig er det å bemerke at mediespilleren tar av en allerede knapp båndbredde, og da blir det mindre igjen til andre ting, f.eks. kartet. Spesielt merkbart om dekningen er knapp.

pez d spencer

Sitat fra: Gusse på søndag 16. oktober 2016, klokken 19:44
Føler at etter 8.0 oppdatering, har AP rett og slett blitt mere ustabil, ihvertfall der jeg kjører. Prøver å svinge meg av veien, eller inn i en morgående bil mye oftere enn tidligere. Skjønner ikke dette, selv med 2 blåbstriper opplever jeg dette.

Opplever dette selv også. Synes AP er blitt dårligere etter oppdatering. Enkelte ganger "glir" den over i andre kjørefeltet. Virker som den så overkompenserer og går alt for langt den andre veien. Virker også som den er mer urolig. Småsvinger mye mer hele tiden. Var jevnere før
2019 100D LR

Øggen

No må du passe på så ikkje dei "glorielysande paragrafrytter-forumheltane" kjem og minne deg på at AP kun skal brukes der det e midtdeler ;)

Men ja, AP e blitt enda farligere med 8.0...............
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

lunitiks

glorielysande paragrafrytter-forumhelt


Dagens
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Hodetelefoner

Autopilot :Østfold - Ålesund -Østfold.  10X bedre med v8 enn v7
Navigasjon : skulle for første gang ha meg på superchargerene over hele vestlandet. Ikke en eneste farlig situasjon med autopilot. De få gangene jeg så på veien kjørte den som en helt

pez d spencer

Sitat fra: Øggen på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 09:59
No må du passe på så ikkje dei "glorielysande paragrafrytter-forumheltane" kjem og minne deg på at AP kun skal brukes der det e midtdeler ;)

Men ja, AP e blitt enda farligere med 8.0...............

Test utført på Ring 3 i Oslo, midtdeler mellom kjøreretning ;)
2019 100D LR

EXCEL

Sitat fra: KristofferH på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 11:31
Autopilot :Østfold - Ålesund -Østfold.  10X bedre med v8 enn v7
Navigasjon : skulle for første gang ha meg på superchargerene over hele vestlandet. Ikke en eneste farlig situasjon med autopilot. De få gangene jeg så på veien kjørte den som en helt
Du tuller nå!!
Full elektrisk fra 18.06.16
e-Golf (2014) mars 2019
Model S 75D desember 2017
Think Lithium 4-seter (2011) 18.06.16
Model S 70D 20.11.15 (Solgt)
e-UP (Solgt)
Think Zebra (solgt)

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Muffinman

#509
SitatDu tuller nå!!

Nei, det gjør han nok ikke. I følge ham selv et annet sted sitter han mest og fikler med mobilen.

...eller så kan det tenkes at han er ute etter å terge litt, og i så fall er du i kategorien øggen nevner  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA