Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

Christopher Neumann Ruud

Flere som sliter med TuneIn? Får endelig logga inn nå, men NRK ekko, No Such Thing As A Fish, Radioresepsjonen mm som jeg er "avhengig" av når jeg pendler vil rett og slett ikke bli avspilt, får bare "cannot load"...

Gusse

Føler at etter 8.0 oppdatering, har AP rett og slett blitt mere ustabil, ihvertfall der jeg kjører. Prøver å svinge meg av veien, eller inn i en morgående bil mye oftere enn tidligere. Skjønner ikke dette, selv med 2 blåbstriper opplever jeg dette.

Hyperstress

Håper ikke all syting om dårligere UI fører til forandringer, for etter min mening så er omtrent alle forandringer som et gjort meget positive! Helt konge med stort lite kart. Føler da at det holder å bruke bare halve skjermen. (Ok, kanskje litt irriterende at innstilt zoom ikke blir stående) Veldig bra at kartet holder seg øverst, veldig bra mediaplayer, mye bedre lesbarhet osv osv.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

#483
Sitat fra: Hyperstress på søndag 16. oktober 2016, klokken 21:42
....syting.... min mening....
SitatMon tro om Tesla snart skal skjønne at folk har forskjellige behov

Flere som bør ta til seg dette ser jeg. Løsningen er å gjøre ting konfigurerbart og diverse funksjonalitet valgfri. Da blir alle glade.

Jeg er rett og slett forbannet fordi bilene jeg har brukt usannsynlig mye penger på å kjøpe bare er blitt dårligere siden de ble utlevert. Dette kan bare ikke fortsette. Muligheten for å oppgradere OTA er i stor grad blitt brukt til å selge halvferdige saker som man alltids kan fikse senere, og omgå svakheter i konstruksjonen. Og folk er av en eller annen grunn ekstatisk hver gang....

Veggen

Etter å lest om 8.0 både her og på TMC tror jeg jeg avventer en god stund til før jeg oppdaterer.
Gjorde det samme i fjor og beholdt 6.2 hele vinteren og gikk da rett til 7.1 utpå våren.
Satser på at 8.1 retter opp de største blemmene.



Øyvind.h

Det positive med 8.0 er mer synlig påminnelse om å holde hendene på rattet. At høyre scroll nå styrer telefon når man er i samtale liker jeg også.
Og deler av det grafiske synes jeg er en forbedring.

Men totalt sett litt skuffet. Hypen er i hvert fall komisk :) Skjulte ikoner krever mer trykking og titting, enklere snarveier er blitt mindre synlige og mer krøkkete plassert. Jeg får innrykk av at de ikke har hatt føreren i fokus.
AP virket mer vinglete på motorvei, men lik eller bedre på tofelts i lav hastighet.

For øvrig en del smak og behag, og mye som fortsatt ikke er tatt tak i. Men at Tesla ikke er spesielt gode på programvare har jeg for lengst innfunnet meg med.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

RonnyØ

Satan som den dimmingen fra dagtid til natt irriterer meg!! Full jævla styrke i 1-2 sek, før det blir mørk skjerm. Nesten som en gammel fotoboks jo!
Husqvarna Automower 320

Muffinman

Noen som har et tips til hvordan man kan få lydanlegget til å holde seg avslått? Hos meg starter det hver gang jeg setter meg inn i bilen, eller om jeg går ut og lukker døren for så å åpne den igjen.

lunitiks

Eh, sett sangen på pause, slå av lyden?  :P
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

RBK

Skru av lyden til 0 pleier jeg å gjøre
Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

jlan

Sitat fra: minim på søndag 16. oktober 2016, klokken 18:58
Problemet jeg har er når jeg skal gå i fra 60 sonen til 80. Tror det er et opphevet 60 skilt. Det er jo ikke snakk om litt lagg heller for den holder 60 i 2-3km igjennom hele tunellen som er 80 sone.
Den leser vel 60 tallet på opphev 60 skiltet da, men forstår ikke //// (tegnet for 'not' er ~ og ikke / i C  :)).
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Muffinman

Sitat fra: lunitiks på mandag 17. oktober 2016, klokken 08:10
Eh, sett sangen på pause, slå av lyden?  :P
Sette på pause fungerer ikke, det er nettopp det som er problemstillingen. Starter igjen av seg selv når man har vært ute av bilen. Jeg lurer altså på om det finnes et valg jeg ikke har fått med meg for å unngå at det skjer.

Skrur man av lyden vil det fremdeles starte, selv om man ikke hører noe. Blir som å sette på et plaster, man har bare skjult problemet.

o.b.lix

Sitat fra: jlan på mandag 17. oktober 2016, klokken 08:51
Sitat fra: minim på søndag 16. oktober 2016, klokken 18:58
Problemet jeg har er når jeg skal gå i fra 60 sonen til 80. Tror det er et opphevet 60 skilt.
Den leser vel 60 tallet på opphev 60 skiltet da, men forstår ikke //// (tegnet for 'not' er ~ og ikke / i C  :)).

Tesla gjenkjenner ikke "opphev 60" = 80 km/t, den er ikke programmert med dette skiltet slik jeg forstår. De gangene den forstår at det er 80, henter den info fra kart/gps, og naturlig nok tar dette litt lenge tid, eller svært lang tid i tunnel.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

rsomby

Sitat fra: petersv på søndag 16. oktober 2016, klokken 18:40
Irriterer meg også at kartet zoomer inn av seg selv også.. Vi får mase på Tesla om å gjøre det til en valgfri opsjon.

Enig! Dette er forbasket plagsomt. Jeg har denne alltid zoom'et slik at jeg kan se hele ruten til fra jobb for å lett kunne sjekke trafikken på et "statisk" kart. Nå er det så mye knot at jeg ikke gidder å ha oppe kartet engang.

vnm

Sitat fra: RonnyØ på søndag 16. oktober 2016, klokken 22:44
Satan som den dimmingen fra dagtid til natt irriterer meg!! Full jævla styrke i 1-2 sek, før det blir mørk skjerm. Nesten som en gammel fotoboks jo!
Kjører med nattmodus på hele tiden, løser problemet. Det andre problemet, med at automatisk justering av skjermens lysstyrke skjer alt for sakte eller ikke i det hele tatt, har de fremdeles ikke klart å løse. DET er helt ufattelig for meg.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA