Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

Cirion

Sitat fra: vnm på mandag 10. oktober 2016, klokken 21:16
Sitat fra: TorR på søndag 09. oktober 2016, klokken 09:20
Sitat fra: mj på søndag 09. oktober 2016, klokken 08:59
Sitat fra: felix på lørdag 08. oktober 2016, klokken 21:11
Betjening av telefon er enklere og kjappere nå. Du skroller bare på høyre hjul, og så kommer annropslisten opp.

Men da har du valgt at scrolleknappen skal betjene telefonen. Ikke alle som har det. Jeg bruker den til lysstyrken på skjermen.

Har ikke alle styring av takluken på den?  ::)
Nei, fordi:
1. Jævlig kjedelig når man ved et uhell kommer borti hjulet når det er regn, snø eller is på taket.
2. Det automatiske lysstyrken er helt på bærtur (håper det er rettet i v8.0), så man må justere manuelt mange ganger i løpet av en tur dersom man kjører inn og ut av tunneler.
Motsatt nå, bunnknappen aktiverer telefonen. Kan fortsatt ha lysstyrke eller takluke på hjulet.
Forskjellen er at nå er telefon 2 valg i menylista. Sammt at nårdu er i samtale er telefon aktiv på hjulet.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

rsomby

Sitat fra: o.b.lix på mandag 10. oktober 2016, klokken 15:43
Sitat fra: satheesh.net på mandag 10. oktober 2016, klokken 13:36
Jeg føler at AP er litt mer "ustø" i versjon 8. Virker nesten som den må lære ting på nytt. Jeg slappet faktisk mer av med AP i versjon 7.x enn nå i versjon 8. Eller så er det bare psykologisk... ::)

Dette merket jeg meg også.

Merket meg det samme her. Det kan virke som den ikke liker store kjøretøy, spesielt på møtende trafikk og legger seg litt ekstra inn mot grøften når den møter slike, så retter den opp etterpå. Om det er autovern mot grøften så retter den seg opp straks. Generelt så oppleves den nå litt vinglete.

fonberg

Sitat fra: rsomby på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 10:28
Sitat fra: o.b.lix på mandag 10. oktober 2016, klokken 15:43
Sitat fra: satheesh.net på mandag 10. oktober 2016, klokken 13:36
Jeg føler at AP er litt mer "ustø" i versjon 8. Virker nesten som den må lære ting på nytt. Jeg slappet faktisk mer av med AP i versjon 7.x enn nå i versjon 8. Eller så er det bare psykologisk... ::)

Dette merket jeg meg også.

Merket meg det samme her. Det kan virke som den ikke liker store kjøretøy, spesielt på møtende trafikk og legger seg litt ekstra inn mot grøften når den møter slike, så retter den opp etterpå. Om det er autovern mot grøften så retter den seg opp straks. Generelt så oppleves den nå litt vinglete.

Jeg har også opplevd mer vingling enn før, men dette er på tofelts veg med gulstripe. På motorveg synes jeg AP er vel så stabil som før.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

krister461

Sitat fra: lunitiks på mandag 10. oktober 2016, klokken 09:22
Sitat fra: Odd G. på mandag 10. oktober 2016, klokken 08:03
Sitat fra: lunitiks på søndag 09. oktober 2016, klokken 17:16
Mulig jeg er sent ute med dette, men oppdaget i dag at automatisk filskift ikke lenger krever "nudge" i rattet. Satt bare på blinklyset så manøvrerte bilen over i den andre fila. Nice!

På min versjon 7.1 trenger jeg ikke å nappe i rattet for filskift. Bruker blinklys, men må holde i rattet for å skifte fil. Dette er nok gammelt nytt :)

Når jeg skrev "nudge" så er det ensbetydende med å holde i rattet (motstand). Det er dette som nå er borte på min
Jeg måtte definitivt ta/nudge i rattet før den ville skifte felt i dag. Prøvde flere ganger...

lunitiks

Sitat fra: krister461 på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 10:35
Sitat fra: lunitiks på mandag 10. oktober 2016, klokken 09:22
Sitat fra: Odd G. på mandag 10. oktober 2016, klokken 08:03
Sitat fra: lunitiks på søndag 09. oktober 2016, klokken 17:16
Mulig jeg er sent ute med dette, men oppdaget i dag at automatisk filskift ikke lenger krever "nudge" i rattet. Satt bare på blinklyset så manøvrerte bilen over i den andre fila. Nice!

På min versjon 7.1 trenger jeg ikke å nappe i rattet for filskift. Bruker blinklys, men må holde i rattet for å skifte fil. Dette er nok gammelt nytt :)

Når jeg skrev "nudge" så er det ensbetydende med å holde i rattet (motstand). Det er dette som nå er borte på min
Jeg måtte definitivt ta/nudge i rattet før den ville skifte felt i dag. Prøvde flere ganger...

Tror du f... ikke jeg måtte gjøre det samme i dag! Prøvde også flere ganger. Skjønner ingenting nå
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Amoss

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 11:35
Tror du f... ikke jeg måtte gjøre det samme i dag! Prøvde også flere ganger. Skjønner ingenting nå

En ikke-annonsert nyhet i 8.0 er AI, og at den leser på forum...
Observerer bilen uannonserte funksjoner som overasker positivt så korrigeres dette automatisk ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Jeg blir ikke å installere 8.0 på D``en før i kveld (gjorde det på P85 i går, bare dilldall jo...), men er veldig spent på om jeg får mulighet for å stenge av automatisk hastighetsregulering og om de har fikset at bilen plutselig bremser av i tide og utide på diverse veistrekninger, og om en bil svinger av 100m lenger fremme.  Også spent på om det går an å slå av funksjoner knyttet til tacc slik at man slipper i miste hele cc fordi det legger seg snø på rader eller kameraet får sol i øyet. Kommer til å teste noen uker og er det ikke bedring ser jeg meg dessverre nødt til å be Tesla deaktivere AP-pakka på min bil. For meg er en stabil cruisecontrol av mer verdi enn alle de andre funksjonene tilsammen.

Må innrømme at jeg er spent på hva som er fikset med denne oppdateringen. Håper svaret ikke er "nada" og at det bare er lagt til nye ting som fusker. At man enda ikke har klart å lage automatisk skifte mellom dag/nattmodus på skjerm forundrer meg.

Cato76

Fornøyd med 8.0 generellt. Fått noen feilmeldinger, men de har jeg fjernet etter å tatt power off og restartet bilen.

En ting jeg savner fra 7'eren er at toppmenyen blir jo automatisk fadet bort når man har i kart-modus. Er det noen mulighet til å få menyen til å stå? Synest det er greit å sjekke mobildekning etc uten at man må berøre skjermen..
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Cookie Monster

Også veldig fornøyd med 8.0. Blitt mye bedre å bruke spotify og tunein.

Enig at det med kartet er teit. Kan flytte kartet ned på halve skjermen så slipper man det.
2015 P85D

o.b.lix

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 11:35
Sitat fra: krister461 på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 10:35

Jeg erfarte med 7.1 at om man har nettopp tatt i rattet, så slår på blinklys, så bytter den uten mas, er det slik den er fortsatt kanskje?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

rsomby

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 12:28
Fornøyd med 8.0 generellt. Fått noen feilmeldinger, men de har jeg fjernet etter å tatt power off og restartet bilen.

En ting jeg savner fra 7'eren er at toppmenyen blir jo automatisk fadet bort når man har i kart-modus. Er det noen mulighet til å få menyen til å stå? Synest det er greit å sjekke mobildekning etc uten at man må berøre skjermen..

Helt enig. Også enklere å finne homelink knappen når jeg trenger den, det ble endel knot med det i dag. Burde vært mulig å velge om en ville skjule toppraden.

ob64

Fikk installert 8.0 i natt. Finner ikke lenger noe sted å slå av blinkingen som varsler om farer på siden av bilen, noen som har funnet det?
Hvit Model X 100 D 2017
Svart P85D, det meste av utstyr. Levert 27. mars 2015.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Urk, 3 ganger har jeg fått melding om oppdatering med "Software update failed"; søndag,mandag og i dag.
Andre som sliter med å få inn oppdateringen?

satheesh.net

Sitat fra: Finnøy på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 17:27
Urk, 3 ganger har jeg fått melding om oppdatering med "Software update failed"; søndag,mandag og i dag.
Andre som sliter med å få inn oppdateringen?

Har du testet med en reboot like før du setter i gang oppdateringen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA