Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

krister461



Sitat fra: Dag A. på onsdag 12. oktober 2016, klokken 02:14
En ting derimot som jeg ikke likte, er at bilen nå automatisk låser seg når man begynner å kjøre og jeg finner ikke en opsjon for å deaktivere dette slik det var før.
Dersom man trykker på "hengelåsen" i fart låses bilen opp, men samtidig kommer dome lys på....

Hvor dumt er ikke det når man kjører  :o
Har du ofte behov for å benytte dørene i fart?

thilo

Sitat fra: lunitiks på onsdag 12. oktober 2016, klokken 06:00
Ja AP vingler bestemt mer i V8
Og bremser ned der den ikke skal gjøre det og ikke har gjort det før (ikke AP da men TACC).
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

jazzwheel

Flere enn meg med "charge port door needs replacement"? Leser at det er feilutrulling av firmware i enkelte tilfeller, hvor den tror bilen har elektrisk ladeport. Ala Apple sin vanntette iPhone så fikk jeg elektrisk ladeport via firmware.

GOS

Ja, på min S85 pre-AP modell. Men den forsvant igjen ved neste kjøretur og har ikke vist seg igjen.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Cookie Monster

Ser ut som det ikke er mulig å skru av eller på Ionizer funksjonen lengre i 8.0?
2015 P85D

cra

Sitat fra: NilsRo på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 18:18
Installerte 8.0 i dag tidlig. Får ikke opp kartet igjen på skjermen, selv etter 2 reboot'er av storskjermen. Har 3G dekning.

Slet med kartet første gang etter oppdatering. Står på en plass med litt tvilsom dekning, så det kan skyldes det. Tok en reboot, og da kom det seg, men virket litt tregt. Leste et sted (facebook?) at der visstnok var issues med kobline mellom Tesla og Google Maps på et vis, uten at jeg vet noe mer om hva det gikk ut på.


Jeg hadde også ladeluke-feilmeldingen på displayet etter at oppdateringen var ferdig (den tok forøvrig 15 minutter, ikke 45 som anslått), men har ikke sett den igjen siden. Skal vistnok kunne fikses av remotely servicepersonell uten noen oppdatering e.l. Tipper en reset av feilmelding e.l. er alt som skal til. Kanskje har de satt opp en batchjobb som gjør dette automatisk for alle/de som kan være berørte. Har hørt om andre som har hatt feilmeldingen flere ganger en bare rett etter oppdatering.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Odd G.

Er jeg den eneste i Norge som stadig får lydvarsel og melding om at "Driver assistance are disabled". Lar jeg bilen stå noen timer er alt OK, men etter kort tid kommer meldingen opp og all automatik som AP, Lys, vindusvisker automatikk osv virker ikke. Ser det er flere i USA som har slitt med det samme.

Tesla sier de ikke kjenner til problemet - kan få service time i neste måned
Odd G.

Tesla S 75D 2018
Tesla Model 3 Long Range (Solgt)
Tesla S 85D 2015 (Solgt)
Nissan Leaf 2013

JorgenM

Sitat fra: Aitzaz waheed chaudhry på mandag 10. oktober 2016, klokken 16:53
Etter oppgradering min max heat går til bare 28 grader, Husker det var 32 i V7.1 . Noen andre som opplever det samme? Merket på E 18  at AP er mer ustabil i V 8.0 virker som den er blitt strengere og hvis den ikke fanger opp kanter
Er dette i appen?

Android-brukere fikk nylig versjon 2.7.10 der temp kan settes til 31,5 grader.
iPhone henger litt etter pga 2-4 ukers godkjenning av oppdaterte apper og nyeste versjon er 2.7.8 som går kun til 28 grader.

Vil nok tro 28 grader er mer enn nok for de fleste :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

eadie

Bug i v8.0 når du kjører med autoinnstilling på display natt/dag lys.
Hvis du samtidig har navigasjonen satt til å vise tegnet kart, altså ikke satelittbilde, vil navigasjonen hoppe til satelitt når displayet autoskifter fra natt til dag pga lys.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Isbjørn

Sitat fra: Odd G. på onsdag 12. oktober 2016, klokken 10:20
Er jeg den eneste i Norge som stadig får lydvarsel og melding om at "Driver assistance are disabled". Lar jeg bilen stå noen timer er alt OK, men etter kort tid kommer meldingen opp og all automatik som AP, Lys, vindusvisker automatikk osv virker ikke. Ser det er flere i USA som har slitt med det samme.

Tesla sier de ikke kjenner til problemet - kan få service time i neste måned

Har hatt dette mange ganger og også lest i utenlandsk forum om dette problemet. Kan ikke skjønne at Tesla sier de er ikke kjent med det.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

mj

Sitat fra: Isbjørn på onsdag 12. oktober 2016, klokken 13:29
Sitat fra: Odd G. på onsdag 12. oktober 2016, klokken 10:20
Er jeg den eneste i Norge som stadig får lydvarsel og melding om at "Driver assistance are disabled". Lar jeg bilen stå noen timer er alt OK, men etter kort tid kommer meldingen opp og all automatik som AP, Lys, vindusvisker automatikk osv virker ikke. Ser det er flere i USA som har slitt med det samme.

Tesla sier de ikke kjenner til problemet - kan få service time i neste måned
Får og opp feilmld til stadig. Men de andre problemene har jeg ikke. De mente det ville forsvinne i 8.0 men fikk bare kjør 2 dager før jeg nå har bil på service.
Har hatt dette mange ganger og også lest i utenlandsk forum om dette problemet. Kan ikke skjønne at Tesla sier de er ikke kjent med det.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Joachim@sancon.no

Har lest en del av innleggene her nå siste par dagene og er litt usikker på om jeg skal oppgradere til v8 når jeg kommer hjem fra Spania eller om jeg skal vente noen dager. Leser at det er en del bugs, men er det bagateller i forhold til hva man får?

Min samboer kjører bilen til daglig når jeg er borte, og hun bruker aldri AP og den andre finessene, selv blir jeg å reise en del i hele oktober, så får brukt bilen lite.

Så skal man vente, eller er det bare å trykke inn oppdateringen?

K-billy

Hvis det er viktig for deg å spille musikk fra USB, ville jeg utsatt oppdatering til det kommer en fiks av mediaspilleren.

krister461

Har ikke sett dette nevnt før, men Spotify oppdaterer nå spillelistene. Før måtte man restarte eller logge ut og inn. Den oppdaterter seg ikke fortløpende, men oppdaterte seg både i natt og når den stod i ro på jobb i dag.

Veldig greit for oss som bruker Discover Weekly og Release Radar etc. Mangler bare Daily Mix nå...

Joachim@sancon.no

Sitat fra: krister461 på onsdag 12. oktober 2016, klokken 16:56
Har ikke sett dette nevnt før, men Spotify oppdaterer nå spillelistene. Før måtte man restarte eller logge ut og inn. Den oppdaterter seg ikke fortløpende, men oppdaterte seg både i natt og når den stod i ro på jobb i dag.


Det forklarer hvorfor vg top 40 lista virket litt gammel. Stusset over at det var de samme gamle sangene uke etter uke.

Da spørs det om det kanskje blir oppgradering på søndag ja. Kanskje en tur til Storlien og handle billig bacon og smågodt. :) fin Tesla tur det...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA