Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

mogu

Ja, viktig å påpeke her: fleet learning er ikke aktivert ved default, så man må gå inn i menyen og godkjenne dette for at Tesla skal kunne bruke data fra din bil. Bra ordning, men personlig håper jeg at flest mulig godkjenner dette slik at autopilot blir så bra som mulig.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

o.b.lix

Sitat fra: satheesh.net på mandag 10. oktober 2016, klokken 13:36
Jeg føler at AP er litt mer "ustø" i versjon 8. Virker nesten som den må lære ting på nytt. Jeg slappet faktisk mer av med AP i versjon 7.x enn nå i versjon 8. Eller så er det bare psykologisk... ::)

Dette merket jeg meg også.

Sitat fra: fonberg på mandag 10. oktober 2016, klokken 11:36
Jeg har også den bug-feilmeldinga om at ladeluka må byttes - litt irriterende å ha den konstant liggende på lilleskjermen, forventer at det kommer en bugfiksa oppdatering rimelig snart.

Den forsvant med reset av scrollehjul (reset av stor skjerm).
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Thor2014

Sitat fra: mogu på mandag 10. oktober 2016, klokken 14:58
Ja, viktig å påpeke her: fleet learning er ikke aktivert ved default, så man må gå inn i menyen og godkjenne dette for at Tesla skal kunne bruke data fra din bil. Bra ordning, men personlig håper jeg at flest mulig godkjenner dette slik at autopilot blir så bra som mulig.
Burde kanskje gå ut en info Mail fra TOC til eiere om å aktivere dette?

Aitzaz waheed chaudhry

Etter oppgradering min max heat går til bare 28 grader, Husker det var 32 i V7.1 . Noen andre som opplever det samme? Merket på E 18  at AP er mer ustabil i V 8.0 virker som den er blitt strengere og hvis den ikke fanger opp kanter

AppleKnocker

Det er flere endringer på klima:
Setter man manuell viftehastighet til 10 eller 11 går klima automatisk i resirkulering og det kan ikke overstyres.
Samtidig virker det som hastighet 9 nå tilsvarer gamle hastighet 11 (basert på støynivå).
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

o.b.lix

Sitat fra: Aitzaz waheed chaudhry på mandag 10. oktober 2016, klokken 16:53
Etter oppgradering min max heat går til bare 28 grader, Husker det var 32 i V7.1 . Noen andre som opplever det samme?

Ja opplever det samme. Dvs er slik på appen, men i bilen står det "HI" enda.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Christopher Neumann Ruud

Kom på siden av to ganske lyse busser på E-18 i dag ettermiddag og de ble identifisert som biler i det andre kjørefeltet (markert hvite, ikke grå, så de var kjøretøy som ble sporet av AP), og TACC bremset ganske kraftig ned da de så ut til å "vingle" i fila, selv om de var busser som lå ganske stabilt i sitt kjørefelt. Avvikende radarsignatur førte til feil håndtering?

pers1

En endring som er gjort er at wifi nå kun fungerer kun i Park, litt klønete når en vil bruke trådløs tilkobling til mobil eller 4G+ ruter når interne 3G/4G(LTE) sliter! Eller som hos meg sluttet å virke. På 7.1 brukte jeg iphone som personal hotspot slik at navigasjon og streaming fungerte.

Fleet learing innstilling:
TM X 100D Pearl White «SERE9TY» med MCU2 HW3 & FSD (prod. Juli 2018)
KANSELERT TM3- Reservert 31/3 2016 ( 2 kanselert)
VW ID.3 reservert 8 mai 2019 kønr83 kanselert gr. Bakhjuls trekk
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidliger Tesla'r Model S 75D AP1.0 & 90D AP2.0

krl

Sitat fra: pers1 på mandag 10. oktober 2016, klokken 20:23
En endring som er gjort er at wifi nå kun fungerer kun i Park, litt klønete når en vil bruke trådløs tilkobling til mobil eller 4G+ ruter når interne 3G/4G(LTE) sliter! Eller som hos meg sluttet å virke. På 7.1 brukte jeg iphone som personal hotspot slik at navigasjon og streaming fungerte.
Dette er nok noe som har kommet inn for å redusere muligheten for å bli hacket -- i tillegg til patchen som ble dyttet ut rett før 8.0. Men kjedelig når 3G etterhvert slås av.

vnm

Sitat fra: TorR på søndag 09. oktober 2016, klokken 09:20
Sitat fra: mj på søndag 09. oktober 2016, klokken 08:59
Sitat fra: felix på lørdag 08. oktober 2016, klokken 21:11
Betjening av telefon er enklere og kjappere nå. Du skroller bare på høyre hjul, og så kommer annropslisten opp.

Men da har du valgt at scrolleknappen skal betjene telefonen. Ikke alle som har det. Jeg bruker den til lysstyrken på skjermen.

Har ikke alle styring av takluken på den?  ::)
Nei, fordi:
1. Jævlig kjedelig når man ved et uhell kommer borti hjulet når det er regn, snø eller is på taket.
2. Det automatiske lysstyrken er helt på bærtur (håper det er rettet i v8.0), så man må justere manuelt mange ganger i løpet av en tur dersom man kjører inn og ut av tunneler.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

thilo

Sitat fra: vnm på mandag 10. oktober 2016, klokken 21:16
Nei, fordi:
1. Jævlig kjedelig når man ved et uhell kommer borti hjulet når det er regn, snø eller is på taket.
2. Det automatiske lysstyrken er helt på bærtur (håper det er rettet i v8.0), så man må justere manuelt mange ganger i løpet av en tur dersom man kjører inn og ut av tunneler.
Nei, man må fortsatt ha lysstyrken der siden automatisk lysstyrke fungerer fortsatt ikke   >:(
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

stiAn80

I ettermidag kom endelig 8.0 på min S90D. Måtte ut å trykke og prøvekjøre en liten tur så fort installasjonen var ferdig. Så langt er jeg veldig fornøyd med dette:

Mediespilleren er veldig mye bedre til mitt bruk (bruker ikke USB), DAB- kanalene er endelig oversiktelige. Bra søkefunksjon.
Liker den skarpere regen-bremsen
Synes den adative cruisekontrollen er smoothere
På autopilot legger bilen seg mere mot høyre
Alternativ i navigasjonsinnstillinger på å velge alltid vise estimert roumd trip

Om den flate designen var så mye finere er jeg ikke sikker på, men det er slik som vokser litt på en når man har blitt vant med den.

Gleder meg til å få teste litt mere på langtur senere i uken.

rsomby

Takk Elon for 8.0 på 40årsdagen! Nå lurer jeg på hva du har planer om til jul? Tesla model 3 unveil eller konfigurator? Mmm, ja det kunne vært gøy...

Fikk ikke testet denne sagnomsuste oppdateringen da jeg har sett bunnen av ølglasset et par ganger, men det er kjekt det og  ;D

Gusse

Ser det er flere som har 40 års dag i dag :) :)
Tilfeldig? Uansett takk til Elon for en flott bursdagsgave med oppdatering på selve dagen :)
Hipp hurra

Gusse

Sitat fra: rsomby på mandag 10. oktober 2016, klokken 23:05
Takk Elon for 8.0 på 40årsdagen! Nå lurer jeg på hva du har planer om til jul? Tesla model 3 unveil eller konfigurator? Mmm, ja det kunne vært gøy...

Fikk ikke testet denne sagnomsuste oppdateringen da jeg har sett bunnen av ølglasset et par ganger, men det er kjekt det og  ;D

Gratulerer med dagen  ;) :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA