Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

NilsRo

Installerte 8.0 i dag tidlig. Får ikke opp kartet igjen på skjermen, selv etter 2 reboot'er av storskjermen. Har 3G dekning.

Flere med dette problemet? Eller noen tips?
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

storform

Hei!
Har et spørsmål til V. 8. Ser at menyen øverst på skjermen forsvinner når man begynner å kjøre. Er det mulig å få denne frem igjen? Er f.eks. noen ganger kjekt å se hvordan dekningen er i området og det går ikke når menyen er borte.
Kia Soul EV Exclusive, caribbean blue - 2015. SOLGT
Tesla Model S85, midnight silver - 2015. SOLGT
Tesla Model 3, RWD, midnight silver - 2019

kjolnerdomen

Sitat fra: ob64 på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 13:11
Fikk installert 8.0 i natt. Finner ikke lenger noe sted å slå av blinkingen som varsler om farer på siden av bilen, noen som har funnet det?

Dette lurer jeg på også! Trodde det var jeg som hadde blitt blind, men enten er vi flere blinde, eller så er det ikke mulig å deaktivere...

Diravi

Sitat fra: storform på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 18:45
Hei!
Har et spørsmål til V. 8. Ser at menyen øverst på skjermen forsvinner når man begynner å kjøre. Er det mulig å få denne frem igjen? Er f.eks. noen ganger kjekt å se hvordan dekningen er i området og det går ikke når menyen er borte.

Det står i infoen du fikk etter oppdatering at kartvisning maksimeres og at du må klikke på skjermen for å få opp ikonene. Berører vel ikke andre visninger.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

sabb61

Mener bestemt at Homelink er blitt mye bedre etter oppdatering til v8.
Tesla Model S85. Vin: P24272

joda

Sitat fra: Diravi på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 19:32
Sitat fra: storform på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 18:45
Hei!
Har et spørsmål til V. 8. Ser at menyen øverst på skjermen forsvinner når man begynner å kjøre. Er det mulig å få denne frem igjen? Er f.eks. noen ganger kjekt å se hvordan dekningen er i området og det går ikke når menyen er borte.

Det står i infoen du fikk etter oppdatering at kartvisning maksimeres og at du må klikke på skjermen for å få opp ikonene. Berører vel ikke andre visninger.

Eventuelt skifte til at kart er på nederste del av skjermen, og f.eks mediaplayer på toppen. Da skal topmenyen vises som normalt/permanent.
Men husk at hver gang kart eller kamera aktiveres vil de legge seg på toppen igjen som default.
TMS 85D

Muffinman

Sitat fra: Diravi på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 19:32
Sitat fra: storform på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 18:45
Hei!
Har et spørsmål til V. 8. Ser at menyen øverst på skjermen forsvinner når man begynner å kjøre. Er det mulig å få denne frem igjen? Er f.eks. noen ganger kjekt å se hvordan dekningen er i området og det går ikke når menyen er borte.

Det står i infoen du fikk etter oppdatering at kartvisning maksimeres og at du må klikke på skjermen for å få opp ikonene. Berører vel ikke andre visninger.
Ugg, dette var passe idiotisk. Nå må jeg trykke to ganger istedet for en for å velge noe fra menyen. Eller legge kartet i bunnen, som i sin tur vil medføre at blikket tas lenger vekk fra veien når det brukes. Begrunnelsen er vel at det skal gi større flate for kartet, men har man behov for stor flate velger man jo heller å bruke begge halvdelene til kartet - og da får ikke de to øverste cm noen betydning. Framskritt  ::)

Lynet

Sitat fra: NilsRo på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 18:18
Installerte 8.0 i dag tidlig. Får ikke opp kartet igjen på skjermen, selv etter 2 reboot'er av storskjermen. Har 3G dekning.

Flere med dette problemet? Eller noen tips?

Jeg hadde også problemer med kartet i dag. Fikk 8.0 fredag og har virket godt i mellomtiden. Var kanskje Google maps som hikket....?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

TeslaK

#398
Er ionizer default på i 8.0? Greit nok forsåvidt men var mulig å skru av før.
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 17:44
Sitat fra: Finnøy på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 17:27
Urk, 3 ganger har jeg fått melding om oppdatering med "Software update failed"; søndag,mandag og i dag.
Andre som sliter med å få inn oppdateringen?

Har du testet med en reboot like før du setter i gang oppdateringen?

Ja, hadde prøvd reboot; men uansett: på 4.forsøk i kveld var oppdatering endelig vellykket☺

Trustno1

Sitat fra: fonberg på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 10:33
Sitat fra: rsomby på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 10:28
Sitat fra: o.b.lix på mandag 10. oktober 2016, klokken 15:43
Sitat fra: satheesh.net på mandag 10. oktober 2016, klokken 13:36
Jeg føler at AP er litt mer "ustø" i versjon 8. Virker nesten som den må lære ting på nytt. Jeg slappet faktisk mer av med AP i versjon 7.x enn nå i versjon 8. Eller så er det bare psykologisk... ::)

Dette merket jeg meg også.




Merket meg det samme her. Det kan virke som den ikke liker store kjøretøy, spesielt på møtende trafikk og legger seg litt ekstra inn mot grøften når den møter slike, så retter den opp etterpå. Om det er autovern mot grøften så retter den seg opp straks. Generelt så oppleves den nå litt vinglete.

Jeg har også opplevd mer vingling enn før, men dette er på tofelts veg med gulstripe. På motorveg synes jeg AP er vel så stabil som før.
Jeg merket også dette. Hadde i dag min første lengre kjøretur med V8.0 og fikk testet AP mesteparten av veien. Følte AP'n var ganske nervøs enkelte plasser der den vinglet side til side. Det var også ett par tilfeller av at den prøvde å dra meg rett i autovernet.

Jeg har kjørt mye med autopilot, og føler definitivt at dette var en nedgradering. Håper at dette blir patchet opp ganske snart.

Dag A.

Fikk installert V8.0 i dag, og har jo sett endel av de tingene som kommenteres, men for egen del så føler jeg at mesteparten vil nok gå seg til ganske kjapt.
Fikk ikke prøvd AP på min lille kjøretur, så den er jeg riktig spent på.
Fruen syntes at den gamle var så temperamentsfull at jeg fikk ikke kjøre med den på når hun var i bilen.
Tror ikke det blir bedre hvis den nye AP er slik som beskrevet.

En ting derimot som jeg ikke likte, er at bilen nå automatisk låser seg når man begynner å kjøre og jeg finner ikke en opsjon for å deaktivere dette slik det var før.
Dersom man trykker på "hengelåsen" i fart låses bilen opp, men samtidig kommer dome lys på....

Hvor dumt er ikke det når man kjører  :o
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

lunitiks

Ja AP vingler bestemt mer i V8
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Haavard

Nokon som har problemer med at Spotify stopper opp etter kvar sang?

Spiller ein sang så må eg trykke neste for at den skal begynne å spille igjen...
Tesla Model S 85 (2014)
Nissan Leaf (2012)

lunitiks

Ikke opplevd det der ennå nei. Hold inne scrollhjulene til storskjermen resettes og se om det hjelper
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA