Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbiler nektes PARKERING

Startet av Teslanewbie, onsdag 31. august 2016, klokken 20:37

« forrige - neste »

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

vnm

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 30. juni 2016, klokken 07:07
Tre norske bileiere har fått medhold etter å ha klaget på for liten ytelse fra ny sports-Tesla.


http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bil-og-trafikk/tesla-eiere-er-tilkjent-erstatning/a/23726722/
Er vel det ganske rimelig saksutfall for Tesla sin del (selv om de aldri vil innrømme det). Og så får kjøperne, som har rett, endelig fått støtte og et skikkelig plaster på såret.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Tesla P85D

Hmm... Hvor vanskelig vil dette bli for resterende spm har P85D...?
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Teslanewbie

#3
Så o.b.l.i.x , kos  dere andre som argumenterte mot folk her som hevdet at bilen underleverte, En rettsak skulle kjøperne tape så det sang ifølge dere..

les dette fra rettsaken :

"Selv om man må forvente at den reelle effekten «på veien» er noe lavere enn oppgitt antall hestekrefter, er det i dette tilfellet et betydelig avvik mellom oppgitte hestekrefter og reell effekt. Avviket er på 237 hk», skriver utvalget."
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Blir litt oppgitt over hva fanboysene i tesla menigheten klarte å lire fra seg i denne tråd vedrørende emnet :

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22994.1770.html
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Sitat fra: Sven-E på torsdag 30. juni 2016, klokken 07:22
Er ikke 50 000,- veldig lite?
Hva er/var prisforskjellen på 85D og P85d?

Det er tapt hk som erstattes ikke prisdifferanse.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

krister461

Sitat fra: Sven-E på torsdag 30. juni 2016, klokken 07:25
Jo, men gjør ikke dette bilene omtrent helt like?
Var ikke 85D treigere i starten for så å få en oppdatering som gjorde den mye raskere?

MeTesla

Sitat fra: Sven-E på torsdag 30. juni 2016, klokken 08:01
Det var det jeg trodde også.
Og da ble det fryktelig dyrt for den lille røde bokstaven P bakpå bilene.

85d hadde oppgitt 0-100 på 5,2 sek da jeg bestilte den og da jeg fikk den hadde den oppgitt 4,4 sek.

Prisforskjellen mener jeg å  huske var 150 000 opp til P85D.

Gratulerer til alle P85D eiere, jeg er glad for at feil  blir rettet opp fra Tesla sin side! Hva med å bruke de 50 000 på Luddeoppgradering? 8)

Toonster

Sitat fra: MeTesla på torsdag 30. juni 2016, klokken 08:11
Sitat fra: Sven-E på torsdag 30. juni 2016, klokken 08:01
Det var det jeg trodde også.
Og da ble det fryktelig dyrt for den lille røde bokstaven P bakpå bilene.

85d hadde oppgitt 0-100 på 5,2 sek da jeg bestilte den og da jeg fikk den hadde den oppgitt 4,4 sek.

Prisforskjellen mener jeg å  huske var 150 000 opp til P85D.

Gratulerer til alle P85D eiere, jeg er glad for at feil  blir rettet opp fra Tesla sin side! Hva med å bruke de 50 000 på Luddeoppgradering? 8)

Bare en liten rettelse, nå er vel ikke dette en feil som Tesla har rettet opp - men Forbrukertivstutvalget.

Jeg tipper Tesla kjører saken videre, dessverre.

petersv

Det er kanskje et ok kompromiss at Tesla oppgraderer til L gratis for de dette gjelder. Det har vel også vært en av forslagene fra kjøperne. Håper det ordner seg for alle parter.

Øyvind.h

Synes 50.000,- hørtes lite ut. Og jeg må si det er overraskende at Tesla fortsatt hevder at bilen akselererer iht tallene de oppgir. Det er jo veldig godt dokumentert nå at den ikke gjør det. Synes litt synd på talspersonen som må gjenfortelle den påstanden...
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

krister461

Sitat fra: MeTesla på torsdag 30. juni 2016, klokken 08:11
Sitat fra: Sven-E på torsdag 30. juni 2016, klokken 08:01
Det var det jeg trodde også.
Og da ble det fryktelig dyrt for den lille røde bokstaven P bakpå bilene.

85d hadde oppgitt 0-100 på 5,2 sek da jeg bestilte den og da jeg fikk den hadde den oppgitt 4,4 sek.

Prisforskjellen mener jeg å  huske var 150 000 opp til P85D.
Ja, men vil tro at de som argumenterer med at de "heller hadde kjøpt en 85D" sier nok dette fordi 85D ble raskere ikke fordi P85D var treigere enn forventet. De fleste som kjøpte P85D hadde nok prøvekjørt bilen eller hadde en god formening om hvordan aksen var, og 0-100 er vel ca. like rask som forventet?

Men samtidig burde Tesla vært tydeligere...så det er ikke en enkel sak dette. :)

petersv

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 30. juni 2016, klokken 08:25
Synes 50.000,- hørtes lite ut. Og jeg må si det er overraskende at Tesla fortsatt hevder at bilen akselererer iht tallene de oppgir. Det er jo veldig godt dokumentert nå at den ikke gjør det. Synes litt synd på talspersonen som må gjenfortelle den påstanden...

Ja, svært ironisk at de henviser til Motor Trend som ikke måler 0-100, men 7-96 km/t.

Griffel

#13
Sitat fra: vnm på torsdag 30. juni 2016, klokken 07:10
Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 30. juni 2016, klokken 07:07
Tre norske bileiere har fått medhold etter å ha klaget på for liten ytelse fra ny sports-Tesla.


http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bil-og-trafikk/tesla-eiere-er-tilkjent-erstatning/a/23726722/
Er vel det ganske rimelig saksutfall for Tesla sin del (selv om de aldri vil innrømme det). Og så får kjøperne, som har rett, endelig fått støtte og et skikkelig plaster på såret.
Dette gjelder 3 biler, resten kommer i et gruppesøksmål som først skal opp i tingretten. Av den grunn kan Tesla neppe godta dommen siden en innrømmelse her vil svekke dem i tingretten.

Alternativet er om dette kan være basis for en minnelig ordning for hele gruppen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Teslanewbie

Sitat fra: Sven-E på torsdag 30. juni 2016, klokken 08:32
Kompensasjonen / erstatningen burde jo bare ha vært oppgradering til Ludi.
De hadde alle fått omtrent det de har betalt for, og Tesla hadde sluppet unna på billigste måte.

kompensasjonen er på 50000kr, oppgradering til Ludi koster 56000kr.. Dvs omtrent likt
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA