Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Har felger SÅ mye å si?

Startet av steam, tirsdag 31. mai 2016, klokken 11:37

« forrige - neste »

steam

Hei, og gratulerer til alle som har reservert seg en M3.

Vi vet at de som allerede har kjøpt en MS eller MX vil få prioritet i reservasjonskøen, men hvor lenge vil de det?

Jeg bestilte like etter onlinebestillinger ble muliggjort, vil det da være slik at hvis noen med et tidligere kjøp reserverer en i dag  så havner de foran meg i køen? Hva om de reserverer i slutten av neste uke?

Hvor lenge varer altså reservasjonsprioriteringen?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

asgeirn

Reservasjonen bestemmer når du får muligheten til å konfigurere bilen. Faktisk leveringstid vil avhenge av hvilken konfigurasjon du velger. De vil sannsynligvis foretrekke å kjøre partier med lik konfigurasjon sammen, det gjør produksjon og kvalitetssikring lettere.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

Teslanewbie

Sitat fra: asgeirn på lørdag 02. april 2016, klokken 13:54
Reservasjonen bestemmer når du får muligheten til å konfigurere bilen. Faktisk leveringstid vil avhenge av hvilken konfigurasjon du velger. De vil sannsynligvis foretrekke å kjøre partier med lik konfigurasjon sammen, det gjør produksjon og kvalitetssikring lettere.

Maksutstyrte biler kommer å prioriteres leste jeg noen sted, på lik linje som med P90DL bilene i dag..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

fonberg

Sitat fra: steam på lørdag 02. april 2016, klokken 13:18
Hei, og gratulerer til alle som har reservert seg en M3.

Vi vet at de som allerede har kjøpt en MS eller MX vil få prioritet i reservasjonskøen, men hvor lenge vil de det?

Jeg bestilte like etter onlinebestillinger ble muliggjort, vil det da være slik at hvis noen med et tidligere kjøp reserverer en i dag  så havner de foran meg i køen? Hva om de reserverer i slutten av neste uke?

Hvor lenge varer altså reservasjonsprioriteringen?

Hvis man ser tilbake til utleveringsrekkefølgen på de tidligste TMS-ene fra august 2013 og fremover så var denne ganske tilfeldig, med Signature og vanlig om hverandre. Tror nok forslaget over her om at topputstyrte biler vil prioriteres, sammen med biler som har populær konfigurasjon (=mange like biler og dermed effektiv produksjon).

Personlig synes jeg det er viktigere å få et godt eksemplar enn å få et tidlig eksemplar :)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

timingbeltkiller

JA, tror du skal lete med lys og lykte etter de som går for den skrapa modellen til $35 000.
De fleste norske kjøperne ender nok opp på minst 45.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

steam

Selv har jeg lyst på følgende oppgraderinger:

Må ha:
Dual Motor (Firehjulstrekk formoder jeg)
Stor/største batteri
Skinnseter
Vinterdekk

Kjekt å ha:
Autopilot
Lydpakke'

Noe annet man mangler?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Ipadjove

Du har glemt borrelåspakken.
Til å feste bak rattet, der mobilen kan henge og vise hastigheten med gps ;D

model3citizen

Sitat fra: nime01 på søndag 03. april 2016, klokken 15:28
Hvordan vil folk utstyre sin TM3?

Minste batteri = mest miljøvennlig, lettest bil, og ladestasjoner finnes det nok av, særlig om to år
RWD = Eneste som gjelder for min del, dessuten blir bilen lettere, får bedre styrefølelse og det gir større plass i rommet foran

Ellers ønsker jeg bra lyd, og gode seter.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

orjan

Går nok for det aller meste av ekstrautstyr med unntak av insane/ludicrous og de mest jålete felgene. Rekkevidde, lyd, tech og awd er spesielt viktig. Håper også at 3 har flere "spreke" fargevalg enn S og X.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

nofuelno

Sitat fra: steam på søndag 03. april 2016, klokken 20:42
Selv har jeg lyst på følgende oppgraderinger:

Må ha:
Dual Motor (Firehjulstrekk formoder jeg)
Stor/største batteri
Skinnseter
Vinterdekk

Kjekt å ha:
Autopilot
Lydpakke'

Noe annet man mangler?
Hva med fabrikkmontert dashcam ? ( bør være standard i alle biler i løpet av et par år )
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

MyMuffin

Må ha:
Største batteri (personlig så håper jeg på 70-80kwh om ikke mer ;) )
AWD
vinterpakke (satser på varme i rattet!)
Lydpakke
Vinterhjul

Kjekt:
Luftfjæring

Det blir veldig spennende å se hva de tar betalt for de forskjellige tilvalgene. I model S så kan man jo plusse på seg enormt mye prismessig.

Jeg kommer ikke til å bruke mer en 400-450k på M3

2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Diravi

Batteri på nivå med Model S70D eller større
AWD
skinn
luftfjæring
trekk-krok
19" eller MINDRE felger, takk...
HUD hvis tilvalg

Når det gjelder glasstaket er jeg usikker. Vi unngikk panoramatak både på vår nåværende bil og på S'en som kommer på fredag (jippi!), men på Model 3 virker det som en så klar "defining feature" for modellen at jeg vil vurdere. Spesielt når man kan slippe unna at det åpner seg. Og noe må man da få igjen for å holde ut med et upraktisk koffertlokk...

(needless to say; hadde stor luke vært et alternativ hadde den blitt bestilt!)
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Kimpala

Jeg har tenkt å ha S'n i tillegg, og bytte ut Soul'n så minste batteri gjelder for meg. Skinn. Dualmotor håper jeg. Så blir så nær startprisen som mulig :)
X
3

GOS

Sitat fra: orjan på søndag 03. april 2016, klokken 21:49
Går nok for det aller meste av ekstrautstyr med unntak av insane/ludicrous og de mest jålete felgene. Rekkevidde, lyd, tech og awd er spesielt viktig. Håper også at 3 har flere "spreke" fargevalg enn S og X.

Samme her. Dropper nok også luftfjæring med mindre de er av den sportslige adaptive typen.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA