Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Har felger SÅ mye å si?

Startet av steam, tirsdag 31. mai 2016, klokken 11:37

« forrige - neste »

Amex

Jeg belastet reservasjonen på mitt American Express kort, og har utrolig nok blitt trukket i USD. Altså ikke blitt belastet 10 000 NKR, men 1000 USD. Som tilsvarer ca 8400,-. Noen andre dette har skjedd med?

Håper jeg nå får køplass sammen med amerikanerne  ;)
->Tesla M3 reservert 01.04-16

fonberg

Sitat fra: Erazor på onsdag 06. april 2016, klokken 11:03
Sitat fra: bjoris på onsdag 06. april 2016, klokken 09:03
Noen som har linken til Twitteren der Musk sier at du blir prioritert om du bestiller S også?

Min selger sier at en må ha eid en på bestillingstidspunktet, jeg har bare en bekreftet bestilling så jeg ville gjerne vise han denne Twitter-meldingen!

Værsågod: https://twitter.com/elonmusk/status/717027400979058690

Her skrives det om kjøp, ikke bestilling.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Lacaixxa

Sitat fra: Amex på torsdag 07. april 2016, klokken 08:44
Jeg belastet reservasjonen på mitt American Express kort, og har utrolig nok blitt trukket i USD. Altså ikke blitt belastet 10 000 NKR, men 1000 USD. Som tilsvarer ca 8400,-. Noen andre dette har skjedd med?

Håper jeg nå får køplass sammen med amerikanerne  ;)

hehe - ser at det er samme har skjedd hos meg!
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Erazor

Sitat fra: fonberg på torsdag 07. april 2016, klokken 09:23
Sitat fra: Erazor på onsdag 06. april 2016, klokken 11:03
Sitat fra: bjoris på onsdag 06. april 2016, klokken 09:03
Noen som har linken til Twitteren der Musk sier at du blir prioritert om du bestiller S også?

Min selger sier at en må ha eid en på bestillingstidspunktet, jeg har bare en bekreftet bestilling så jeg ville gjerne vise han denne Twitter-meldingen!

Værsågod: https://twitter.com/elonmusk/status/717027400979058690

Her skrives det om kjøp, ikke bestilling.

Det stemmer, men så vidt jeg har skjønt har bjoris betalt forskudd på en Model S, og da vil jeg tolke tweeten som at hvis han gjennomfører kjøpet før Model 3 kommer i produksjon, så vil han få prioritet i køen.

Elons tweet bekrefter uansett at man ikke må ha eid en Model S på bestillingstidspunktet for å få prioritet.

Hellström

Hej,

Jag reserverade en Model 3 tidigt torsdag 31.03.16. Frågade min DS idag och han bekräftade att om man köper en S eller X de "närmaste månaderna" så ger det en prioritering i kön.

Man måste alltså inte vara en S eller X ägare på beställningsdatum.

Model 3 Order Number RN10702xxxx 31.03.2016

Olemann

Merkelig kø-strategi.....det beste er vel da å bestille både en Model S og en Model X, da burde man vel komme i enda en prioritert kø...foran de som "bare" bestiller en Model S og en Model 3....

Jaja, trenger bare en Tesla, så får da heller vente til den, altså M3 kommer.

Busa

Dette med at man sier leveringen blir delt i regioner med USA først, betyr da det at hvis det er 500k amerikanere som bestiller bilen, så skal alle de ut før det kommer biler til Europa?
Citroen C-0
Renault Gr.Espace 2.2 dci, IV
Westfield Megabusa 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

ohowl

Sitat fra: Busa på tirsdag 12. april 2016, klokken 18:50
Dette med at man sier leveringen blir delt i regioner med USA først, betyr da det at hvis det er 500k amerikanere som bestiller bilen, så skal alle de ut før det kommer biler til Europa?

Gitt Elons tweet om å være grei ang. subsidier i USA ser jeg egentlig heller for meg at europeiske biler kommer relativt kjapt mens de øker produksjonstakten idet de nærmer seg 200k biler totalt (inkl. S, X, roadster) levert i USA, slik at de kan oversvømme markedet med biler som fortsatt kvalifiserer til fullt skattefradrag der borte i de påfølgende kvartalene.
2015 Leaf EU-Tekna
Tesla Model ≡ LR AWD

Amoss

Sitat fra: Busa på tirsdag 12. april 2016, klokken 18:50

Nå gjelder denne tweeter samtalen om vestkyst vs østkyst USA, men tror nok vi relativt trygt kan forutsette at dette også gjelder for Europa:
https://twitter.com/elonmusk/status/716715017781915648?ref_src=twsrc
Sitat
Tech Girl ‏@TechGrlTweeter 3. apr.
@elonmusk please consider East coasters who waited in line, even for base model, getting pushed back further and further as orders roll in.

Michael DeLisi ‏@MICHAELSD01 3. apr.
@TechGrlTweeter @elonmusk Not fair for a late reserver in Cali to get it before a 1st-day reserver in NJ. Hopeful for batch shipments.

Elon Musk @elonmusk
@MICHAELSD01 @TechGrlTweeter Won't happen. Reason initial cars are delivered close to factory is to have rapid turnaround on early issues.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

ohowl

Verdt å se den samtalen i kontekst av denne:

https://twitter.com/elonmusk/status/716751300063531008

Eric Lombardo ‏@_elombardo  3. apr.
@rjpryan @elonmusk I read his reply to indicate that not -all- west coast orders would be prioritized, just the very early production

Elon Musk @elonmusk
@_elombardo @rjpryan correct
2015 Leaf EU-Tekna
Tesla Model ≡ LR AWD

Trekkoppbil

Ut fra det jeg fikk høre fra en annen kjøper, forstod jeg det som at han fortalte selgeren, hvilke land man ønska å få reservasjonen i, og deretter kom prisen automatisk opp. Til en selger i California, betalte han 10 000NOK.
Har du betalt 1000usd, tipper jeg du har reservasjon i et helt annet land enn Norge.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA