Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Har felger SÅ mye å si?

Startet av steam, tirsdag 31. mai 2016, klokken 11:37

« forrige - neste »

Mazzbot

For min egen del så ville jeg ha hatt dette :

Største batteri
Sc
Skinn
Lyd
Autopilot

Ikke nødvendig for min del:

Luftfjæringer
Elektrisk bakluke
Awd
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Espetor

Noen som vet noe om antall norske reservasjoner?
2015: BMW i3 Lodge
2006: BMW 320D (2002)

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Amoss

Sitat fra: nime01 på søndag 03. april 2016, klokken 15:28
Hvordan vil folk utstyre sin TM3?

Selv tror jeg full pakke er nesten bankers.. minimum største batteri, AWD, skinn her i gården iallefall.

Kommer nok til å ta den så nøktern som jeg kan. Ca. 35 mils rekkevidde bør holde, men det vil alltids friste med litt ekstra batteri - avhengig av prisen. AWD er også fristende, men vil også bli avgjort av prisen. Skinnseter vil jeg ikke ha om jeg så fikk dem slengt etter meg :p 

Så om ikke dollarkursen bedrer seg innen 2018 er det godt mulig jeg ender med "$35k" versjonen og kommer nok til å være strålende fornøyd med det :)  (bortsett fra at det kan betyr senere levering :p )

Men, enda en stund igjen til jeg behøver å ta stilling til dette :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Mazzbot

35 mil praksis eller teoretisk rekkevidde ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Amoss

Sitat fra: Mazzbot på søndag 03. april 2016, klokken 23:57
35 mil praksis eller teoretisk rekkevidde ?

Teoretisk EPA rekkevidde. Altså i praksis drøyt 25 mils rekkevidde ved normalt vinterføre på norske landeveier uten for mye stigning. Så da holder det til mine knapt 20 mils praktisk behov med noe buffer å gå på. :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Mazzbot

For dårlig for min del , men det må være flere batteripakker å velge mellom så jeg er ikke så engstelig ☺
Tesla model 3 reservert 31/3 .

bakskj

Sitat
AWD er også fristende, men vil også bli avgjort av prisen.

AWD kommer til å koste under 5000 USD ifølge tweet fra Elon.
TM3 LR AWD

Amoss

Sitat fra: bakskj på mandag 04. april 2016, klokken 06:55
Sitat
AWD er også fristende, men vil også bli avgjort av prisen.

AWD kommer til å koste under 5000 USD ifølge tweet fra Elon.

Ja, ser dette. Virker jo lovende det, men hva kursen ender på sa han ikke noe om ;)  Men får krysse fingrene så lenge...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

D.O

Sitat fra: Dawg Dee-Lux på søndag 03. april 2016, klokken 21:00
Sitat fra: nime01 på søndag 03. april 2016, klokken 15:28
Hvordan vil folk utstyre sin TM3?

Minste batteri = mest miljøvennlig, lettest bil, og ladestasjoner finnes det nok av, særlig om to år
RWD = Eneste som gjelder for min del, dessuten blir bilen lettere, får bedre styrefølelse og det gir større plass i rommet foran

Ellers ønsker jeg bra lyd, og gode seter.
Vil heller ikke ha 4x4, men rwd og skikkelig frunk. Alt utstyr ellers. Problemet mitt er at den kommer ikke med stor-motoren bak og dermed må man ha 4x4 for å få maks futt :-\ og da må jeg vel ofre både frunk og kjøreglede.
På en annen side kommer den nok med Level 3 eller 4 ap og dermed er det ikke sikkert kjøreglede er det som sto i høysetet uansett.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

THE

Min konfig blir:

- Største batteripakke
- Tilhengerfeste (luftfjæring velges kun hvis det er nødvendig for tilhengerfeste)
- Inkludert SC lading hvis det kommer som tilvalg
- HUD (ser det er varslet en del nyheter rundt instrumentering i neste runde med lanseringer, så kanskje ikke nødvendig)
- Vinterpakke (varme i ratt og oppvarmede bakseter)
- Minste felger det går å få på bilen, forhåpentligvis 17"

Vurderer nok å legge til dual drive også, men ikke sikker på om jeg skal prioritere max plass i frunk eller firehjulstrekk. Her avventer jeg nok informasjon om produksjonsmodellen før jeg tar en avgjørelse.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"


Bjoris

Noen som har linken til Twitteren der Musk sier at du blir prioritert om du bestiller S også?

Min selger sier at en må ha eid en på bestillingstidspunktet, jeg har bare en bekreftet bestilling så jeg ville gjerne vise han denne Twitter-meldingen!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Erazor

Sitat fra: bjoris på onsdag 06. april 2016, klokken 09:03
Noen som har linken til Twitteren der Musk sier at du blir prioritert om du bestiller S også?

Min selger sier at en må ha eid en på bestillingstidspunktet, jeg har bare en bekreftet bestilling så jeg ville gjerne vise han denne Twitter-meldingen!

Værsågod: https://twitter.com/elonmusk/status/717027400979058690

bno

Mht. ventelister. Jeg tror vel at Tesla at det at the end of the day også må forholde seg til økonomiske realiteter. Det at jeg har en "tidlig" reservasjon ser jeg på som en "fordel", men det jeg gjør for å prøve å forsere er å confige en bil som er så optimal for å få den tidlig innenfor våre rammebetingelser. Dyrere bil betyr forsering i køen.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA