Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Endring av adferd pga Tesla

Startet av satheesh.net, lørdag 07. mai 2016, klokken 21:58

« forrige - neste »

codewhip

Sitat fra: Bonk3rs på fredag 16. september 2016, klokken 22:21
Jeg tro det prioriteres over hele verden. Det er ikke bare i USA de måler leveranser til 3 kvartal ;)
Helt sikkert, men det tar kortere tid å levere til USA, så for å minimere antall biler i transitt ved kvartalslutt prioriteres produksjon av US-modeller mot slutten av kvartalet.

Rico

My Tesla oppdatert hos meg også. Vin 161XX nå under produksjon. Dette stemmer bra med hva min DS sa for noen uker siden. Da fikk jeg også beskjed om at levering nok ville bli midt/sent november, selv om det stod sent oktober når jeg bestilte.

mvh
Rico

Bonk3rs

Sitat fra: Rico på lørdag 17. september 2016, klokken 08:19
My Tesla oppdatert hos meg også. Vin 161XX nå under produksjon. Dette stemmer bra med hva min DS sa for noen uker siden. Da fikk jeg også beskjed om at levering nok ville bli midt/sent november, selv om det stod sent oktober når jeg bestilte.

mvh
Rico

Enda et bevis på at Tesla ikke produserer bilene i kronologisk rekkefølge.
Jeg har VIN 160xx og ble produsert ferdig første uka i august.
Men mye avhenger av tilvalg og hva som var tilgjengelig av deler når bilen ble konfigurert og bekreftet.
Mange tilfeldigheter spiller inn. 
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

eha

Jeg bestilte min med levering i april 2017, bekreftet 8. august 2016. Fikk VIN med én gang, 0177xx. Den er ikke produsert ennå. Så det er nok et "bevis".

Nå har jeg bedt om tidligere levering i går, og fikk da antydet ca. 3 mnd fra nå, dvs. desember. Kaaaaaanskje januar.

Er mange tilfeldigheter og mye rart :)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

jmt2016

Har bestilt 18/07

fortsatt ikke noe vin. har 6 seter config. levering er "november"

virker som om jeg må vente litt til?

jmt2016

Sitat fra: rumi på onsdag 31. august 2016, klokken 22:00
Beskjed fra DES om at bilen var ferdig produsert. Levering i månedsskiftet oktober/november 8)

Bekreftet 18 juli.

samme bekreftelsels dato som meg. håper på det beste haha :)

Ellemelle

Du vet hvor du skal se etter VIN? Det blir ikke annonsert på noen som helst måte, reservasjonsmummeret blir bare diskret byttet ut med VIN.

turfsurf

Jeg bekreftet 3/9 for levering i mai, og har og fått VIN nr ser jeg nå. Litt spent på om den går i produksjon tidligere. Har fått bekreftet sen levering 3 ganger muntlig, og ga beskjed skriftlig om at bilen ikke skulle ansees som bekreftet hvis levering skjer tidligere.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

jmt2016

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 20. september 2016, klokken 22:21
Du vet hvor du skal se etter VIN? Det blir ikke annonsert på noen som helst måte, reservasjonsmummeret blir bare diskret byttet ut med VIN.

finner kun bilde av teslaen, så modelX 5yXXXXXXXXXXX nummer.

finner ikke noe vin på mytesla.

EDIT. snakket med Tesla. levering Desember fikk jeg beskjed om.

DA blir det enda en Tesla i Larvik

Kilroy

Da har du funnet VIN nr ditt :)
Mitt starter med 5YJXCCE29G.....
Man bruker de siste sifrene for å sammenligne med andre, jeg har 14704, litt usikker hvor langt det har kommet nå, men sikkert på 17000 ett eller annet?! (Jeg la inn bestilling på slutten av juni).

Sitat fra: jmt2016 på onsdag 21. september 2016, klokken 09:57
Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 20. september 2016, klokken 22:21

finner kun bilde av teslaen, så modelX 5yXXXXXXXXXXX nummer.

finner ikke noe vin på mytesla.

EDIT. snakket med Tesla. levering Desember fikk jeg beskjed om.

DA blir det enda en Tesla i Larvik
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

jmt2016

Da vet du :) har alltid hatt det nummeret der så skjønte ikke at det var vin.

187XX ender mitt på. først var det slutten av oktober/starten av november, men nå er levering satt til november/desember. så jeg tipper det blir en fin julegave til meg selv.

ogj

Oppdaget at jeg har fått også. 215XX. Det betyr at det blir en stund til da?

KrW

Har levering 27.9. Fikk sent i går (etter midnatt) høre at jeg kan få den før helgen. Klarte nesten ikke sove og tenkte på hvordan jeg skal få ført over penger før bilen kommer. Avtalte først levering fredag 23., nå blir det faktisk utlevering allerede i kveld den 22.  ;D
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

eha

Sitat fra: ogj på onsdag 21. september 2016, klokken 22:42
Oppdaget at jeg har fått også. 215XX. Det betyr at det blir en stund til da?

Da jeg snakket med min DS for en uke siden sa han at det nå tar litt lenger tid før bilen produseres enn før: Ca. 60 dager fra bestilling til ferdig produksjon (30 dager mer enn før), og ca. 60 dager fra ferdig produksjon til levert bil (som før).

Dette kan vel tyde på at Tesla har fått inn mange ordrer?
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

alr

Vår X ble bekreftet 7/7 og levert i går. Happy med det!
Rød S85D
Love it to pieces!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA