Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Gratulerer Elon Musk!

Startet av EL-BIL, mandag 18. januar 2016, klokken 09:23

« forrige - neste »

Kjell Leaf

Jeg syns det er dårlig at det ikke er timer på ladingen.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

mo73ro

Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 15. desember 2015, klokken 23:44
Jeg syns det er dårlig at det ikke er timer på ladingen.

Hadde også håpet at det ville komme etter oppgradering til Nissan Connect. Mulig det er det på nye Leaf som har oppdatert systemet også i selve bilen.
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

opelgt

Finner ikke noen app i AppStore ,finnes det ikke noe til ipad,hva heter appen til iPhone ..

EL-BIL

Sitat fra: opelgt på onsdag 16. desember 2015, klokken 09:01
Finner ikke noen app i AppStore ,finnes det ikke noe til ipad,hva heter appen til iPhone ..

Du søker i din iPhone eller iPad på iPhone app Nissan Connect EV
https://itunes.apple.com//app/nissanconnectsm-ev/id407814405?mt=8
P39240

Kjell Leaf

Sitat fra: mo73ro på onsdag 16. desember 2015, klokken 07:28
Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 15. desember 2015, klokken 23:44
Jeg syns det er dårlig at det ikke er timer på ladingen.

Hadde også håpet at det ville komme etter oppgradering til Nissan Connect. Mulig det er det på nye Leaf som har oppdatert systemet også i selve bilen.
Når timer finnes på Leaf manager burde det vel la seg gjøre på Nissan sin app også? Detter er for meg en svært viktig funksjon da jeg ikke liker at batteriet blir stående på 100%.

I dag viser rekkevidden ved fullt batteri 1....km, dette er for dårlig.
Når det gjelder utseende på Connect EV er den heller ikke bra, km-estimat er veldig fremtredende mens batteristatus er tonet veldig ned, prosentvisning mangler, og tallene som viser hvor mange streker som finnes på batteriet er svært små, særlig om man har en liten telefon som er grei å ha i lomma.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

qualbeen

Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 16. desember 2015, klokken 12:32
Når det gjelder utseende på Connect EV er den heller ikke bra, km-estimat er veldig fremtredende mens batteristatus er tonet veldig ned, prosentvisning mangler, og tallene som viser hvor mange streker som finnes på batteriet er svært små, særlig om man har en liten telefon som er grei å ha i lomma.

Tja, blir vel litt smak og behag.

Hvis jeg skal litt lenger enn til butikken, er estimert km veldig greit å vite. Pluss i margen for å oppgi dette tallet med og uten klimaanlegg. Reelt sett havner jeg sikkert et sted midt i mellom? Hvorvidt bilen står på 75% eller 80% strøm er mindre viktig – for meg. Jeg liker også veldig godt estimert tid før ferdig lading. (Men det hadde så klart ikke skadet om de også viste lade-prosenten..)

Lynet

Men den estimerte tiden stemmer ikke. Sto 9 timer hos meg i går med 20% igjen på batteriet. 3x9=27kWh. Jeg har IKKE 30kWh batteri......
Og i dag får jeg ikke oppdatering til å virke: "The service cannot be provided".
Og hvorfor kan vi ikke få et kart som viser hvor bilen er, og ikke minst sjekke om bilen er låst og mulighet for å låse/låse opp?
Men en positiv ting er kommet: varsel for aktiv batterivarme. Blir spennende å se om det kommer noe varsel en kald vinterdag.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Olee

Pleier du å lade med 3kW?
Lader du med 10A blir det 2,3x9=20,7kWh, så da er den ikke så langt unna  :P

Lynet

Når Nissan skriver 3kW på appen brukte jeg det, men både Nissan, bilen og jeg vet at det er 2,3kW
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Silkefot

Kan det kanskje være laderens max kapasitet de sikter til med 3 kW? Bilen er jo såpass smart at den husker hvor mange A du koblet til sist og beregner antall timer etter det
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

Lynet

Nei den er ikke smart i hele tatt! Bilen min lades nesten alltid på 2,3kW noen få ganger på 3,6kW som er maks for laderen i bilen. Den er ALDRI ladet med 3,0kW
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

EL-BIL

Ny oppdatert versjon ute nå i kveld!
P39240

Silkefot

#42
@Lynet: Skjønner at jeg ikke fikk forklart det helt bra i forrige post.

Sitat fra: Lynet på onsdag 16. desember 2015, klokken 19:06
Nei den er ikke smart i hele tatt! Bilen min lades nesten alltid på 2,3kW noen få ganger på 3,6kW som er maks for laderen i bilen. Den er ALDRI ladet med 3,0kW

Jeg tror at når Nissan estimerer ladetid i appen gjør de det akkurat som i bilen, de refererer til de ulike laderne med 3kW (som da egentlig er en 3,6kW lader) og 6kW (som egentlig er en 6,6 kW lader). Om du gir 3,6 kW laderen 10A lader den med 2,3 kW som du selv påpeker for det er hva den maksimalt får inn. Bruker du 16A lader den med 3,6 kW altså maks av hva laderen klarer. Ladetiden på de ulike laderne vil derfor variere med hva du gav den sist med laderens max kapasitet som en naturlig begrensning. 3,0 kW tilsier at du gir den 13A (finnes noen kladder du kan regulere til det).

Hvis bilen er tom og du setter den på lading vil appen under overskriften 3kW notere at det tar ca 9 timer om du gav den 10A sist (~21000Wt/(10A*230V) og ca 5,5 timer om du gav den 16A ved forrige lading (~21000/(16A*230V).

Når det er sagt synes jeg godt Nissan kunne lagt inn en liten "@ 10A" bak tidsestimated for det er ikke alltid jeg husker hva jeg ladet sist og må ta en liten hoderegning for å sjekke :-)
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

Rio

Silkefot: Husk at det er appen som er ny, og ikke protokollen (som definerer hva bilen sender). Jeg tipper bilen sender hvor lang tid det tar å lade (den antar det fra forrige effekt), og så sender den det til serveren, uten å fortelle serveren noe om 10 A eller 16 A.

Samme protokoll i bilen har visst heller ikke noen "stopp lading nå"-kommando.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Lynet

Sitat fra: EL-BIL på onsdag 16. desember 2015, klokken 20:20
Ny oppdatert versjon ute nå i kveld!
Versjon 2.0.0 fra 14. her hos meg og ikke noen ny på Google play.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA