Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Gratulerer Elon Musk!

Startet av EL-BIL, mandag 18. januar 2016, klokken 09:23

« forrige - neste »

qualbeen

Sitat fra: Ole Irgens på tirsdag 15. desember 2015, klokken 09:41
Sitat fra: Bekkenes på tirsdag 15. desember 2015, klokken 09:34
Måtte bare huske stor bokstav i brukernavn så gikk det.
Virker litt rart, får Unix flashback, he he

Brukernavn/passord er alltid case-sensitive, så det har nok ingenting med Unix å gjøre.

mvh

Ole Irgens

Nei, brukernavn pleier ikke å være case-sensitivt. Svært få systemer er kodet slik.
Passord derimot, pleier ofte å være case-sensitivt. Og det bør det være!

Funfact: Visste du at passordet ditt hos BankID ikke er case-sensitivt? Forsøk neste gang, spiller ingen trille om du bytter om på store og små bokstaver.  :o :-X

(Men det er altså brukernavnet mitt jeg skal logge inn med, ikke epost? Har prøvd begge deler, med diverse casing, kommer ikke inn...)

qualbeen

For å gjøre forvirringen komplett har 'Carwings' blitt oppdatert. En real oppgradering, og fått nytt navn.
Sannsynligvis er det denne oppdateringen som jeg skal fortsette å bruke – ikke den nye app'n som heter NissanConnect? (Der fikk jeg aldri logget inn)

For dere med Android, kan jeg jo bistå litt med to linker:

Kanskje noen kan bidra med linker til korrekt app i Eplebutikken også? :-)

Ole Irgens

Sitat fra: qualbeen på tirsdag 15. desember 2015, klokken 11:08
Sitat fra: Ole Irgens på tirsdag 15. desember 2015, klokken 09:41
Sitat fra: Bekkenes på tirsdag 15. desember 2015, klokken 09:34
Måtte bare huske stor bokstav i brukernavn så gikk det.
Virker litt rart, får Unix flashback, he he

Brukernavn/passord er alltid case-sensitive, så det har nok ingenting med Unix å gjøre.

mvh

Ole Irgens

Nei, brukernavn pleier ikke å være case-sensitivt. Svært få systemer er kodet slik.
Passord derimot, pleier ofte å være case-sensitivt. Og det bør det være!

De ulike systemene opererer med forskjellige standarder, slik at noen vil være case-sensitive og andre ikke. But I stand corrected: Brukernavn flest er nok IKKE case-sensitive, mens passord nesten alltid vil være det.

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Einar_S

Nå virker'n hos meg og.
Først utstallerte jeg programmet fra telefonen, så installerte jeg på nytt (fra Play Store).
Pleier å virke på Windows, og virker tydeligvis også på Android.  :)
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

opelgt

Funker greit i ny drakt,litt sen oppdatering etter kommandoer.
Hva er nytt da,bortsett fra mindre glorete farger,på batt indikator etc..
Og det gikk rykter om at det skulle bli mulig å avlese temp inne i bilen,ble dette droppet ,eller en opsjon på nyere leaf ;)

Kjell Leaf

Etter kl. 15:00 er den like umulig som den gamle :-(
Jeg ser heller ikke hva som er bedre med den nye layout.
Etter at jeg omsider fikk logget inn og jeg skal oppdatere batteristatus står det nå :
"The server cannot be provided. Please try again og contact NISSAN"
Virket fint tidligere i ettermiddag.
:-[ :-\ :'(
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

EL-BIL

Tydelig så har Nissan lansert et ikke ferdig produkt: Fikk denne meldingen nå 12 ganger før jeg på det 13 forsøket kom inn!

På min iPhone fikk jeg nå ved innlogging: Tjenesten kan ikke utføres. Prøv igjen eller kontakt NISSAN
P39240

Kjell Leaf

Får ikke oppdatert med Leaf Manager heller nå, så da er det vel ikke selve appen som er problemet.

Kai

Fint hvis alle kontakter Nissan. Det er viktig at de får tilbakemelding om sin ubrukelige app og "service".

Min virker ikke. Jeg kan logge in, men den vil ikke oppdatere eller noe annet.

leafnor

Nissan Connect EV virket før i dag mot Leaf på jobb, men ikke nå i ettermiddag. Derimot på samme iPhone har jeg LeafLink til min private Leaf, og den oppfører seg som den skal.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Kjell Leaf

Nå kl. 17:50 virker den igjen , blir spennende å se om det samme skjer på samme tid i morgen.

EL-BIL

Alle tilbakemeldinger her og på FB blir direkte meldt til Nissan ansvarlig for Norge fortløpende!
Så jeg håper Nissan tar tak i dette slik at vi på nytt slipper en App som ser bra ut, men som ikke fungerer når man trenger den!
Har en veldig god dialog med Nissan Norge, så jeg håper og tror at dette blir veldig bra!
P39240

Leifen1980

Kommer inn på både Leaf Link og Nissan EV (oppdateringen fra Carwings)
Noe tregt men det har det alltid vært.

Nissan Connect som var en egen app har aldri fungert og fungerte ikke i dag heller, så den ble slettet.

2016 Nissan Leaf Tekna "Gråtass" 30kW
2013 Mitsubishi ASX Instyle
ex 2013 Nissan Leaf Tekna
ex 2006 Honda Accord Tourer
ex 2012 Mitsubishi Outlander
ex 1992 Toyota Corolla
ex 2009 Toyota Avensis
ex 2000 Volkswagen Passat
ex 1990? Mitsubishi Galant

EL-BIL

Appen som har tatt over for Carwings heter Nissan Connect EV og ikke Nissan EV, det ser man når man logger inn!
Nissan har flere forskjellige Nissan Connect Apper for forskjellige geografiske områder og bensin kontra elektrisk!
Så at man ikke får kontakt med en App som ikke gjelder riktig bil er helt naturlig!
P39240

AppleKnocker

Min feil var at jeg lastet ned en ny app fra Apple APP store og forsøkte å logge meg inn. Det viser seg at den opprinnelige Carwings appen er oppdatert (automatisk) og fungerer med samme login som før.

Det er mange nye morsomme nøkkeltall her, men appen som sådan lukter veldig av gammelt piss på nye flasker. Det avgjørende nå er om den blir stabil fremover.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA