Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Gratulerer Elon Musk!

Startet av EL-BIL, mandag 18. januar 2016, klokken 09:23

« forrige - neste »

Olee

Jeg har også klaget på den nye appen, og det nesten med en gang den kom ut! Så damen du snakket med må sjekke mailene sine (eller Nissan sine) litt bedre neste gang  >:(

Kjell Leaf

Rådene er jo så håpløse, hele tiden gjøre innstillingene i bilen på ny, selv om appen virker en del av tiden og Leaf Manager virker 99% av tiden. Det er som å spørre om råd når bilen ikke vil starte, og så få beskjed om å gå ut og ettertrekke hjulmutterne, Forbanna grauthoder, hvorfor ikke sette oss over til noen som har litt peiling...
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

lxm

Sitat fra: Smasher på fredag 18. desember 2015, klokken 11:07
Hei!!

Ser mange fortsatt sliter her, så vill ikke gni det inn, men jeg er super fornøyd med nye appen, fungerer hver gang på alt, og mye nyttig info der. men ser jo ut som den fortsetter der carwings slapp, For noen funker det bra, andre ikke.

Fungerer utmerket for meg også, men det gjorde også Carwings. Har faktisk aldri opplevd at det ikke har fungert som det skal.
Kjører White Pearl/black Tekna 2018
Melhus, Sør-Trøndelag

RuneW

Sitat fra: ohowl på torsdag 17. desember 2015, klokken 11:57
"sender forespørsel
VENNLIGST VENT"

...bare for å navigere til klimadelen.

Akkurat samme dritt som før. Samme elendige systemdesign.

Blir 100% garantert ikke Nissan på meg neste gang.

Ja, hvorfor i ALLE DAGER skal man måtte vente for å få sendt en forespørsel om å sette igang klimaanlegget? Det er så bedriten design at jeg ikke har ord.

(Og ja, jeg har skrevet en håndfull apper)
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

RuneW

Nå står det plutselig:

"To use NissanConnect Service, you need to register your User ID from the vehicle Navigation System."

Hva i alle dager er nå dette for nytt påfunn?

Edit: Jeg logget meg av og på igjen så kom appen igang igjen. Pokkers drit.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Silkefot

Utover høsten sluttet Carwings appen å funke for meg, samme med Leaf Manager. Nissan EV appen fungerer derimot helt greit, det eneste er at det gjerne tar et minutt før appen oppdaterer seg. Har prøvd både morgen og kveld og det tar naturlig nok lengst tid på morgenen. Det virker som om den får sendt ting ganske kvikt, for mens appen fortsatt står å oppdaterer går feks varme eller lading i gang.

Vet ikke hva jeg har gjort for å fortjene en app som funker men er glad den gjør det :-)
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

Olee

Fikk lite respons med den nye appen, men Carwings fungerer bedre nå enn den har gjort på lenge!  8)

Rio

Sitat fra: Olee på lørdag 19. desember 2015, klokken 19:58
Fikk lite respons med den nye appen, men Carwings fungerer bedre nå enn den har gjort på lenge!  8)

Er det "Nissan Connect EV" du har? Det finnes andre som heter nesten det samme (for andre modeller), men som ikke funker.

Den skal jo erstatte CarWings, så CarWings fjernes.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Olee

Ja det er erstatteren til Carwings jeg har prøvd. Har to mobiler, en med autoupdate på  :P Så jeg kommer til å holde meg til Carwings på den andre en stund til iallefall  ;)

Kjell Leaf

Har oppdaget noe snodig med appen: På min Sony Ericsson xperia Activ vises riktig batteristatus, men i 90% av tilfellene bare 1...km på rekkevidde. Det rare er at på min kones Samsung (som også er android) vises også rekkevidde korrekt hver gang. Jeg har avinstallert og installert flere ganger, men det hjelper ikke. Årsaken må da rett og slett være at telefonen min er for gammel ? Den har nyeste oppdatering, men de slutter jo å oppdatere telefonene når de blir noen få år. Err det sannsynlig at dette er årsaken, hva mener dere son er "telefonkyndige" ?

BE

Det høres ut som en feil med skaleringen på telefonen din. Sannsynligvis klarer ikke rubrikken å vise tre siffer, så hver gang etimert rekkevidden er over 100 km viser den bare 1...

Uansett er dette en helt amatørmessig applikasjon, som bare ble dårligere i ny drakt. Leaf Manager, som er et hobbyprosjekt, overgår funksjonaliteten på dette mange ganger. Jeg er flau på vegne av Nissan.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Silkefot

Det hørtes ut som en plausibel forklaring til hvorfor noen bare ser 1... BE, men kanskje de som har det problemet kan teste når bilen er nesten tom? Vært fint om Nissan fikk beskjed om det så de kan gi litt bedre hjelp
Bosted Fetsund
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

Kjell Leaf

De gangene jeg har fått opp rekkevidde har det vært med mindre enn 100 km rekkevidde.

Silkefot

Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 20. desember 2015, klokken 10:37
De gangene jeg har fått opp rekkevidde har det vært med mindre enn 100 km rekkevidde.

Og du sjekket at oppdatert status var current?
Bosted Fetsund
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

Kjell Leaf

Sitat fra: Silkefot på søndag 20. desember 2015, klokken 11:16
Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 20. desember 2015, klokken 10:37

Og du sjekket at oppdatert status var current?
Ja.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA