Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Riktig god jul og et godt nytt år

Startet av Ole Magnus Strømmen, torsdag 24. desember 2015, klokken 15:20

« forrige - neste »

Ove Alset


[/quote]
Min fru kjører Nissan Leaf og hun er totalt uinteressert i biler bare de virker,
[/quote]

Din fru har skjønt det - at den virker er det viktigste med en bil som skal brukes som fremkomstmiddel. For mange faller da Tesla gjennom....
Jeg er enig med AppleKnocker; jeg gleder meg til den dagen noen som kan å bygge bil (og kan kundebehandling) kommer med en el-bil som har ordentlig rekkevidde og hurtigladere.

Kjell Leaf

#61
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 22. november 2015, klokken 06:56
Sitat fra: Kjell Leaf på lørdag 21. november 2015, klokken 19:42
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 19. november 2015, klokken 10:10
Mindre prat gir mindre pr :)
Men det skal Musk ha - han har på kort tid gjort den fossile drivlinje patetisk gammeldags. Nesten komisk hvordan tyske eksosbiler nå fremstår :)
Det komiske med dyre tyske biler er det nok bare de i denne menigheten som ser  ;D
Vet du hva som er mest komisk av alt ? Det er å lese trådene på Teslaforumet  ;D ;D ;D :D :D :D
Så det du skriver er altså at:
- De eneste som ser det komiske i tyske eksosbiler er de som kjører Tesla, altså de som har erfaring og kunnskaper til å sammenligne.
- Du synes det er komisk å lese trådene på teslaforumet

Da er vi jo enige da? De som har kunnskap og erfaring med både tyske eksosbiler og Tesla foretrekker Tesla (hvis statistikk skal benyttes som dokumentasjon fremfor synsing)
Og du som kjører Leaf evner ikke å forstå dette, og synes det hele er komisk.  ;D
Dette innlegget var ikke skrevet som eier av Leaf, men som eier av 645ci cab. Mange her vet nok ikke hva tyske biler i denne klassen er. Jeg snakket med en som hadde Tesla S P85 og en Jaguar XKR, han sa at selv om Tesla var raskere var det mye morsommere å kjøre Jaguaren. Tesla var rask, men egentlig litt kjedelig å kjøre sa han.
En bil som ble rævkjørt på bane av BMW X6 (som er en coupe på stylter), kan vel neppe kalles å være i det gode selskap ;-)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Muffinman

#62
Som en motvekt til dere offtopickamerater, her er lyd av min tredje driveunit gått ca 43k. Bilen har tilsammen rundet 95k. Dette er tatt opp med en mobiltelefon liggende løst i baksetet. Merk at bilen har fått betydelig støydemping, men at støyen likevel er plagsom inne i bilen. Første del av opptaket skjer i 1-6km/t og jeg er aldri over 30km/t. Litt usikker på om dette holder til servicetimen i januar. Skranglingen som høres er fra en barnesetebase som står like ved mobilen.

https://www.dropbox.com/s/7t555vw0uud4dkf/tredje%20DU%4043k.m4a?dl=0

sven erik

Sitat fra: Muffinman på søndag 22. november 2015, klokken 12:02
Som en motvekt til dere offtopickamerater, her er lyd av min tredje driveunit gått ca 43k. Bilen har tilsammen rundet 95k. Dette er tatt opp med en mobiltelefon liggende løst i baksetet. Merk at bilen har fått betydelig støydemping, men at støyen likevel er plagsom inne i bilen. Første del av opptaket skjer i 1-6km/t og jeg er aldri over 30km/t. Litt usikker på om dette holder til servicetimen i januar. Skranglingen som høres er fra en barnesetebase som står like ved mobilen.

https://www.dropbox.com/s/7t555vw0uud4dkf/tredje%20DU%4043k.m4a?dl=0

den kan holde et år eller den kan holde 1 dag ingen vet

Muffinman

Den er allerede kjørt godt over 20.000km siden den fikk ulyd og det forverrer seg raskt. Skeptisk.

jazzwheel

Dette gjelder kun de store RWD DU'ene?

Er det noen med D-modell som har fått mer og mer støy i sine DU'er?

(Så får jeg mer vann på mølla for å bytte ut min P med D...)

sven erik

snakka med en seriøs  ælig person på tesla i går   tesla i norge vet ikke  når de får  nye DU  de har ingen i gjenn  men det er antydet ca 6 måneder

mr_Utopia

Dette høres meget illevarslende ut. Jeg mistenker at Tesla setter reklamasjons og service arbeid etter budsjett og regnskap, ikke etter behov og kapasitet.

Mener å ha lest at Tesla har fått Warranty Costs under kontroll i Q3, men kunne ikke finne igjen artikkel. Min generelle oppfatning av lesing på diverse forum og snakke med bekjente, er at Tesla er mer tilbakeholden med reparasjoner, og skyver ting foran seg.

Hvis det stemmer at man går tom for DU når man åpenbart må vite det er et behov for erstatningsenheter er jo rett utrolig! Vi får håpe det er fordi det kommer en forbedret Million mile DU like rundt hjørnet...

Og man må FØRST ta seg av sine eksisterende kunder før man prioriterer nysalg.


diax

Støyen minner meg om generator-/turtallstøy slik man kunne oppleve forplantet seg til bilens høyttalere på 80-tallet. Et artig retroinnslag fra Tesla ;)

Ellers er kanskje dette en utfordring fra Teslas forretningsmodell og der de befinner seg i dag. Tesla skal ha sin hovedinntekt fra nybilsalg. Foruten forsikringssaker har ikke verkstedene i dag inntekter, og så lenge alle biler
fremdeles er innenfor garanti vil disse fortsette å blø penger. De har selvsagt budsjetter for verkstedene og
hvis budsjettet er nådd forsøker man skyve utgiftene til neste års budsjett for å levere som forespeilet til
eierne.

Arntiv

#69
Sitat fra: diax på søndag 29. november 2015, klokken 13:31
Støyen minner meg om generator-/turtallstøy slik man kunne oppleve forplantet seg til bilens høyttalere på 80-tallet. Et artig retroinnslag fra Tesla ;)

Turtallstøy i høyttalere? Det er bare å skru på AM-radio, og så kjøre av gårde.
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

sven erik

dette med DU er for det  ble stopp i produskjon ad de  bilene i dag har  for de er for dålige  så har de laget nye  en de må ha et vist  antall  så skal de sendes med  båt  til norge

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA