Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Riktig god jul og et godt nytt år

Startet av Ole Magnus Strømmen, torsdag 24. desember 2015, klokken 15:20

« forrige - neste »

Ole Magnus Strømmen

Bilen min er på service pt.

Jeg har lenge vært plaget med støy når motoren jobber, altså når jeg gir gass.

Blir verre og verre, hører det på 80 kmt.

Noen som kjenner til om det har vært et policyskifte her, Tesla nekter meg å bytte DU selv om de har motorer på lager (kun et kriselager hevder de)

Noen som har tatt en slik klage videre i systemet?

Hilsen meget misfornøyd kunde!

Muffinman

Vet ikke om de er blitt mer restriktive, håper man ikke må kjøre til det smeller før man får byttet.

"Hobbycock" høres morsomt ut forresten, men du mener kanskje "hobbycook"?   ;D

Dag A.

Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Hodetelefoner

At de har på lager til krise er jo kjempe fint.  Du får holde ut litt til.

Sjøhyene

Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

cairnz

Sitat fra: Ole Magnus Strømmen på onsdag 18. november 2015, klokken 14:11

Noen som kjenner til om det har vært et policyskifte her, Tesla nekter meg å bytte DU selv om de har motorer på lager (kun et kriselager hevder de)

Hvor mye gass snakker vi om her? 10-20kW eller full gass? Hvilke lyder er det snakk om?
Elbilist

Ole Magnus Strømmen

Mulig det ordner seg etter mer "dialog"

Gjelder med en gang nåla vipper oransje...dronelyd -ish..

Mvh
Hobbycock1
8)

Sitat fra: cairnz på onsdag 18. november 2015, klokken 19:51

Hvor mye gass snakker vi om her? 10-20kW eller full gass? Hvilke lyder er det snakk om?

sven erik

nå 3 gangen min du tulla  bytta de noe tilsvarende  men nå etter en måned er DU like ille de prøver og fikse  dette mest mulig nå fikk jeg beskjed om  de sa og at min DU er fin   men som jeg sier min er ikke det

RaBalder

Er dårlig reklame å vise bilen sin frem til andre som tenker på å kjøpe seg en Tesla.

Det kan fort bli en mistet kunde for Tesla dersom man viser frem en ModelS med sagbruk i baksetet til bekjente som har lyst på Tesla.

Samme med opplagte feil som Servicesenter avviser med at det skal være slik.
"En sånn bil skal jeg i hvertfall ikke ha".

Lurer på om Tesla service-senter tenker i disse baner?

Ole Magnus Strømmen

Tror praksisen er bestemt høyere opp, gutta/jentene på Skøyen skjønner nok at det ikke tar seg bra ut.

Tror de skal forsøke å fikse DU'er lokalt etterhvert og dermed er litt reserverte med skifte pt..

Bjoris

Er det ikke snakk om bedre units fra neste år av? Tipper de prøver å vente på bedre units, trøsten er at en normalt kan kjøre lenge med dette:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Muffinman

Det har jeg ikke hørt om. Vet du mer?  Min bil skal inn i januar hvis den holder så lenge, men jeg har ikke fått avklart om de har tenkt å bytte da.

Bjoris

Ikke annet enn at Mr Musk sa at de nå lager DU som skal gå i evigheter vs 200.000 miles før. Med 8 års garanti vil det være meningsløst og ikke oppgradere også rwd driveunits, det selges jo forresten slike biler fortsatt, har de ny eller gml type DU?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Muffinman

Jeg tror omtrent like mye på det denne musken sier som på julenissen. Han har vel skrytt på seg mer enn komiske Ali de siste årene.  Men vet ikke om at det har vært problemer med siste revisjon - "Q" tror jeg det var. Den har vel vært i produksjon store deler av dette året.

Mippen

Spill inn lyd og post her så kan de som har byttet sin DU si om det er normalt eller ikke.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA