Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Finansiering av Combined Charging System

Startet av cra, torsdag 24. desember 2015, klokken 14:34

« forrige - neste »

RonnyØ

Sitat fra: Muffinman på onsdag 30. desember 2015, klokken 20:01
Hvis du tenker på det som kommer etter en noen sekunder i lav fart? Tror det har vært på plass siden oktober 2013 ihvertfall...

Første gang jeg kjører i lav fart da skjønner jeg.. Haha! Lærer noe nytt (gammelt) hver dag.
Husqvarna Automower 320

Muffinman

Forvarming på "HI" i dag (P85). Etter en stund merker jeg at det formelig tyter varme ut av hjulbuene foran. Starter bilen virkelig opp AC på full guffe for å skyfle varmen den nettopp har tilført kupeen ut igjen når ønsket temperatur er oppnådd? Det ville jo vært mye mer energiøkonomisk å redusere effekten slik at temperaturen ble opprettholdt. Og V7 skulle jo forbedre effektiviteten til klimaanlegget.

Denne bilen er for øvrig på første utgave av V7 enda, med alt det innebærer.

Lynet

Bruk av AC-pumpen på kjølige dager har til hensikt å tørke luften før den kommer inn i bilen. Dette reduserer duggproblemer.
Så vidt jeg har observert starter klimaanlegget med de innstillingene du hadde når du parkerte sist. Så hvis du har AC alltid på så starter den også ved forvarming. Der er faktisk Nissan hakket bedre da den har en fast innstilling ved forvarming: resirk på og AC på.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

Mengden varme som kom ut fra hjulbuene var massiv, og jeg tviler på at det er forenlig med lufftørking.

Model S starter forresten med AC på ved forvarming fra app, uansett hvordan det står innstilt inne i bilen. Det er kjedelig når man har en AC-kompressor med feil og ønsker at den skal være avslått inntil feilen kan repareres slik som en bruker her på forumet rapporterte for litt tilbake.

Det er for øvrig ikke kjølig her i dag; mildt og knusktørt. Da er det uansett meningsløst å tørke lufta.

Tuxedo

Sitat fra: Lynet på fredag 01. januar 2016, klokken 15:19
Bruk av AC-pumpen på kjølige dager har til hensikt å tørke luften før den kommer inn i bilen. Dette reduserer duggproblemer.
Så vidt jeg har observert starter klimaanlegget med de innstillingene du hadde når du parkerte sist. Så hvis du har AC alltid på så starter den også ved forvarming. Der er faktisk Nissan hakket bedre da den har en fast innstilling ved forvarming: resirk på og AC på.
Nei, det er nok et eget program for forvarming.  Jeg kjører nå med AC avslått, siden kjølemediet har lekket ut, og kompressoren derfor bråker som fy.  Ved forvarming begynner den å gå, noe som er SVÆRT hørbart.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

shl

Hællemalla, så mye styr for å få varme i bilen? Takk for at dere gidder å skrive, men når en ikke er særlig teknisk så skjønner jeg jo at jeg nok må sitte i en iskald bil.
I mine øyne burde dette være helt elementært å fikse og ikke måtte drive med mange rare tekniske oppskrifter inntil Tesla fikser det i en softwareoppdatering? Jeg for min har ikke forstått hva som har vært problmet, men møkkakaldt er det nå i bilen.

andvib

Gammel P85, forrige vinter kjørte jeg på auto, 21 grader hele tiden uten noe tull eller knappetrykking. Etter 7.0 er det mye rart, kaldere, dugg etc. Etter 7.1 tror jeg varmen er tilbake (21 er behagelig), men full auto nå setter A/C off(!) - og da dugger det fort.

Kilroy

Eldre S85 her, varmeapparatet har også her fungert helt fint på all Auto til 7.0 kom, da brukte jeg tips her ifra og satte alt på manuelt for å få varme. Nå på 7.1 er det tilbake ser det ut, i hvertfall med range mode av. Jeg kjører nå alt på auto igjen og har normal varme. AC er off ser jeg ja, men plages ikke noe med dugg .
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

andvib

Er det ikke rart at A/C er off på Auto? Kjører aldri på Range Mode og temmelig tørr bil innvendig. Hvilken sensor bruker egentlig bilen for dugg i kupe?

amund

Sitat fra: andvib på torsdag 14. januar 2016, klokken 15:27
Er det ikke rart at A/C er off på Auto? Kjører aldri på Range Mode og temmelig tørr bil innvendig. Hvilken sensor bruker egentlig bilen for dugg i kupe?

Nei, jeg er ganske sikker på at AC alltid har slått seg av under en viss utetemperatur, 0 kanskje? Og høyere for Range Mode, si 10+. Husker ikke tallene helt.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

SunSeeker

Kan ikke si jeg er 100% fornøyd med varmeapparatet enda, men har sikkert for høye forventninger.
Om jeg akselererer raskt, eller svinger til høyre,kommer det kulde gufs. Noe som tyder på kald luft i kupeen eller noe annet som trekker.
Det at temperaturen ikke stemmer, er fortsatt et problem.
Varmt på beina og hodet, men kaldt fra knehøyde og opp til bryst.
Artig test:
Forvarm bilen til 25 grader i ca 20 min, skru av varmeren og tell til 10, for så å skru den på igjen. Legg merke til den store forskjellen

andvib

Sitat fra: SunSeeker på torsdag 14. januar 2016, klokken 17:04
Kan ikke si jeg er 100% fornøyd med varmeapparatet enda, men har sikkert for høye forventninger.
det funket 100% for meg forrige vinter (=aldri tenke på eller trykke noe). Er vel blitt varmere med 7.1 men fortsatt kaldt i midten og lett dugg på sideruter.

vnm

For min del var 7.0 ganske bra, med unntak av noen sjeldne kaldgufs. Med 7.1 blir det stadig vekk kraftig duggdannelse i bilen. Når jeg sjekker klimainnstillingene (når duggen kommer) er viften kjørt ned til 1! I 15 minusgrader!!! Bare tull...
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Muffinman

Sitat fra: vnm på torsdag 14. januar 2016, klokken 20:14
For min del var 7.0 ganske bra, med unntak av noen sjeldne kaldgufs. Med 7.1 blir det stadig vekk kraftig duggdannelse i bilen. Når jeg sjekker klimainnstillingene (når duggen kommer) er viften kjørt ned til 1! I 15 minusgrader!!! Bare tull...
Har du skrudd av ac, eller står alt på auto?

Cookie Monster

Set ac til on og ikke auto eller off. Det hjalp på min. Trodde ac ble tvungen deaktivert under 0 men virker ikke som det er tilfelle siden ikke noe dugg etter jeg endret det.
2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA