Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Finansiering av Combined Charging System

Startet av cra, torsdag 24. desember 2015, klokken 14:34

« forrige - neste »

Brede

Sitat fra: RonnyØ på mandag 07. desember 2015, klokken 18:38
For no ustabilt dritt!!! Varmen og kulda fyker om hverandre nå. Helt håpløst!

Enig.. For to uker siden var det krisedårlig i 18 minusgrader, forrige uke fungerte det knallbra i 15 minusgrader.
I dag nærmer det seg frostskader i plussgrader..  >:(

RaBalder

Kan bli interessant langtur til jul. Skal kjøre Oslo-Narvik.

I verste fall, så blir det å sette seg i soveposen i førersetet. Stikke ut bena og armene, og ta på lue og hansker.
Skal nok få en fin tur uansett  ;)

Men det beste hadde vært om kupe-varmen hadde fungert  ::)

Lynet

Kjørte 350 km i helgen med 2.9.12 ikke helt fornøyd, men fullt brukbart.
Hadde viften på 5 og luft ned og på sidedysene. Tempen på 24 og hadde det varmt og godt, utetemp mellom -6 og +5.
Eneste problem er at det dugger på venstre siderute og venstre del av frontrute når det blir noen minusgrader. Setter jeg på luft opp blir det for varmt til hodet, men duggen forsvinner.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Tuxedo

Sitat fra: RaBalder på mandag 07. desember 2015, klokken 20:40
I verste fall, så blir det å sette seg i soveposen i førersetet. Stikke ut bena og armene
Hvor får man kjøpt slike soveposer?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

krl

Sitat fra: Brede på mandag 07. desember 2015, klokken 19:02
Enig.. For to uker siden var det krisedårlig i 18 minusgrader, forrige uke fungerte det knallbra i 15 minusgrader.
I dag nærmer det seg frostskader i plussgrader..  >:(
Satser på at Tesla forstår at dette ikke fungerer i lengden. Siste oppgradering hjalp en del for min del, men varmeapparatet er fremdeles langt dårligere enn før 7.0 dukket opp.

Kan Tesla ha lånt aircondition-styring fra Mercedes frem til 7.0, og deretter tatt over selv? Temperaturstyring i små rom er ikke helt trivielt, spesielt dersom det er få temperatursensorer i bilen.

Muffinman

Sitat fra: Tuxedo på mandag 07. desember 2015, klokken 21:23
Sitat fra: RaBalder på mandag 07. desember 2015, klokken 20:40
I verste fall, så blir det å sette seg i soveposen i førersetet. Stikke ut bena og armene
Hvor får man kjøpt slike soveposer?
På internett?


Tuxedo

Ok. Men jeg tipper at denne kan bare brukes i biler med AP-hardware.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman

#67
Oppdaget noe nå. Prøver å varme opp et lokale hvor bilen står, og har åpne dører + varme på full spiker. Om jeg setter lufta kun på de midterste dysene går tempen rett opp i 40 grader, avlest i appen. Ved å endre til nederste dyser faller den igjen. Dermed har luringene i California klart å bruke en sensor som står inne i systemet et sted  ::)

Leser også av i VT at varmeanlegget trekker mindre effekt når det leses av høy temp (bilen står på 32A lading og man kan se hvor stor del som går til batteriet). Det er 4 grader i lokalet, og ikke mye varmere inne i bilen.

thilo

Sitat fra: Muffinman på lørdag 12. desember 2015, klokken 10:19Dermed har luringene i California klart å bruke en sensor som står inne i systemet et sted  ::)

Denne antagelse hadde jeg direkte etter første 7.0 oppdatering. Har også gitt denne tilbakemelding til medarbeidere på servicetelefon...
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Muffinman

#69
Gjelder forresten 85D med oppdatering som fikset det verste. Med andre ord, det er ikke HELT fikset enda.

thilo

Sitat fra: Muffinman på lørdag 12. desember 2015, klokken 10:40
Gjelder forresten 85D med oppdatering som fikset det verste. Med andre ord, det er ikke fikset enda.

dvs. 2.9.12?
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)



Muffinman

Noen med "gammel" bil som har fått oppdatering som bedrer varmeapparatet? Vi skriver 21 desember, og P85``en på tunet har fremdeles ikke klimaanlegg som fungerer halvbra.

Trond.Strom

Synes varmeapparatet på min 85D fungerer bra etter 2.9.40. Kom fra 2.7.77 der det var krise. har nå på 22 grader i kupeen og det kommer ikke lengre kuldegufs

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA