Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av Wattson, mandag 21. desember 2015, klokken 21:47

« forrige - neste »

Trustno1

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 23. februar 2016, klokken 09:49
Flere enn meg som opplever at TACC bråbremser for biler som har tatt av fra veien du kjører på? Hatt flere episoder, og det skjer i situasjoner hvor bilen er kommet helt av veien og det ikke ville vært aktuelt å redusere hastigheten ved normal kjøring. Ubehagelig, og biler bak meg har nok vært nødt til å bremse raskt de også.

På E39 like etter krysset mot Hitra/Frøya reduserer bilen fremdeles farten brått når jeg er alene på veien, akkurat slik som tidligere - regner med veien ikke finnes på kartet. Dette er bedret mange steder, men her henger det igjen.

For å gjenta meg selv nok en gang, det ville virkelig vært fint om Tesla gjorde det mulig å bruke cc som en ren fartsholder slik som på pre-ap bilene.

Jeg har også merket dette. Årsaken er nok at bilen blir tracket en stund etter den har tatt av. Ser det ikke som noe stort problem når jeg er klar over det, pleier bare å kompensere med å trykke wattpedalen litt når jeg passerer :)

lunitiks

Et tolkningsspørsmål hva du mener med "bråbremse", men ja hver dag ved samme kryss/avkjørsel opplever jeg at bilen bremser kraftig ned og bruker svært lang tid på å få opp farta igjen. Faktisk blitt vant til denne featuren
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Lynet

Dette er et kartproblem, hold gasspedalen klar når du kommer dit så slipper du å irritere deg over at farten reduseres. Når nytt kart kommer der veien er med er problemet borte  :D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

lunitiks

Fikk jo ny kartoppdatering her i går så jeg skal teste det så snart jeg kan
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

KrW

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 23. februar 2016, klokken 09:15
Produktet heter RainX du finner det på Statoil/BilXtra og jeg bruker det aldri igjen på Teslaens frontvindu

Å nei, er det ikke noe særlig? :-\
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Cookie Monster

Har prøvd 3 forskjellige ruteforseglinger på min (rainx, nanolex og Gtechniq) og alle fikk viskerne til å hoppe. Byttet viskere uten at det hjalp. De fungerte fint på bilen jeg hadde før men på Teslaen ble det bare irriterende.

Noen som har sjekket om noen normale viskere passer og ikke slike slappe greier som er på Tesla og en del nyere biler? Tipper det er noe av årsaken men kanskje for lite press mot ruten også.
2015 P85D

jkirkebo

Sitat fra: KrW på tirsdag 23. februar 2016, klokken 13:01
Sitat fra: lunitiks på tirsdag 23. februar 2016, klokken 09:15
Produktet heter RainX du finner det på Statoil/BilXtra og jeg bruker det aldri igjen på Teslaens frontvindu

Å nei, er det ikke noe særlig? :-\

Fungerer supert på min bare jeg orker å legge det på ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

lunitiks

Får ikke ruta mi skikkelig blank og gjennomsiktig med rainx på. Blir skjoldete, ser ikke bra ut og viskerne hopper som cookiemonster er inne på
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Wattson

Og hva har nå disse siste innleggende her å gjøre?
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

Cookie Monster

2015 P85D

Tuxedo

#100
Autopiloten kjørte en Tesla i noen reflektorer på autobahn:

http://cleantechnica.com/2016/02/28/tesla-autopilot-steers-car-into-barrier-in-autobahn-construction-zone/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_campaign=Feed%3A+IM-cleantechnica+%28CleanTechnica%29

Førerfeil - dette var helt klart ikke de rette forholdene for å bruke autopilot.  Ikke rare skadene, dog.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

petersv

Tja, vi kan iallfall ikke kalle AP "idiotsikker" enda :P

flux

#102
Idiotsikkert blir det aldri med det settet med sensorer som Tesla nå bruker, men Autopilot imponerer mer og mer. Etter siste firmware og kart oppdateringer begynner det å bli virkelig bra!

Lynet

Det er de som ikke holder i rattet som er idioter, dermed er ikke systemet idiotsikkert.
Det er klar beskjed ved aktivisering: hold i rattet.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

SunSeeker

#104
Sitat fra: Lynet på mandag 07. mars 2016, klokken 16:28
Det er de som ikke holder i rattet som er idioter, dermed er ikke systemet idiotsikkert.
Det er klar beskjed ved aktivisering: hold i rattet.

Nettopp derfor jeg da ikke skjønner vitsen med "autopilot" Men så er jo jeg også en idiot da.........

"EDIT" Med holder i rattet mener jeg "ti over ti" grep. En finger på rattet har jeg uansett, men det er også sikkert fordi jeg er idiot.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA