Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading på ferger

Startet av ThomasEL, fredag 16. oktober 2015, klokken 11:18

« forrige - neste »

Jolle

#330
2013 gen 2 Norsk Leaf

52.000 km
AHr = 62.32
SoH 95%
Hx 95.94%

Verdiene her er vel helt greie for en 2013 modell
Ladet til 100% noen få ganger for lange turer. Ellers til 80% daglig. Veldig sjelden under 20%.

sylwester

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Jolle

Sitat fra: sylwester på mandag 08. mai 2017, klokken 23:49
Trodde ikke 2gen kunne stoppe på 80% jeg.

Vet ikke jeg; men jeg har fotpedal-brekk, sort interiør og ekstra plass i bak. Tro det er gen 2  :)
Kan også sette lade-timer til enten 80% eller 100%. Trodde det var vanlig?

Arha

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Stenskj

Jeg har lest av for første gang for noen dager siden:

2013 gen 2 Norsk Leaf

30.000 km
AHr = 54.95
SoH 84%
Hx 81.01%

Ja, jeg har mistet den første baren og synes det var litt tidlig å miste den etter kun 30k km. Nissan mente det er som forventet på en 2013 modell. Den har gått i Italia i to år før jeg kjøpte den.

Noen kommentarer? Garantien slår vel ikke inn før det forsvunnet 4 barer før 5 år/100k km

LeafSwe

3P+
3SR+

LeafSwe

#336
Sitat fra: Stenskj på onsdag 10. mai 2017, klokken 14:08
Jeg har lest av for første gang for noen dager siden:

2013 gen 2 Norsk Leaf

30.000 km
AHr = 54.95
SoH 84%
Hx 81.01%

Ja, jeg har mistet den første baren og synes det var litt tidlig å miste den etter kun 30k km. Nissan mente det er som forventet på en 2013 modell. Den har gått i Italia i to år før jeg kjøpte den.

Noen kommentarer? Garantien slår vel ikke inn før det forsvunnet 4 barer før 5 år/100k km

Det var stor förlust, beror nog på värmen i italien.
Jag ägde nyligen(mars2017) en 2013 leaf gen2 med 75000km med 64,5AHr

3P+
3SR+

tomrh

Ja, er varmen som ødelegger. I fjor sommer var vi nede på SoH=85 på vår 12-mod men tok seg opp til 86 på høsten og har vært der hele vinteren. I går så jeg 85 igjen, det går feil vei i den varme årstiden, mister nok en bar i sommer. Man skulle hatt en avkjølt garasje hjemme og på jobb.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Glan

#338
Jeg har lastet ned leafspy pro og fått koblet opp men må batteriet være fulladet når jeg måler SOH? Den viser 93% nå med 50% batteri dette er en 2014 moddell gått 32000 km

lifern

Soh vil vise det samme om du har lite eller mye strøm.
Min 2013 har rullet snart 147000 km og viser soh 84.Alle barer intakt enda.
SVART EUROLEAF 2013

sylwester

@lifern Hvor lenge siden gikk den under 85%? Mener det tar litt tid før prikken forsvinner.
Jeg lurer også på om prikken kommer tilbake skulle du få høyere SOH etter en langtur med hurtiglading.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

bob-bob

Sitat fra: Stenskj på onsdag 10. mai 2017, klokken 14:08
Jeg har lest av for første gang for noen dager siden:

2013 gen 2 Norsk Leaf

30.000 km
AHr = 54.95
SoH 84%
Hx 81.01%

Ja, jeg har mistet den første baren og synes det var litt tidlig å miste den etter kun 30k km. Nissan mente det er som forventet på en 2013 modell. Den har gått i Italia i to år før jeg kjøpte den.

Noen kommentarer? Garantien slår vel ikke inn før det forsvunnet 4 barer før 5 år/100k km

Dersom den har blitt solgt ny i Italia er det andre garantier enn her. ( Eller du mener den er solgt ny i Norge og så blitt fraktet til Italia og så tilbake til Norge igjen etter 2 år ? )

Det er 3 års fabrikkgaranti på disse Europasolgte , kontra 5 år på Norsksolgte. Dog er det muligens 5 år/100K på Batteri uansett. All garanti gjelder isåfall fra registreringsdato i det landet den ble solgt ny i. (USA biler har ingen fabrikkgaranti i Norge)  Tviler på du får noe ut av dette , dessverre. Men 1 bar mindre er jo ingen katastrofe da .

leafnor

Sitat fra: sylwester på onsdag 10. mai 2017, klokken 20:52
@lifern Hvor lenge siden gikk den under 85%? Mener det tar litt tid før prikken forsvinner.
Jeg lurer også på om prikken kommer tilbake skulle du få høyere SOH etter en langtur med hurtiglading.
Kommer ikke tilbake var min erfaring. Men kanskje om det gikk mange nok dager. Men det kun kort tid at SOH er "oppe" av en hurtiglading med mindre du hurtiglader så og si daglig.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

kaiat

Sitat fra: bob-bob på onsdag 10. mai 2017, klokken 21:27
Sitat fra: Stenskj på onsdag 10. mai 2017, klokken 14:08
Jeg har lest av for første gang for noen dager siden:

2013 gen 2 Norsk Leaf

30.000 km
AHr = 54.95
SoH 84%
Hx 81.01%

Ja, jeg har mistet den første baren og synes det var litt tidlig å miste den etter kun 30k km. Nissan mente det er som forventet på en 2013 modell. Den har gått i Italia i to år før jeg kjøpte den.

Noen kommentarer? Garantien slår vel ikke inn før det forsvunnet 4 barer før 5 år/100k km

Dersom den har blitt solgt ny i Italia er det andre garantier enn her. ( Eller du mener den er solgt ny i Norge og så blitt fraktet til Italia og så tilbake til Norge igjen etter 2 år ? )

Det er 3 års fabrikkgaranti på disse Europasolgte , kontra 5 år på Norsksolgte. Dog er det muligens 5 år/100K på Batteri uansett. All garanti gjelder isåfall fra registreringsdato i det landet den ble solgt ny i. (USA biler har ingen fabrikkgaranti i Norge)  Tviler på du får noe ut av dette , dessverre. Men 1 bar mindre er jo ingen katastrofe da .

Det skal være 5 års garanti på batteriet på de europeiske Leafene også. Dog, er det ikke 8 eller 9 gjenværende streker du må komme ned på før Nissan tar affære?

En del av import-Leafene har ganske lav kjørelengde når de finner veien hit. Trolig har de stått mye borte i et hjørne av parkeringsplassen til en eller annen Nissan-forhandler før en norsk oppkjøper kom forbi. I et varmt land med ugunstig batterinivå, kan det nok få uheldige konsekvenser.

Dnn .

Jeg er veldig fornøyd. Kjøpte denne 2013 acenta september ifjor på 45k km. Nå kjørt 58k km og enda 100% SOH :D

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA