Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading på ferger

Startet av ThomasEL, fredag 16. oktober 2015, klokken 11:18

« forrige - neste »

Sverre_E

2012 modell.
5 år i disse dager. Alle streker på plass. Lader vanligvis til 80%.
Dette er status rett etter LBW, et par timer etter hurtiglading:


Er dette innafor normalen?
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

leafnor

Vil si den er utenfor normalen, på den positive siden.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

snoemann

Det hadde vært kult om første post inneholdt lenke til appen, eller utstyret man bruker for å hente inn denne infoen :)
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

lifern

SVART EUROLEAF 2013

tomrh

Ikke nødvendigvis. Jeg lå en stund på 85 på sensommeren i fjor, så gikk den opp til 86 utpå høsten og har vært der siden.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Myrvang

Målte bilen til en kompis i gpr. Tok ikke screenshot, men 2013 tekna med VP. 61.000 km ca og 96% SOH. Synes ikke det var så ille...

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

larsern6

2015 Leaf S

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

leafnor

Leaf 2012/Aug 160.000 km

leafnor

Sitat fra: tomrh på tirsdag 02. mai 2017, klokken 14:48
Ikke nødvendigvis. Jeg lå en stund på 85 på sensommeren i fjor, så gikk den opp til 86 utpå høsten og har vært der siden.
Men nå går han inn i sommeren, og da rører tall seg den "gale veien", nedover. Inn mot høsten erfart at SOH/Ahr går opp og så blir stånde i ro (Beroende på hvor hardt det hurtiglades) inntill varmen kommer ut over våren.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

lifern

Men uansett, over 145000 km med alle barer intakt må være bra.
SVART EUROLEAF 2013

tomrh

Sitat fra: leafnor på tirsdag 02. mai 2017, klokken 22:28
Sitat fra: tomrh på tirsdag 02. mai 2017, klokken 14:48
Ikke nødvendigvis. Jeg lå en stund på 85 på sensommeren i fjor, så gikk den opp til 86 utpå høsten og har vært der siden.
Men nå går han inn i sommeren, og da rører tall seg den "gale veien", nedover. Inn mot høsten erfart at SOH/Ahr går opp og så blir stånde i ro (Beroende på hvor hardt det hurtiglades) inntill varmen kommer ut over våren.
En måte å utsette dette et år er kanskje å hurtiglade sånn en gang i uka gjennom sommeren. For da går SoH litt opp sånn midlertidig. Hvis den blir liggende på 84 noen uker forsvinner streken, var vel din erfaring Leafnor?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

leafnor

Sitat fra: tomrh på onsdag 03. mai 2017, klokken 08:48
Sitat fra: leafnor på tirsdag 02. mai 2017, klokken 22:28
Sitat fra: tomrh på tirsdag 02. mai 2017, klokken 14:48
Ikke nødvendigvis. Jeg lå en stund på 85 på sensommeren i fjor, så gikk den opp til 86 utpå høsten og har vært der siden.
Men nå går han inn i sommeren, og da rører tall seg den "gale veien", nedover. Inn mot høsten erfart at SOH/Ahr går opp og så blir stånde i ro (Beroende på hvor hardt det hurtiglades) inntill varmen kommer ut over våren.
En måte å utsette dette et år er kanskje å hurtiglade sånn en gang i uka gjennom sommeren. For da går SoH litt opp sånn midlertidig. Hvis den blir liggende på 84 noen uker forsvinner streken, var vel din erfaring Leafnor?
Erfarte noen dager på 84 før  strek forsvant. Å hurtiglade for å holde den opp kan "redde" streken, men batteriet er nok rent teknisk det samme. Man lurer bare BMS på et vis å regne seg frem til litt andre parametre.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

lifern

SVART EUROLEAF 2013

leafnor

Sitat fra: lifern på onsdag 03. mai 2017, klokken 21:31
Når forsvinner de andre barene?
Hvilken %?
Den første etter 15% tap, deretter for hver 6,25%.
Da blir det:
11   85
10   78,75
9   72,5
8   66,25
7   60
6   53,75
5   47,5
4   41,25
3   35
2   28,75
1   22,5
0   16,25
Leaf 2012/Aug 160.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA