Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Cookie Monster

Ja de har begynt å skrive tilbake og virker som saken har fått prioritet hos Tesla nå :)
2015 P85D

Teslanewbie

Sitat fra: Kalle Klovn på onsdag 16. september 2015, klokken 13:59
Ja de har begynt å skrive tilbake og virker som saken har fått prioritet hos Tesla nå :)

Den er grei, kan du utdype hva du har fått for svar? eller har dere fått munnkavle mot at dere får Ludi oppgradering  :) :) ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cookie Monster

Her er svaret danskene har fått fra Tesla tidligere idag.

SitatHi Ken,

I work in Elon Musk's executive office at Tesla. Elon received your email and wrote the following reply, which he asked me to share with you.

There is a software update in V 7.0 (only for performance versions of the Model S) that allows the driver to command the battery to the optimal temperature and charge state for maximum power. Normally, the battery is optimizing for range and long life, so 0 to 100 kmh acceleration can be affected by 0.2 seconds or more if too cold, too hot or at the wrong charge state. Occasionally pressing max performance will not have a noticeable negative effect on battery life, but it should not stay there all the time. It is important to note that being at 100% state of charge does not deliver the best acceleration -- lowest impedance is at ~90% SoC.

I do want to emphasize that there has not been any reduction in insane mode performance for customers from the benchmark vehicle used by Motor Trend to establish the 0 to 60 mph (96.6 kph) in 3.1 sec. This was achieved at the 1300 Amp level, with no upgrade to the fuse, contactor or battery spine. However, they used a base vehicle and medium weight driver. Larger occupant weight and adding options that increase weight will reduce the acceleration. Also, the Motor Trend standard excludes the first 28 cm of rollout. Including this rollout adds approximately 0.2 seconds to the acceleration.

One final note is that, while gasoline cars get worse with altitude, electric cars actually get faster. All cars experience reduced air resistance, but gasoline cars become increasingly oxygen-deprived the higher they go. The Motor Trend test was done at approximately sea level, so the Model S will outperform a combustion car of the same nominal acceleration as altitude increases.

All the best,

Sam
2015 P85D

Cookie Monster

Så varmt batteri, 90% SOC og fjelltur er hva som må til for best ytelse :P
2015 P85D

Teslanewbie

Sitat fra: Kalle Klovn på onsdag 16. september 2015, klokken 14:02
Her er svaret danskene har fått fra Tesla tidligere idag.

SitatHi Ken,

I work in Elon Musk's executive office at Tesla. Elon received your email and wrote the following reply, which he asked me to share with you.

There is a software update in V 7.0 (only for performance versions of the Model S) that allows the driver to command the battery to the optimal temperature and charge state for maximum power. Normally, the battery is optimizing for range and long life, so 0 to 100 kmh acceleration can be affected by 0.2 seconds or more if too cold, too hot or at the wrong charge state. Occasionally pressing max performance will not have a noticeable negative effect on battery life, but it should not stay there all the time. It is important to note that being at 100% state of charge does not deliver the best acceleration -- lowest impedance is at ~90% SoC.

I do want to emphasize that there has not been any reduction in insane mode performance for customers from the benchmark vehicle used by Motor Trend to establish the 0 to 60 mph (96.6 kph) in 3.1 sec. This was achieved at the 1300 Amp level, with no upgrade to the fuse, contactor or battery spine. However, they used a base vehicle and medium weight driver. Larger occupant weight and adding options that increase weight will reduce the acceleration. Also, the Motor Trend standard excludes the first 28 cm of rollout. Including this rollout adds approximately 0.2 seconds to the acceleration.

One final note is that, while gasoline cars get worse with altitude, electric cars actually get faster. All cars experience reduced air resistance, but gasoline cars become increasingly oxygen-deprived the higher they go. The Motor Trend test was done at approximately sea level, so the Model S will outperform a combustion car of the same nominal acceleration as altitude increases.

All the best,

Sam

Regner med att dette inkluderer de gamle P85 modellene også:

There is a software update in V 7.0 (only for performance versions of the Model S)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Sitat fra: Kalle Klovn på onsdag 16. september 2015, klokken 14:05
Så varmt batteri, 90% SOC og fjelltur er hva som må til for best ytelse :P

Ja  og en veldig bratt nedoverbakke :-)

Men dette adresserer bare den ene delen av klagen, hvor er bedre performance i øvre hastigheter og hvor er de manglende HK?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

hookmaker

En ting er sikkert, precis nu 5 måneder inne har vi fått åpnet for dialog med The Executive office. Det er en god begynnelse.

MEN les Elon svar nøye. Ser man det utifra de markedsføringsmessige synspunkter vi har satt opp, kan det virke litt som et røykteppe.

Cookie Monster

Tesla var veldig spesifikk på hvor mye de ønsket at jeg skulle betale for bilen og da er jeg ganske så spesifikk på hva jeg ønsker av ytelse tilbake som de har reklamert for.

Men helt urimelig er jeg ikke. Nye sikringer/kontaktor muliggjør 642hk i trekk fra batteri så er nok i det minste oppe i ca 600hk i motor og bilen klarer da oppgitt 0-100 tid så jeg kommer til å være fornøyd nok med en slik løsning selv om det enda er 70-100hk fra hva det ble reklamert med opprinnelig.

Noe annet ender med heving av kjøpet for både meg og flere andre.
2015 P85D

BMW850

Her er vel det dere har ventet på ;) For min egen del, om jeg hadde hatt P85D, vet jeg ikke om jeg hadde prioritert disse 10-delene på bekostning av rekkevidde, levetid og redusert aksellerasjon i høyere hastigheter dersom det skulle være tilfelle.

Men det blir sikkert bra og er nok forhåpentligvis en gjennomtenkt oppgradering :)

http://e24.no/bil/tesla-moeter-akslerasjonskritikk-med-en-ny-oppdatering/23525636
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Cookie Monster

Er det vi har diskutert på denne siden og siden før ;)

Som sakt gir den ikke noe nytt. P90D har hatt den funksjonen siden den kom og så lenge batteri uansett er varmt har det ikke noe særlig målbar effekt som Pete på TMC forumet har testet ved bruk av Vbox på sin P90D med Ludicrous.

Fin funksjon men løser ikke noe av problemet med manglende effekt i høyere hastighet eller at bilen klarer 0-100 på 3.3 sek når batteri uansett har fin temperatur. Så hvis det ikke er noe annen magi i denne oppdateringen i tillegg ser jeg ikke noe stor forskjell her hvis det ikke viser seg å ha en helt annen effekt på P85D enn på P90D noe jeg tviler på.
2015 P85D

BMW850

Har fått med meg det ja. Men er det ikke det som sies i dette innlegget da? At P85D skal nå få den effekt og akselerasjon som lovet?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

OnlyOne

Sitat fra: Kalle Klovn på onsdag 16. september 2015, klokken 14:45
Tesla var veldig spesifikk på hvor mye de ønsket at jeg skulle betale for bilen og da er jeg ganske så spesifikk på hva jeg ønsker av ytelse tilbake som de har reklamert for.

Men helt urimelig er jeg ikke. Nye sikringer/kontaktor muliggjør 642hk i trekk fra batteri så er nok i det minste oppe i ca 600hk i motor og bilen klarer da oppgitt 0-100 tid så jeg kommer til å være fornøyd nok med en slik løsning selv om det enda er 70-100hk fra hva det ble reklamert med opprinnelig.

Noe annet ender med heving av kjøpet for både meg og flere andre.

+1
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

satheesh.net

Sitat fra: BMW850 på onsdag 16. september 2015, klokken 15:27
Her er vel det dere har ventet på ;) For min egen, om jeg hadde hatt P85D, del vet jeg ikke om jeg hadde prioritert disse 10-delene på bekostning av rekkevidde, levetid og redusert aksellerasjon i høyere hastigheter dersom det skulle være tilfelle.

Men det blir sikkert bra og er nok forhåpentligvis en gjennomtenkt oppgradering :)

http://e24.no/bil/tesla-moeter-akslerasjonskritikk-med-en-ny-oppdatering/23525636

Vi (TOCN) kommer med en offisiell uttalelse i morgen etter møte med Tesla Norge. Dialogen så langt med dem har vært bra, bare så det er sagt. Artikkel vil bli publisert på våre hjemmesider.

hookmaker

Super om TOCN kan gjøre noe, men under mig over at dere først kommer på banen nu??

jazzwheel

Sitat fra: hookmaker på onsdag 16. september 2015, klokken 17:57
Super om TOCN kan gjøre noe, men under mig over at dere først kommer på banen nu??

Det er vel ikke sikkert at så mange P85D eiere som føler urett er medlem av TOCN og har klaget til de.

Det virker for eksempel ikke som det er veldig mange NAF-medlemmer her.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA