Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

jazzwheel

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 16. september 2015, klokken 13:50
– Grunnen til at vi gjør det kommer selvsagt som en følge av blant annet dialog med norske eiere, men du må også huske på at vi, til forskjell fra alle andre, kan gjøre slike oppdateringer online, umiddelbart, sier Esben Pedersen

Umiddelbart? Er v7.0 ute allerede eller snakker vi Tesla-uker?

Haldenser

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 16. september 2015, klokken 18:15
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 16. september 2015, klokken 13:50
– Grunnen til at vi gjør det kommer selvsagt som en følge av blant annet dialog med norske eiere, men du må også huske på at vi, til forskjell fra alle andre, kan gjøre slike oppdateringer online, umiddelbart, sier Esben Pedersen

Umiddelbart? Er v7.0 ute allerede eller snakker vi Tesla-uker?

Vi snakker Tesla umiddelbart: "V 7.0 skal komme med deres neste store oppdatering. Pedersen sier datoen ennå ikke er klar – Men vi regner med at det ikke er lenge til, sier han."
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Teslanewbie

Sitat fra: Haldenser på onsdag 16. september 2015, klokken 18:35
Sitat fra: jazzwheel på onsdag 16. september 2015, klokken 18:15
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 16. september 2015, klokken 13:50
– Grunnen til at vi gjør det kommer selvsagt som en følge av blant annet dialog med norske eiere, men du må også huske på at vi, til forskjell fra alle andre, kan gjøre slike oppdateringer online, umiddelbart, sier Esben Pedersen

Umiddelbart? Er v7.0 ute allerede eller snakker vi Tesla-uker?

Vi snakker Tesla umiddelbart: "V 7.0 skal komme med deres neste store oppdatering. Pedersen sier datoen ennå ikke er klar – Men vi regner med at det ikke er lenge til, sier han."

ho ho


www.youtube.com/watch?v=YGaM55mHwFQ
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

SurSnasen

Sitat fra: Kalle Klovn på onsdag 16. september 2015, klokken 14:02
Her er svaret danskene har fått fra Tesla tidligere idag.

SitatOne final note is that, while gasoline cars get worse with altitude, electric cars actually get faster. All cars experience reduced air resistance, but gasoline cars become increasingly oxygen-deprived the higher they go. The Motor Trend test was done at approximately sea level, so the Model S will outperform a combustion car of the same nominal acceleration as altitude increases.

Småironisk at han skryter om hvordan Model S aksellererer bedre i høyden, i et svarbrev til danskene... :)

Thor2014

Hva har Motor Trend med dette å gjøre egentlig?

Teslanewbie

Sitat fra: Thor2014 på onsdag 16. september 2015, klokken 18:47
Hva har Motor Trend med dette å gjøre egentlig?
De er vel de eneste utenfor Tesla som har fått bilens aksellerasjon ned mot annoserte tider....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Thor2014

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 16. september 2015, klokken 18:52
Sitat fra: Thor2014 på onsdag 16. september 2015, klokken 18:47
Hva har Motor Trend med dette å gjøre egentlig?
De er vel de eneste utenfor Tesla som har fått bilens aksellerasjon ned mot annoserte tider....
Ok, og da med rollout. Lukter brannslukking lang vei.
Trodde litt av greia med bilen var at det bare var å tråkke på gassen å kjøre.

Teslanewbie

#562
Sitat fra: StianSalG på onsdag 16. september 2015, klokken 18:44
Sitat fra: Kalle Klovn på onsdag 16. september 2015, klokken 14:02
Her er svaret danskene har fått fra Tesla tidligere idag.

SitatOne final note is that, while gasoline cars get worse with altitude, electric cars actually get faster. All cars experience reduced air resistance, but gasoline cars become increasingly oxygen-deprived the higher they go. The Motor Trend test was done at approximately sea level, so the Model S will outperform a combustion car of the same nominal acceleration as altitude increases.

Småironisk at han skryter om hvordan Model S aksellererer bedre i høyden, i et svarbrev til danskene... :)

Hva skjedde med "just plant your foot and Go!" ?

Les her :

The P85D combines the performance of the P85 rear motor with an additional 50 percent of torque available from our new front drive unit. The result is the fastest accelerating four-door production car of all time – while remaining one of the most efficient cars on the road. That's a combination that can only be achieved by an electric car. Not only is the P85D a match for the McLaren F1, but it also doesn't need a professional driver to achieve optimum performance. Just plant your foot and go.


http://www.teslamotors.com/blog/dual-motor-model-s-and-autopilot
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

HåkonE

Danskene får komme seg opp i fjellene, slik at de kan oppleve fordelene med Model S.

Å planlegge riktig temperatur på batteriet ved hjelp av en knapp, slik at man i bestefall klarer et par tiendeler ekstra, forandrer ingenting.

Spesielt at Tesla prøver å snu dette til en gla``sak, der de har svart på kundenes henvendelser (som nå fremstår som en gjeng sytere som bare spurte etter 2 tiendeler) og har gjort noe ingen andre bilprodusenter klarer.

Saken er vel snarere at andre bilprodusenter ikke trenger å klare dette. De leverer nemlig det de lover.

691

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 16. september 2015, klokken 16:59
Sitat fra: BMW850 på onsdag 16. september 2015, klokken 15:27
Her er vel det dere har ventet på ;) For min egen, om jeg hadde hatt P85D, del vet jeg ikke om jeg hadde prioritert disse 10-delene på bekostning av rekkevidde, levetid og redusert aksellerasjon i høyere hastigheter dersom det skulle være tilfelle.

Men det blir sikkert bra og er nok forhåpentligvis en gjennomtenkt oppgradering :)

http://e24.no/bil/tesla-moeter-akslerasjonskritikk-med-en-ny-oppdatering/23525636

Vi (TOCN) kommer med en offisiell uttalelse i morgen etter møte med Tesla Norge. Dialogen så langt med dem har vært bra, bare så det er sagt. Artikkel vil bli publisert på våre hjemmesider.

:-) Offisiell Tesla fanboy uttalelse? Har I talt med danskerne og set deres dokumentation? Eller er I bare budbringer for Esben ligesom e24.no?

Jejl

Går ut fra at de oppgitte tidene til Tesla er uten noe som helst ekstrautsyr i bilen.
Bare panoramatak veier vel 68 kg ekstra.
Blir fort noen tideler ekstra fra 0-100 på en bil med alt ekstrautstyr.

Teslanewbie

#566
Sitat fra: HåkonN på onsdag 16. september 2015, klokken 19:01
Danskene får komme seg opp i fjellene, slik at de kan oppleve fordelene med Model S.

Å planlegge riktig temperatur på batteriet ved hjelp av en knapp, slik at man i bestefall klarer et par tiendeler ekstra, forandrer ingenting.

Spesielt at Tesla prøver å snu dette til en gla``sak, der de har svart på kundenes henvendelser (som nå fremstår som en gjeng sytere som bare spurte etter 2 tiendeler) og har gjort noe ingen andre bilprodusenter klarer.

Saken er vel snarere at andre bilprodusenter ikke trenger å klare dette. De leverer nemlig det de lover.

Ha ha , må ha vært morsom seanse ved Tesla's tenke-tank for å knekke denne nøtt :-)

-Dudes, do they have mountains i Denmark?

-Guess not

- Dudes , it just came toi me, we'll just tell them that they have to do the tests at high altitude.

- Awsome !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

hookmaker

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 16. september 2015, klokken 18:52
Sitat fra: Thor2014 på onsdag 16. september 2015, klokken 18:47
Hva har Motor Trend med dette å gjøre egentlig?
De er vel de eneste utenfor Tesla som har fått bilens aksellerasjon ned mot annoserte tider....

Den bilen var en "loaner" fra Tesla.  8)
ConsumerReports deremot har kjøpt deres bil.



mr_Utopia

Når det gjelder akselerasjonstider har Tesla et godt poeng. Tidene annonsert kan argumeteres å gjelde for basismodell før ekstrautstyr er valgt. Så alle options, samt  oppgraderinger man velger å takke ja til vil kunne komme til reduksjon i ytelser. Altså titanium shield vil føre til redusert ytelse. 21" hjul kan føre til redusert ytelse. Panotak vil føre til redusert ytelse. Etc.

Tesla har sikkert en disclaimer et eller annet sted på alt av dette.

Og om man har en "loaded" bil vil naturligvis vekt være tyngre enn en basisbil fra første produksjonsrun. Samt om man har spist mye kaker og kjeks, vil det ikke hjelpe på 0-100 tidene.

Men Tesla bør vel her kunne vise til en akselerasjonstid rimelig nær på en basismodell av P85D. I tilegg vil battreiet forventes å tape seg litt hvert år. Så om man ikke klarer tidene etter hvert,  vil man vel stå svakere og svakere.

Cookie Monster

#569
Helt klart et poeng at bilen blir tyngre med ekstra utstyr. Men man bør uansett kunne sammenligne tider fra modell til modell hos Tesla.

Slik det er nå er det kun P85D og P90D som er oppgitt ved bruk av rollout. Som det også står nederst på USA siden som først ble lagt til for ca 2 uker siden.
2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA