Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Dag A.

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 11. september 2015, klokken 10:27
Sitat fra: flux på fredag 11. september 2015, klokken 10:11
Alle Tesla model S har langt mindre motorkraft om man måler kontinuerlig effekt slik det oppgis i vognkortet. Jeg er enig med at Tesla burde ha beskrevet både maks systemeffekt og maks kontinuerlig effekt bedre i sin markedsføring, selv om det er helt hypotetisk at det skal spille noen stor rolle for normale kunder uten Vbox loggere.

Dette virker mest å handle om at dere ønsker å "arrestere" Tesla for å være "slurvete" i markedsføringen. Dersom en ønsker at Tesla skal bli som alle andre bilprodusenter som sikrer seg i alle bauger og kanter, kan vi glemme en leverandør som gir tilbud om oppgraderinger samt oppdateringer og nye funksjoner underveis i levetiden til en modell, det er alt for risikabelt.

Tesla og Elon Musk er ikke som andre bilprodusenter og det er på godt og vondt. Om dere ikke er villig til å leve med det vonde bør dere bytte tilbake til de tyske merkene igjen, da vet dere hva dere får når bilen er ny, og dere får heller ikke noe mer underveis.

1000ende gang. Det handler om å få det man har betalt for .. Tesla reklamerte for 700hk motorkraft og 0-100 på 3.3s..   Hvorfor skall folk finne seg i å betale 150000kr i overpris og ikke få levert det de har betalt for ?

Enda verre er det faktisk at man betaler en mye høyere forsikringsum for ytelser som kun finnes på papiret.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Knut Erling Øen

Merker at jeg klarer ikke å bli veldig engasjert av dette. 3-4 tideler saktere 0-100 sannsynligvis begrenset av batteriet og fiks som kommer med Ludicrous hvor man får tilbake de 3-4 tidelene og noen til. Forsikringspremien var dessuten kun 3.000 opp fra vanlig S. Nyter fortsatt verdens beste bil mens jeg venter på L ;D
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

Eip

Sitat fra: Knut Erling Øen på fredag 11. september 2015, klokken 20:27
Merker at jeg klarer ikke å bli veldig engasjert av dette. 3-4 tideler saktere 0-100 sannsynligvis begrenset av batteriet og fiks som kommer med Ludicrous hvor man får tilbake de 3-4 tidelene og noen til. Forsikringspremien var dessuten kun 3.000 opp fra vanlig S. Nyter fortsatt verdens beste bil mens jeg venter på L ;D

Har du virkelig tenkt å betale for "L" ?
VIN: 509XX PD

Cookie Monster

Sitat fra: Knut Erling Øen på fredag 11. september 2015, klokken 20:27
Merker at jeg klarer ikke å bli veldig engasjert av dette. 3-4 tideler saktere 0-100 sannsynligvis begrenset av batteriet og fiks som kommer med Ludicrous hvor man får tilbake de 3-4 tidelene og noen til. Forsikringspremien var dessuten kun 3.000 opp fra vanlig S. Nyter fortsatt verdens beste bil mens jeg venter på L ;D

Så du betaler gjerne ca 80 000 ekstra for å få samme 0-100 tid som bilen egentlig skulle klare og rett over 600hk?
2015 P85D

EJ

Betaler dobbel forsikring på P85D i forhold til hva jeg måtte på en 85D

Så differansen på papir hester og ytelser vil jeg si betyr litt.

Håper på en positiv opplevelse når jeg skal i møte med Tesla på Tirsdag, spent på hva de har kommet frem til med tanke på ytelser og eventuelt hva de foreslår for å fikse det.

Ser at det er mange som sier at vi ikke skal bry oss om det 1/2 sekundet fra 0-100, men det er snakk om over 15% diff
Er ganske sikker å at alle Tesla eiere hadde blitt skuffet hvis bilen deres hadde feks hatt 15% mindre Amp/H i forhold til hva de ble lovet.

Ytelsene var en av grunnene jeg valgte P i stedet for feks 85d, så ser frem til at Performance kommer på plass




Knut Erling Øen

Sitat fra: Eip på fredag 11. september 2015, klokken 21:43
Sitat fra: Knut Erling Øen på fredag 11. september 2015, klokken 20:27
Merker at jeg klarer ikke å bli veldig engasjert av dette. 3-4 tideler saktere 0-100 sannsynligvis begrenset av batteriet og fiks som kommer med Ludicrous hvor man får tilbake de 3-4 tidelene og noen til. Forsikringspremien var dessuten kun 3.000 opp fra vanlig S. Nyter fortsatt verdens beste bil mens jeg venter på L ;D

Har du virkelig tenkt å betale for "L" ?

Ja :)
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

Teslanewbie

Sitat fra: Knut Erling Øen på fredag 11. september 2015, klokken 21:56
Sitat fra: Eip på fredag 11. september 2015, klokken 21:43
Sitat fra: Knut Erling Øen på fredag 11. september 2015, klokken 20:27
Merker at jeg klarer ikke å bli veldig engasjert av dette. 3-4 tideler saktere 0-100 sannsynligvis begrenset av batteriet og fiks som kommer med Ludicrous hvor man får tilbake de 3-4 tidelene og noen til. Forsikringspremien var dessuten kun 3.000 opp fra vanlig S. Nyter fortsatt verdens beste bil mens jeg venter på L ;D

Har du virkelig tenkt å betale for "L" ?

Ja :)


P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

o.b.lix

Rart ingen skal saksøke Tesla for at bilen ikke går 500 km på en lading - jeg klarer det i alle fall ikke!
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

kos

Sitat fra: o.b.lix på fredag 11. september 2015, klokken 23:02
Rart ingen skal saksøke Tesla for at bilen ikke går 500 km på en lading - jeg klarer det i alle fall ikke!

Det er da ikke så nøye - her handler det om først til 100 km - tro hva de skal bruke det til. - matnyttige søksmål - i en nasjon med maks fartsgrense 110. og stort sett gjennomsnittlig fart på tur på under 70 km i timen.
Men har du store nok komplekser så er dette usedvanlig viktig. Kalles blant de som ikke er opptatt av det for  penisforlenger. - Formeg er dette helt tullete - kan noen fortelle meg hva de skal bruke dette til og samtidig faktisk forsvare sertifikatet ? PS veitrafikkloven.

cirys1

Sitat fra: o.b.lix på fredag 11. september 2015, klokken 23:02
Rart ingen skal saksøke Tesla for at bilen ikke går 500 km på en lading - jeg klarer det i alle fall ikke!
Visst du kjører som Bjørn i Danmark så klarer du over 700km.. Så alle klarer 500km så lenge det er mulig så er det ikke feil. Men ingen klarer akserlasjonstallene til Tesla uansett hva de gjør, motoren leverer heller aldri på noen tidspunkt ut 700 hk.

HåkonE

Dere som lar dere provosere så voldsomt av disse få tiendelene og P-modeller,  burde kanskje sende et brev til Tesla og be de slutte å markedsføre og selge penisforlengere? Kanskje ta med M\RS\AMG-avdelingene til konkurrentene samtidig.

Var ikke budskapet nylig "aksjon", fremfor å sitte på et forum å syte?  :)

Bruk veitrafikkloven som argument og rettsak som trussel, så blir det nok andre boller...



kos

Sitat fra: HåkonN på fredag 11. september 2015, klokken 23:36
Dere som lar dere provosere så voldsomt av disse få tiendelene og P-modeller,  burde kanskje sende et brev til Tesla og be de slutte å markedsføre og selge penisforlengere? Kanskje ta med M\RS\AMG-avdelingene til konkurrentene samtidig.

Var ikke budskapet nylig "aksjon", fremfor å sitte på et forum å syte?  :)

Bruk veitrafikkloven som argument og rettsak som trussel, så blir det nok andre boller...

Endelig forstått det.

Cookie Monster

Bare å overse kos. Er vel en stakkars fyr som kjører zoe og leaf konebiler så ikke rart han er bitter. Forstår enda ikke hva han gjør i denne tråden når han ikke eier en P85D.
2015 P85D

GOS

Selv om en har forskjellig syn på saken, så synes jeg det er veldig uheldig at en etter hvert kommer med mer eller mindre person-angrep og særdeles uhøflige toner. Dette er i ferd med å føre til at det blir "vi" og "de", noe som jeg synes er helt unødvendig og trist.

Jeg er sikker på at mesteparten av P85D eierne synes bilen er fantastisk og er stolt av den. Jeg har ingen problem med å skjønne at de er (litt) skuffet på ett (for dem) viktig punkt. Håper at andre Model S eiere kan slutte å fyre opp under, det fører bare til elendighet.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

d58palset

Sitat fra: o.b.lix på fredag 11. september 2015, klokken 23:02
Rart ingen skal saksøke Tesla for at bilen ikke går 500 km på en lading - jeg klarer det i alle fall ikke!
::)

Å sammenligne akselerasjon med rekkevidde blir jo helt feil. Rekkevidde kommer helt ann på hvordan man kjører (og det ER mulig å oppnå tallene). Akselerasjon på oppgitte tall er derimot Umulig!

Ellers viser jo sammenligningen din nettopp et poeng; rekkevidden er de åpne om hvordan er oppgitt. (etter en standard man selvsagt kan diskutere hvor reell er - men de følger nå reglene og normene) På akselerasjonen har de derimot for p85d sitt vedkommendefraveket standarden for hvordan dette måles - og det til alt overmål uten først nå å være ærlige om det.

Hva gjelder antall HK (som folk nå mener beviselig er lavere) har TESLA fremdeles ikke kommet på banen....


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA