P90D Ludicrous blir ny toppmodell. Ny batteripakke tilbys

Startet av Teslanewbie, fredag 17. juli 2015, klokken 20:34

« forrige - neste »

Teslanewbie

Huff , de har gitt 6 mndr vindue   for å oppgradere de gamle p85d til ludicrous noe som får meg å tenke at 85 kWh batteriet utgår når X lanseres og at p85d  utgår til fordel for p90d der muligens ludicrous blir standard...

Surt for dem som nettopp har fått bilen og som betalte nytt pris , de som bestilte i NOV-DES  fikk en prisfordel på 100-120 000kr  grunnet pristigning .

Kondolerer .

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Tuxedo på søndag 19. juli 2015, klokken 13:18
Tar jeg ikke feil, så blir det mulig å oppgradere sikringer mm. for $5 000 på eksisterende P85D, uten å gjøre noe med batterikapasiteten.
Ja, kun oppgradering til Ludicrous vil sikkert ikke koste mer en 50-60k.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

lurium

Ja det er utrolig generøst at de lar oss betale 50-60k for oppgradering til ytelsen vi allerede har betalt for.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 19. juli 2015, klokken 13:26Huff , de har gitt 6 mndr vindue   for å oppgradere de gamle p85d til ludicrous noe som får meg å tenke at 85 kWh batteriet utgår når X lanseres og at p85d  utgår til fordel for p90d der muligens ludicrous blir standard...
Tviler på at Ludicrous blir standard. På telefonkonferansen ble det sagt at Ludricrous skulle bli tilgjengelig på Model X, og jeg tror Elon Musk ville ordlagt seg annerledes om det skulle bli standard. Ludicrous mode vil nok være en ganske innbringende opsjon som bedrer marginene betydelig.

90 kWh derimot er nok ganske mulig at blir standard, i hvert fall på Model X.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

lurium

Ja og at de skal ha 100k for å oppgradere p85d fra 85kw til 90kw for oss som har kjøpt og ikke fått levert rekkevidden som lovet er også helt utrolig.

Alle husker elon lovet at D skulle ha myyyye bedre rekkevidde enn RWD. Sannheten er at P85+ loaneren jeg kjørte ga meg lavere forbruk enn p85den min på 19.

P85+ loaner var på 21.... go figure.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Thomas M på søndag 19. juli 2015, klokken 13:35
Ja det er utrolig generøst at de lar oss betale 50-60k for oppgradering til ytelsen vi allerede har betalt for.
Føler ikke for å diskutere dette veldig inngående, men jeg lener mot at dette er en oppgradering som ikke har blitt forespeilet å komme og være gratis for eksisterende P85D eiere. Det har blitt snakket om en SW oppdatering som skulle bedre akselerasjon, men noe bedring har det vel vært, og uansett har dette ikke vært et konkret løfte fra Tesla's side, så vidt jeg vet. (Om noen har noe skriftlig/video/audio der det gis konkrete løfter, så vil jeg gjerne se dette.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Thomas M på søndag 19. juli 2015, klokken 13:44
Ja og at de skal ha 100k for å oppgradere p85d fra 85kw til 90kw for oss som har kjøpt og ikke fått levert rekkevidden som lovet er også helt utrolig.

Alle husker elon lovet at D skulle ha myyyye bedre rekkevidde enn RWD.
Rekkevidden til P85D var vel kjent lenge før den første kom til Norge.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Muffinman

Over 20 lapper for å oppgradere med 5kWh på en nybil er vel neppe verdt det? Da skal du ha rimelig spesielle behov. Det eneste det ville gitt meg er mer trygghetsfølelse på mine "ville" ferder utenfor allfarvei, spesielt før det ble bygget ut flere superladere enn de 6 første.

Med mitt behov og bil i bestilling stopper min betalingsvilje nå på 5-6000 for 5kwh ekstra.

HåkonE

Syntes Ludicrous-tilbudet er bra. Hadde jeg kjøpt en ny P85D nå, måtte jeg bla opp nær 100 000 for å få dette.

Tvilsomt at ekstrautstyr for 100k bare blir standard over natten. De som er ute etter ytelser, betaler gjerne for det. Konkurrentene har ikke noe lignende, og går du til et seriøst tuningselskap kan det koste flere 100k og garantien ryker.

Men å oppgradere for kun noen få prosent mer rekkevidde og lengre ladetid syntes jeg blir et dårlig økonomisk regnestykke. Der er jeg enig med Elon. Om få år vil 100kwh pakker være både billigere og bedre.  :)

fmm1000

Sitat fra: Muffinman på søndag 19. juli 2015, klokken 13:49
Over 20 lapper for å oppgradere med 5kWh på en nybil er vel neppe verdt det? Da skal du ha rimelig spesielle behov. Det eneste det ville gitt meg er mer trygghetsfølelse på mine "ville" ferder utenfor allfarvei, spesielt før det ble bygget ut flere superladere enn de 6 første.

Med mitt behov og bil i bestilling stopper min betalingsvilje nå på 5-6000 for 5kwh ekstra.

Jeg har også en bil i bestilling og har netop specielle behov :-).
Derfor vil jeg gerne opgradere til 90 kwh.
Hvad er jeres erfaringer med at lave ændringer på bilen efter den er blevet bekræftet.

mr.rs4

Ok, da kan jeg få den ekstra Ludicrous med å "bare"  betale 5000$?
Trenger ikke ekstra batteri lengde kapasitet.
Forsto at jeg trengte batteriet og for få fulle effekten, eller tar jeg feil? 
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

lurium

5000 + local labour, så det er vell en dags arbeid typisk 1500 kr timen.
Så da lander det hele på ca 50 tusen. Gitt vekk for ny batterikontakt.

HåkonE

Sitat fra: Thomas M på søndag 19. juli 2015, klokken 14:44
5000 + local labour, så det er vell en dags arbeid typisk 1500 kr timen.Så da lander det hele på ca 50 tusen. Gitt vekk for ny batterikontakt.

Ny batterikontakt? Er det bare å kjøpe noe på Biltema og DIY altså?  :D

RSR911

Sitat fra: PerBear på søndag 19. juli 2015, klokken 09:30
Spenningen detter fra 4,2V per celle til ca 3,6V ved 10A (data fra testing av en TMS pakke rev B her: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/45063-Tesla-Model-S-18650-Cell-Test-Data)
Med 10A per celle blir Tesla sin 96S74P driftspenning ca 350V. Trolig er spenningen 20-30V lavere ved 20A.

Men akselerasjonen er styrt av dreiemomentet, og det er proporsjonalt med motorstrømmen, og ikke effekten. Så på på 0-100 så hjelper økningen fra 1300A til 1500A mye  :D

Bra link, jeg tror vi er ca enige: Hvis man benytter celle-data fra link, men starter med 4.0V cellespenning (dvs ca 95% SOC) og bare tar med tap i battericeller, så blir det ca 310V ved 1300A.  Hvis man i tillegg tar med tap i koblinger, kabler og sikringer, så blir det under 300V.

o.b.lix

Sitat fra: fmm1000 på søndag 19. juli 2015, klokken 14:01

Hvad er jeres erfaringer med at lave ændringer på bilen efter den er blevet bekræftet.
Hvis det er for å oppgradere til dyrere pakke, er Tesla vanligvis svært greie, bare ta kontakt med de og de ordner det meste.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA