Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder

Startet av Teslanewbie, mandag 17. august 2015, klokken 22:56

« forrige - neste »

Dennis

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 20. juli 2015, klokken 13:44
Hvis jeg husker korrekt så var det  en  danske her på forumet  som samlet p85d eiere for å gå til sak mot tesla grunnet feilaktig markedsføring i samband med motoreffekt og oppgitt maks rekkevidde.

Ja etter nøye testing kom de fram til at P85D ikke klarer 0-100 på 3.3 sek heller. Ikke så rart siden Tesla oppgir tiden med rollout.

Skjønner de godt, for vi har ikke fått det vi opprinnelig ble lovet når vi bestilte bilene.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Thomas M på mandag 20. juli 2015, klokken 13:49
Kanskje vi P85D eiere burde gå sammen med han dansken å kreve erstatning eller at de vederlagsfritt nå oppgraderer våre biler slik at vi får det vi har lovet.

Det eneste språket slike amerikanske selskaper forstår er....
Tja, det er de som har blitt svartelistet hos Tesla for å skape for mye problemer. Tesla kan velge bort kunder om de så ønsker det, så fremt det ikke er snakk om diskriminering basert på hudfarge, religion, osv.

Og jeg har ikke sett noe grunnlag for et søksmål. Det står "motoreffekt", da bør det ringe en bjelle om at dette er en effekt man ikke vil se på hjulene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

weld77

På de amerikanske sidene står kun motoreffekt foran og bak. Ingen sum.

Dennis

Ingen som har trodd at vi skulle se denne effekten på hjulene.

Saken er jo også at hvis man leser ut REST api data fra bilen så er effekten før den går ned på hjulene ikke mer enn maks 414 kw.

Dennis

Sitat fra: weld77 på mandag 20. juli 2015, klokken 14:01
På de amerikanske sidene står kun motoreffekt foran og bak. Ingen sum.

Nå ja, det ble endret for noen måneder siden. Mest sannsynlig etter den lange tråden på TMC forumet hvor man diskuterer effekten.

Når jeg bestilte bilen sto det 700hk

weld77

Ok ikke sett så nøye på det... De fjerner det vel i Norge etter hvert også da.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 20. juli 2015, klokken 14:02
Ingen som har trodd at vi skulle se denne effekten på hjulene.

Saken er jo også at hvis man leser ut REST api data fra bilen så er effekten før den går ned på hjulene ikke mer enn maks 414 kw.
Men motorene kan levere den oppgitte effekten. Det er batteriet som ikke klarer å henge med motorene, og der har Tesla ikke lovet noe.

I et eventuelt søksmål vil det nok være enklere å ta Tesla på løfter om f.eks 0-100 km/t på 3,3 sekunder, og så klarer den bare 3,5 sekunder. Men på denne typen tall er jeg ikke overbevist om at det er et meningsfult avvik.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Dennis

#157
Hvis jeg kjøper en bil fra feks BMW hvor de reklamerer med la oss si 700hk, så forventer jeg at motoren har blitt målt til dette i en konfigurasjon som står i bilen. At den ikke yter det ned på hjula er greit siden det er motoreffekt. Men hvis det skulle vise seg at bensinpumpa og dysene ikke kan levere mer enn enn at motoren yter maks 520hk er det ikke greit.

Og det er her Tesla er, motorene yter aldri mer enn rett over 500hk i konfigurasjonen som bilen har og det før effekten skal ned på hjula.

lurium

Som sagt jeg er med hvis noen har tid og krefter til å klage på dette skriftlig.

Muffinman

Sitat fra: Muffinman på søndag 19. juli 2015, klokken 13:49
Over 20 lapper for å oppgradere med 5kWh på en nybil er vel neppe verdt det? Da skal du ha rimelig spesielle behov. Det eneste det ville gitt meg er mer trygghetsfølelse på mine "ville" ferder utenfor allfarvei, spesielt før det ble bygget ut flere superladere enn de 6 første.

Med mitt behov og bil i bestilling stopper min betalingsvilje nå på 5-6000 for 5kwh ekstra.
Da ringte Tesla og tilbød å legge på de 5 ekstra kWh til prisen i konfiguratoren på bilen jeg har i bestilling. 650" for en S90D med tech, luft, skinn, karbon, metallic og vinterhjul ville vært knallpris, men isolert sett er det bare ikke verdt de ekstra kronene for så lite ekstra rekkevidde. Skal innrømme at jeg ble litt fristet, men takket nei. Har til torsdag å ombestemme meg.

staleand

Tenk deg om to ganger før du tar en endelig avgjørelse. Kan være om noen år at en 90D fremstår som mindre gammel enn en 85D og bare det kan utgjøre noen tusen ekstra ved et eventuelt videresalg. Itillegg så får du jo faktisk en nyere og mest sansynlig forbedret batterikjemi. Samt ekstra rekkevidde. Og du får oppgradere pakken, samtidig som du får gammel pris. Et skuuup spør du meg :) Men du skal vel mest sansynlig beholde bilen ganske lenge har jeg forstått, slik at videresalg-argumentet kanskje ikke er så gjeldene.

Hadde det vært meg hadde jeg vertfall takket ja, så er du sikret mot fremtidig anger (det er jo også et lite argument).
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Muffinman

Sitat fra: staleand på mandag 20. juli 2015, klokken 15:40
Tenk deg om to ganger før du tar en endelig avgjørelse. Kan være om noen år at en 90D fremstår som mindre gammel enn en 85D og bare det kan utgjøre noen tusen ekstra ved et eventuelt videresalg. Itillegg så får du jo faktisk en nyere og mest sansynlig forbedret batterikjemi. Samt ekstra rekkevidde. Og du får oppgradere pakken, samtidig som du får gammel pris. Et skuuup spør du meg :) Men du skal vel mest sansynlig beholde bilen ganske lenge har jeg forstått, slik at videresalg-argumentet kanskje ikke er så gjeldene.

Hadde det vært meg hadde jeg vertfall takket ja, så er du sikret mot fremtidig anger (det er jo også et lite argument).
Gode argumenter jeg tar med videre.

Når jeg skal selge vet jeg hvor jeg skal henvende meg for å få hjelp til å lage annonsen (er faktisk godt humør enda etter å ha lest din befriende ærlige på Finn) :)

Teslanewbie

#162
Sitat fra: Muffinman på mandag 20. juli 2015, klokken 15:18
Sitat fra: Muffinman på søndag 19. juli 2015, klokken 13:49
Over 20 lapper for å oppgradere med 5kWh på en nybil er vel neppe verdt det? Da skal du ha rimelig spesielle behov. Det eneste det ville gitt meg er mer trygghetsfølelse på mine "ville" ferder utenfor allfarvei, spesielt før det ble bygget ut flere superladere enn de 6 første.

Med mitt behov og bil i bestilling stopper min betalingsvilje nå på 5-6000 for 5kwh ekstra.
Da ringte Tesla og tilbød å legge på de 5 ekstra kWh til prisen i konfiguratoren på bilen jeg har i bestilling. 650" for en S90D med tech, luft, skinn, karbon, metallic og vinterhjul ville vært knallpris, men isolert sett er det bare ikke verdt de ekstra kronene for så lite ekstra rekkevidde. Skal innrømme at jeg ble litt fristet, men takket nei. Har til torsdag å ombestemme meg.

Hei muffin , hadde ikke nølt 1s med bestemme meg for 90d til den prisen du har fått bilen. Da har du det seneste og muligens også en bonus mtp økt akselerasjon da denne pakken kan gi økt effekt .  85d utgår trolig fra nyttår tipper jeg , med 90d har du en nybil i mange år til..
Go for it !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Undertegnede

Eller så kan du bruke de 20k på TSLA aksjer og bytte batteri om 3-5 år til 120isj kw til cirka det de pengene har utviklet seg til å bli i løpet av den perioden.

Just saying ;)

staleand

Ja. Eller så tar han til seg tipset ditt og taper 10k. Ingen vet hva tsla er verdt om 3-5 år. Husk at aksjen har steget med ca 10x på et par år og er svært dyr nå.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA