Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder

Startet av Teslanewbie, mandag 17. august 2015, klokken 22:56

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: staleand på mandag 20. juli 2015, klokken 16:18
Ja. Eller så tar han til seg tipset ditt og taper 10k. Ingen vet hva tsla er verdt om 3-5 år. Husk at aksjen har steget med ca 10x på et par år og er svært dyr nå.
Ikke enig i at TSLA er dyr. Hvis alt går mot Tesla, så er de verdt aksjeprisen i dag, og om de gjør det bra med PowerWall/PowerPack og Model 3 sedan/crossover/roadster, så kan TSLA lett tidoble seg igjen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

TRM

Sitat fra: Muffinman på mandag 20. juli 2015, klokken 15:18
Sitat fra: Muffinman på søndag 19. juli 2015, klokken 13:49
Over 20 lapper for å oppgradere med 5kWh på en nybil er vel neppe verdt det? Da skal du ha rimelig spesielle behov. Det eneste det ville gitt meg er mer trygghetsfølelse på mine "ville" ferder utenfor allfarvei, spesielt før det ble bygget ut flere superladere enn de 6 første.

Med mitt behov og bil i bestilling stopper min betalingsvilje nå på 5-6000 for 5kwh ekstra.
Da ringte Tesla og tilbød å legge på de 5 ekstra kWh til prisen i konfiguratoren på bilen jeg har i bestilling. 650" for en S90D med tech, luft, skinn, karbon, metallic og vinterhjul ville vært knallpris, men isolert sett er det bare ikke verdt de ekstra kronene for så lite ekstra rekkevidde. Skal innrømme at jeg ble litt fristet, men takket nei. Har til torsdag å ombestemme meg.
Bestilte ikke du til gammel pris? Isåfall blir hele bilen omregnet til nypris. Blir dyre kWh av det...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Muffinman

Poenget her er vel at jeg er tilbudt å legge på 90 uten at eksisterende pris endres hvis jeg ikke har misforstått noe forferdelig. Det ville jo uansett være totalt idiotisk av Tesla å ringe rundt til de som har biler i bestilling og tilby 5kWh for 100k eller mer.

Epleskreller

Sitat fra: Muffinman på mandag 20. juli 2015, klokken 18:48
Poenget her er vel at jeg er tilbudt å legge på 90 uten at eksisterende pris endres hvis jeg ikke har misforstått noe forferdelig. Det ville jo uansett være totalt idiotisk av Tesla å ringe rundt til de som har biler i bestilling og tilby 5kWh for 100k eller mer.

Jeg fikk den telefonen og han bekreftet at hele bilen fikk ny pris og at det derfor kostet meg ca 100k kr å oppgradere..  Jeg sa nei takk..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

Akkurat, da har jeg misforstått. Da er jo den ringerunden de driver med temmelig meningsløs, ihvertfall for de som har bestilt til gammel pris :)

TRM

Sitat fra: Muffinman på mandag 20. juli 2015, klokken 18:48
Jeg ble nettopp oppringt selv. Har levering i oktober til november 2014-pris. Ble informert om at dersom jeg takket ja til tilbudet ville ny pris bli beregnet på hele bilen. Takket nei. ;)

Kan det være at vedkommende du snakket med ikke var klar over at du har bestilling til gammel pris? Er ikke mange igjen av oss nå...

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Muffinman

Mulig, men så er jo jeg i feriemodus også. Selv om det var for godt til å være sant var det ikke godt nok til at jeg takket ja :)

lurium

Teslanewbie

Talentløst av tesla hvis de ringer rundt til folk med gammel pris og tilbyr 90d da dette utløser nytt pris som blir ca 100000 + 20000 for batteriet ....
Vore en annen sak hvis alle bar betalte pristillegg til det gamle priset  for 90kwh batteriet ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

TRM

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 20. juli 2015, klokken 19:43
Talentløst av tesla hvis de ringer rundt til folk med gammel pris og tilbyr 90d da dette utløser nytt pris som blir ca 100000 + 20000 for batteriet ....
Vore en annen sak hvis alle bar betalte pristillegg til det gamle priset  for 90kwh batteriet ..
I mitt tilfelle synes jeg ikke det var talentløst. Vedkommende jeg snakket med var klar over at jeg hadde bestilling inne til gammel pris, og anbefalte ikke oppgradering. Synes derimot det var hyggelig at de tok kontakt for å forhøre seg. Tipper at det i Muffinman sitt tilfelle var en kundebehandler som ikke var klar over at han hadde gammel pris.

Forøvrig ville jeg nok ikke ha slått til på 5 kWh til 25 000,-. Da hadde jeg nok heller brukt pengene på å sette opp en ladestasjon på det eneste stedet (hytte på Hardangervidda) jeg i løpet av 35 000 km har hatt utfordring med strøm.

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Epleskreller

Jeg fikk lov å ombestemme meg frem til torsdag :-)

Hadde tilbudet vært uten oppgradering på resten av bilprisene ville jeg vurdert det seriøst.

Elektrisk siden sept 13

Muffinman

Sitat fra: TRM på mandag 20. juli 2015, klokken 19:51
Tipper at det i Muffinman sitt tilfelle var en kundebehandler som ikke var klar over at han hadde gammel pris.
...eller at Muffinman var i sløv feriemodus og ikke fikk med seg detaljene. Tror ikke vi skal henge noe på kundebehandleren her. Han nevnte jo også at jeg hadde en god pris når jeg tenker etter. Jeg er for øvrig veldig fornøyd med S85D med nevnte specs til 630". Fikk også bekreftet at bilen ble levert slik den var bestilt. Tipper alarmpakken blir med som bonus, men at senere endringer som standard alcantara tak ikke er med.

Epleskreller

Du får DAB+ og 4G også håper jeg ;-)  Flere som har fått DAB uten hifi nå.

Elektrisk siden sept 13

K-billy

Dersom man kjøper Ludicrous mode til P85D nå, vil man måtte kjøpe det på nytt når man senere bytter batteriet?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA