Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder

Startet av Teslanewbie, mandag 17. august 2015, klokken 22:56

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: K-billy på tirsdag 21. juli 2015, klokken 08:39
Dersom man kjøper Ludicrous mode til P85D nå, vil man måtte kjøpe det på nytt når man senere bytter batteriet?
Interessant spørsmål.

Elektronikken sitter jo i batteriet, så man kan jo tro det. Men jeg lener mot at enten vil problemstillingen være irrelevant innen man skal eventuelt bytte batteriet, da forbedringene har blitt standard, eller så får du bytte ludicrous batteripakke mot ludicrous batteripakke, med samme mellomlegg som om man hadde byttet en standard batteripakke mot en standard batteripakke.

Men fasiten vil vi nok ikke ha på noen år.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.



Amoss

Sitat fra: K-billy på tirsdag 21. juli 2015, klokken 08:39
Dersom man kjøper Ludicrous mode til P85D nå, vil man måtte kjøpe det på nytt når man senere bytter batteriet?

Interessant spørsmål. Har fått med meg at oppgraderingen består i noen sikringer mellom batteri og bil, samt (en eller flere?) kontaktor(er). Kontaktoren(e) sitter slik jeg har forstått i batteriet (er jo historier om folk som har byttet batteri etter at kontaktoren har tatt kvelden), men er litt usikker på om sikringene sitter i bilen eller batteripakka?  Noen som har fått med seg det?

Dersom alt er i batteripakken så vil man vel måtte kjøpe en "Ludicrous" byttebatteripakke dersom man skulle bytte batteri (igjen). Dersom dette ikke innen den tid har blitt standard så må man nok regne med at den blir noe dyrere enn "normalpakken", men kanskje ikke like mye dyrere som det koster for valget nytt eller som oppgradering vil jeg tro. Pakken man da leverer inn vil nok også ha en høyere innbytteverdi, da dette sikkert er noe de kan gjenvinne.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Muffinman

En tanke. P85D har jo etter sigende samme motor bak som P85. Burde det ikke da i teorien gå an å hente ut mer sprut på en P85 også?

fonberg

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 21. juli 2015, klokken 15:45
En tanke. P85D har jo etter sigende samme motor bak som P85. Burde det ikke da i teorien gå an å hente ut mer sprut på en P85 også?

På P85 begrenses vel "spruten" av mangel på grep på bakdekkene, ganske langt opp i fart? Man bør i så fall sette på noen klissete slicks bak samtidig som effekten økes  ;D
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

Nå er vel det mest attraktive med den ludikrøse modusen at man får mer sprut over 50 på P85D. Det er absolutt utnyttbart med bakhjulstrekk - som regel får jeg ikke hjulspinn med min P85 på tørr asfalt med varme dekk og maks pådrag fra 50, om temperaturen er OK.

jazzwheel

Det burde vel være mulig å gjøre et samme på P85 siden motoren er den samme ja, men det spørs om de vil siden de i praksis kan ende med en 2012 P85 som kjører forbi en 2015 P85D med insane mode. Det er vel neppe ønsket markedsføring.

Ser VG sier 0-100km/t på 2,8 sek. Som vanlig forveksles det mellom 0-60mph med roll-out og europeisk 0-100km/t uten roll-out. En P85 målt på P85D metoden med ny sprut over 50km/t begynner da å nærme seg 3,6sek.. Det begynner vel å bli rekordmateriale for RWD og +2tonn bil.

Teslanewbie

#188
Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 21. juli 2015, klokken 18:14
Det burde vel være mulig å gjøre et samme på P85 siden motoren er den samme ja, men det spørs om de vil siden de i praksis kan ende med en 2012 P85 som kjører forbi en 2015 P85D med insane mode. Det er vel neppe ønsket markedsføring.

Ser VG sier 0-100km/t på 2,8 sek. Som vanlig forveksles det mellom 0-60mph med roll-out og europeisk 0-100km/t uten roll-out. En P85 målt på P85D metoden med ny sprut over 50km/t begynner da å nærme seg 3,6sek.. Det begynner vel å bli rekordmateriale for RWD og +2tonn bil.

Husker å lese noen sted at når p85+ ble lansert at ingeniørene hadde rwd  biler med 0-60 nede på 3 tallet .. de overga sikkert dette til fordel for D modellene ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

#189
Ok, "chiptrimming" anyone? Tenk om BSR begynte å tilby trimming til Model S. Måtte vel antageligvis tilby brent motor og batteri på kjøpet da siden det ikke er noen sperrer å koble ut mtp tenningsbank og påfølgende motorras   ;D

EDIT:

SSK

Ludicrous oppgraderingen øker maks ampere man kan trekke fra batteriet fra 1300 til 1500. For at dette skal være en begrensning trenger man sikkert begge motorene.
P85D


Muffinman

Hvis noen skal inn på delekatalogen i nærmeste fremtid, sjekk 90-batteriet. Er vel en del som har fått 85D med "flexpack" - og en teori tar form her :)

MeTesla

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 21. juli 2015, klokken 19:46
Hvis noen skal inn på delekatalogen i nærmeste fremtid, sjekk 90-batteriet. Er vel en del som har fått 85D med "flexpack" - og en teori tar form her :)

Hvordan ser man om man har Flexpack?

Undertegnede

Sitat fra: MeTesla på tirsdag 21. juli 2015, klokken 20:08
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 21. juli 2015, klokken 19:46
Hvis noen skal inn på delekatalogen i nærmeste fremtid, sjekk 90-batteriet. Er vel en del som har fått 85D med "flexpack" - og en teori tar form her :)

Hvordan ser man om man har Flexpack?

Hvis man har b-pakke 85D hvertfall

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA