Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dombås - Aurland i TMS 60?

Startet av ElectroShock, onsdag 24. juni 2015, klokken 21:35

« forrige - neste »

nie

Sitat fra: ElectroShock på torsdag 04. juni 2015, klokken 23:03
Det virker som om både nye S85D og bruktbilene generelt blir absorbert av markedet.
Har fulgt med på "kontraktsmarkedet" for 85D og P85D og på meg virker dette å være nokså tregt. Synes biler ligger lenge. Unntaket er bilene i absolutt nedre prissjiktet.  De virker som de selges uten lang liggetid. Ellers må det jo konstateres at det finnes endel superoptimister som må vesentlig ned i pris hvis bilene/kontraktene reelt sett ønskes solgt.

ElectroShock

Det virker egentlig som om markedet for både P85D og 85D har begynt å bevege på seg igjen. Selgerne har nok fått mer realistiske prisforventninger og kjøperne har begynt å komme ned fra gjerdet.

fonberg

Jeg solgte min uthentede S85D i dag, etter ca. en uke på Finn har det vært mye interesse og jeg fikk prisen jeg forlangte for den. Litt mindre interesse for 2013-modellen jeg hadde liggende ute i samme korte periode, men tror nok det hadde gått greit å selge den også, kanskje med litt prisjustering..
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

epic

Sitat fra: fonberg på tirsdag 09. juni 2015, klokken 14:39
Jeg solgte min uthentede S85D i dag, etter ca. en uke på Finn har det vært mye interesse og jeg fikk prisen jeg forlangte for den. Litt mindre interesse for 2013-modellen jeg hadde liggende ute i samme korte periode, men tror nok det hadde gått greit å selge den også, kanskje med litt prisjustering..
Om jeg tør og spørre; hvorfor solgte du den nye fine bilen din ? :) (venter kliss lik bil 30.06 minus ultra hifi)

Epleskreller

Sitat fra: epic på tirsdag 09. juni 2015, klokken 20:34
Om jeg tør og spørre; hvorfor solgte du den nye fine bilen din ? :) (venter kliss lik bil 30.06 minus ultra hifi)
Man gjør vel en vurdering av hvor mye bytte av bil er verdt. Venter selv en lik bil i titanfarge minus Hifi, pluss 7 seter og dobbeltlader. Interessant å høre at det var høy interesse.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

cirys1

Den største prisdumperen på Tesla er Tesla selv, de selger ut lånebiler, demobiler etter veldig kort stund 5-10k km med kraftige rabatter. De har ganske mange 85D og P85D til salgs allerede.. Har inntrykk at av at de kun bruker dem i 3-4 måneder..

ducktolate

Hva kan man forvente å få for en P85D nå?
Jeg har en som kommer i september med gammel konfig. (Next gen også bak og jeg regner med SU2 understell iom at det var standard når jeg bestilte, eneste jeg ikke tok med var jumpseats og premium interiør) mye av det som var med i min konfig er flyttet over i premium interiørpakken. Alt er sort og karbon interiør. Har det på min P85+ også og er strålende fornøyd med det, den er dog fullspekket og har plass til barnevogna i frunken (noe som ble avgjørende for å selge evt avbestille den som kommer)

fonberg

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 09. juni 2015, klokken 21:04
Sitat fra: epic på tirsdag 09. juni 2015, klokken 20:34
Man gjør vel en vurdering av hvor mye bytte av bil er verdt. Venter selv en lik bil i titanfarge minus Hifi, pluss 7 seter og dobbeltlader. Interessant å høre at det var høy interesse.

Ja, den nye var utrolig fin. Men den "gamle" er jaggu bra den også. Og etter min mening var ikke den nye verdt prisdifferansen på 180000. Så får vi se hvir lenge jeg greier å motstå fristelsen til å kjøpe meg en pent brukt S85D
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Epleskreller

Når du til og med har grønn bil forstår jeg godt at du beholder den :-)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

fonberg

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 09. juni 2015, klokken 23:41
Når du til og med har grønn bil forstår jeg godt at du beholder den :-)

Ja, grønnfargen liker jeg veldig godt - jeg synes fortsatt grønn og brun er de peneste TMS-fargene, den grå ble litt kjedelig i forhold  ;)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

ElectroShock

Plutselig har det blitt veldig høy aktivitet på Finn. Alle de beste dealene har blitt borte i løpet av få dager. At 85D blir solgt skyldes nok at bilene nå blir utlevert, men hvorfor har det plutselig blitt omsatt som mange P85D?

Havebigfun

Det kommer ikke så mange nye til- spekulasjonspolsteret av biler er iferd med å bli borte.
Jeg tror prisene stabiliserer seg nå (evt øker) til TMX -utleveringene nærmer seg.
Tatt i betraktning at det er ca 8000 biler i Norge nå er det keller ikke mange TMS totalt sett på finn (150) nå...

RonnyØ

"Gamle Teslaer blir fortsatt solgt, etterhvert som folk blir kvitt fossilbilen" ;D
Husqvarna Automower 320

D.O

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 03. juni 2015, klokken 17:13
Jeg bestilte p85d i nov . Bilen ble levert men jeg ombestemte meg og valgte å beholde min P85 til tross for greie bud på 590- 600000kr .
Hadde vært greit med autopilot men p85d er ikke så stor forskjell fra min P85.
Jeg tjente på p85d salget så det var greit . Han som kjøpte bilen fikk også en grei rabatt fra dagens priser  så det var en vinn vinn situasjon.

samme her. P85 gav meg mest kjøreglede så p85d ble solgt til vinn vinn situasjon for selger og kjøper. Går nok for X etterhvert og beholder P85 til evig tid.
P85D markedet er forrøvrig på punktet hvor salg uten tap er vanskelig. Glad jeg kjøpte til oktober pris. 
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

RonnyØ

Husqvarna Automower 320

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA