Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dombås - Aurland i TMS 60?

Startet av ElectroShock, onsdag 24. juni 2015, klokken 21:35

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: aness på tirsdag 02. juni 2015, klokken 14:55
Når jeg skulle ha min var ett av kravene stoffseter, ett annet ønske var glasstak.

Jeg kikker ikke lenger på finn, men i perioden jeg gjorde det så jeg nøyaktig null biler som hadde den kombinasjonen.

"Alle" skulle - og fortsatt skal ser det ut til - ha skinnseter da dette er så ettertraktet på bruktmarkedet :p

Btw: før også meg opp på listen med samme preferanser :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Mazzbot

Hvorfor er det så mange P85D til salgs ? Jeg ser også i annonsen at se kan ta en P85 i innbytte .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Tuxedo

Sitat fra: Mazzbot på tirsdag 02. juni 2015, klokken 23:39
Hvorfor er det så mange P85D til salgs ? Jeg ser også i annonsen at se kan ta en P85 i innbytte .
Mange kjøpte disse på spekulasjon for å selge, forhåpentligvis til en høyere pris enn de kjøpte for.  Forventet prisstigning pga dollarkurs osv.  Var vel en som hadde kjøpt fem stk, om jeg ikke husker feil.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Soala

Sitat fra: Amoss på tirsdag 02. juni 2015, klokken 15:59
Når jeg skulle ha min var ett av kravene stoffseter, ett annet ønske var glasstak.

Jeg kikker ikke lenger på finn, men i perioden jeg gjorde det så jeg nøyaktig null biler som hadde den kombinasjonen.

"Alle" skulle - og fortsatt skal ser det ut til - ha skinnseter da dette er så ettertraktet på bruktmarkedet :p

Min bil legges på finn om en uke. 2014 s85 med stoff og panotak. Aldri vært noe galt med mitt tak, men det er selvfølgelig de som har trøbbel som roper høyest.

Valgte stoff pga komfort og pano pga behov for sykkel og skistativ. Har aldri angret på det valget, særlig når jeg ser hvordan skinnsetene ser ut etter noen måneder.

ElectroShock

Ja, det er først og fremst på P85D man kan gjøre et kupp nå. Det kan virke som om spekulatene kollektivt har feilberegnet etterspørselen  ;D

Epleskreller

Sitat fra: Soala på onsdag 03. juni 2015, klokken 11:34
Sitat fra: Amoss på tirsdag 02. juni 2015, klokken 15:59

Min bil legges på finn om en uke. 2014 s85 med stoff og panotak. Aldri vært noe galt med mitt tak, men det er selvfølgelig de som har trøbbel som roper høyest.

Valgte stoff pga komfort og pano pga behov for sykkel og skistativ. Har aldri angret på det valget, særlig når jeg ser hvordan skinnsetene ser ut etter noen måneder.
Min også, S85, pano, stoff, lyd, 7seter..

Har valgt stoff på neste også :-D
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Epleskreller

Sitat fra: ElectroShock på onsdag 03. juni 2015, klokken 12:59

Ja, det er først og fremst på P85D man kan gjøre et kupp nå. Det kan virke som om spekulatene kollektivt har feilberegnet etterspørselen  ;D

Ikke jeg, ;-)  bestilte en bil med levering i oktober for spekulasjon. Sort 85D med pano, tech, vinterpakke og dobbeltlader. Det blir spennende å se hva jeg kan få for den.

Elektrisk siden sept 13

nie

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 03. juni 2015, klokken 13:37

Ikke jeg, ;-)  bestilte en bil med levering i oktober for spekulasjon. Sort 85D med pano, tech, vinterpakke og dobbeltlader. Det blir spennende å se hva jeg kan få for den.
Isåfall har du baller så som bare F.....med mindre du har et prisnivå fra desember 2014.....

Muffinman

Epleskreller

Sitat fra: nie på onsdag 03. juni 2015, klokken 13:49
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 03. juni 2015, klokken 13:37

Isåfall har du baller så som bare F.....med mindre du har et prisnivå fra desember 2014.....
Pris fra oktober 14, da D kostet 25k ekstra ;-) D ble satt opp ca 6k i november.

Elektrisk siden sept 13

nie

Sitat fra: Muffinman på onsdag 03. juni 2015, klokken 13:51
Enkelte av oss har prisnivå fra tidlig oktober 2014 ;)
Er klar over det, men jeg har jo lurt litt på hvor lenge Tesla egentlig aksepterer at vi har en ordre på "hold" til gamle priser.

Epleskreller

Sitat fra: nie på onsdag 03. juni 2015, klokken 13:59
Er klar over det, men jeg har jo lurt litt på hvor lenge Tesla egentlig aksepterer at vi har en ordre på "hold" til gamle priser.
Det var i oktober i fjor mulig å bestille til oktober i år. Senere reduserte de maks leveringstid.

Elektrisk siden sept 13

Muffinman

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 03. juni 2015, klokken 14:21
Sitat fra: nie på onsdag 03. juni 2015, klokken 13:59
Det var i oktober i fjor mulig å bestille til oktober i år. Senere reduserte de maks leveringstid.
Jepp. For ordens skyld, jeg bestilte ikke for å spekulere. Men det er greit å vite at man sannsynligvis kommer ut av det "skadesløs" om behov eller økonomi endrer seg drastisk.

Teslanewbie

Jeg bestilte p85d i nov . Bilen ble levert men jeg ombestemte meg og valgte å beholde min P85 til tross for greie bud på 590- 600000kr .
Hadde vært greit med autopilot men p85d er ikke så stor forskjell fra min P85.
Jeg tjente på p85d salget så det var greit . Han som kjøpte bilen fikk også en grei rabatt fra dagens priser  så det var en vinn vinn situasjon.

Når tesla kommer med ny batteripakke og facelift med nye lykter etc. Da skifter jeg bil . Tipper dette skjer i 2017 hvis jeg ikke har kjøpt en TMX innen den tiden :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

ElectroShock

Det virker som om både nye S85D og bruktbilene generelt blir absorbert av markedet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA