Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dombås - Aurland i TMS 60?

Startet av ElectroShock, onsdag 24. juni 2015, klokken 21:35

« forrige - neste »

TRM

Sitat fra: RonnyØ på lørdag 20. juni 2015, klokken 13:22
Det plukkes unna på finn. 12 stk merket solgt pr nu.
Hvor lenge ligger en bil på finn med status som solgt?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

RonnyØ

Husqvarna Automower 320

Teslanewbie

#92
Ser som at P85d prisene stuper .. Markedet mettet ?  Ringte noen av selgerne og flere var villige å gå ned 30-40000kr i pris . Ser også at flere har satt ned priset på finn med 40-50000kr

Ser også at flere slik som jeg har valgt å beholde den gamle bilen og solgt den nye ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jkirkebo

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 21. juni 2015, klokken 09:09
Ser som at P85d prisene stuper .. Markedet mettet ?  Ringte noen av selgerne og flere var villige å gå ned 30-40000kr i pris . Ser også at flere har satt ned priset på finn med 40-50000kr

Det var nok alt for mange som overvurderte hvor mange som var interessert i ytelsen til P85D i forhold til hvor mange som bare ville ha AWD (og dermed klarte seg med 85D). De som er villige til å betale endel mer for litt over ett sekund raskere 0-100 når standardbilen allerede er grisekjapp er tross alt en ganske marginal gruppe.

Gitt samme utstyrsnivå ellers ville jeg neppe vært interessert i å betale mer enn maks kanskje 20k ekstra for P85D i forhold til 85D.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RonnyØ

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 21. juni 2015, klokken 09:09
Ser som at P85d prisene stuper .. Markedet mettet ?  Ringte noen av selgerne og flere var villige å gå ned 30-40000kr i pris . Ser også at flere har satt ned priset på finn med 40-50000kr

Ser også at flere slik som jeg har valgt å beholde den gamle bilen og solgt den nye ..
Så lenge det finnes fossilbiler som går, er ikke markedet mettet. :D
Husqvarna Automower 320

Teslanewbie

Sitat fra: jkirkebo på søndag 21. juni 2015, klokken 09:17
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 21. juni 2015, klokken 09:09
Ser som at P85d prisene stuper .. Markedet mettet ?  Ringte noen av selgerne og flere var villige å gå ned 30-40000kr i pris . Ser også at flere har satt ned priset på finn med 40-50000kr

Det var nok alt for mange som overvurderte hvor mange som var interessert i ytelsen til P85D i forhold til hvor mange som bare ville ha AWD (og dermed klarte seg med 85D). De som er villige til å betale endel mer for litt over ett sekund raskere 0-100 når standardbilen allerede er grisekjapp er tross alt en ganske marginal gruppe.

Gitt samme utstyrsnivå ellers ville jeg neppe vært interessert i å betale mer enn maks kanskje 20k ekstra for P85D i forhold til 85D.

Flere inklusive jeg synes at Tesla har gjort en feilvurdering med å ikke skille ut P85D designmessig fra de øvrige modellene slik som BMW har med M-pakke og Audi med sin S -pakke etc .. Bilen er for anonym
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

HåkonE

Helt greit at P85D er en "sleeper", men de kunne gjerne hatt noen ekstra detaljer i tillegg til spoiler og røde kalibere som skilte de ut. Nå skal det sies at det ikke alltid er så lett å kjenne igjen konkurrentene heller om man ikke ser rørene bak (som kan være ettermontert), spesielt ikke for et utrent øye.

Og det er vel litt av filosofien bak slike biler.

Er ikke bare akselerasjon som gjør at folk velger AMG/M/S/P, men også understell.


jkirkebo

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 21. juni 2015, klokken 09:22
Sitat fra: jkirkebo på søndag 21. juni 2015, klokken 09:17
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 21. juni 2015, klokken 09:09
Ser som at P85d prisene stuper .. Markedet mettet ?  Ringte noen av selgerne og flere var villige å gå ned 30-40000kr i pris . Ser også at flere har satt ned priset på finn med 40-50000kr

Det var nok alt for mange som overvurderte hvor mange som var interessert i ytelsen til P85D i forhold til hvor mange som bare ville ha AWD (og dermed klarte seg med 85D). De som er villige til å betale endel mer for litt over ett sekund raskere 0-100 når standardbilen allerede er grisekjapp er tross alt en ganske marginal gruppe.

Gitt samme utstyrsnivå ellers ville jeg neppe vært interessert i å betale mer enn maks kanskje 20k ekstra for P85D i forhold til 85D.

Flere inklusive jeg synes at Tesla har gjort en feilvurdering med å ikke skille ut P85D designmessig fra de øvrige modellene slik som BMW har med M-pakke og Audi med sin S -pakke etc .. Bilen er for anonym

Det kan slå begge veier. Om bare P85D kom med røde kalipere og spoiler (og måtte ha det) samt sideskjørt og slikt ville jeg faktisk da vært villig til å betale mer for en 85D...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

BMW850

Idag er det jo sånn at du kun får røde kalipere og spoiler med P85D...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Dennis

De røde kalipterne var et must for min del, større brembo bremser skal ha farge akkurat som på alle andre biler som kommer med slike bremser, er helt sikkert forskjellige meninger om det. Det største problemet med de vanlige er at de blir veldig fort stygge siden lakken på de er ikke noe bra så de ser enda litt kjipere ut i rust finishen som de får etter litt tid :p De røde har mye bedre lakk og ser veldig bra ut spes på sort bil med mørke felger og lakken holder seg fin i lang tid  8)

BMW850

Enig i det. Har røde kalipere og de ser fortsatt ut som nye etter over ett år. Åpenbart en helt annen lakk-type.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Dennis

Ja den lakken holder seg veldig bra. Hadde slike lakkerte brembo bremser på min forrige bil og kalipterne på den så også nesten nye ut etter 13 år :)

plvr

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 21. juni 2015, klokken 16:54
Ja den lakken holder seg veldig bra. Hadde slike lakkerte brembo bremser på min forrige bil og kalipterne på den så også nesten nye ut etter 13 år :)

Synd de ikke brukte den på resten av bilen og  ::)
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Teslanewbie

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 21. juni 2015, klokken 16:54
Ja den lakken holder seg veldig bra. Hadde slike lakkerte brembo bremser på min forrige bil og kalipterne på den så også nesten nye ut etter 13 år :)

Mine "sorte" er helt grå og matte nå .. dessuten ruster skruene som holder caliperene  sammen .. vurderer å lakkere dem  ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA