Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dombås - Aurland i TMS 60?

Startet av ElectroShock, onsdag 24. juni 2015, klokken 21:35

« forrige - neste »

Dennis

Sitat fra: plvr på søndag 21. juni 2015, klokken 17:05
Sitat fra: Cookie Monster på søndag 21. juni 2015, klokken 16:54
Ja den lakken holder seg veldig bra. Hadde slike lakkerte brembo bremser på min forrige bil og kalipterne på den så også nesten nye ut etter 13 år :)

Synd de ikke brukte den på resten av bilen og  ::)

Hehe ja det hadde vært noe  ;D

Dennis

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 21. juni 2015, klokken 17:50
Ja den lakken holder seg veldig bra. Hadde slike lakkerte brembo bremser på min forrige bil og kalipterne på den så også nesten nye ut etter 13 år :)

Mine "sorte" er helt grå og matte nå .. dessuten ruster skruene som holder caliperene  sammen .. vurderer å lakkere dem  ...

Ja det som er problemet med de vanlige sorte ja. Best resultat er å ta de av og få de pulverlakkert

cirys1

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 21. juni 2015, klokken 18:01

Mine "sorte" er helt grå og matte nå .. dessuten ruster skruene som holder caliperene  sammen .. vurderer å lakkere dem  ...

Ja det som er problemet med de vanlige sorte ja. Best resultat er å ta de av og få de pulverlakkert

Trodde alle P ble levert med røde calippere og carbonspoiler, men så en istad (P85D) som manglet begge deler, var det kanskje et option?

Teslanewbie

Sitat fra: cirys1 på søndag 21. juni 2015, klokken 19:13
Sitat fra: Cookie Monster på søndag 21. juni 2015, klokken 18:01

Trodde alle P ble levert med røde calippere og carbonspoiler, men så en istad (P85D) som manglet begge deler, var det kanskje et option?

Spoiler ja, men ikke røde calipere på biler bestilt før prisøkningen nov 2013 ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

cirys1

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 21. juni 2015, klokken 19:32
Spoiler ja, men ikke røde calipere på biler bestilt før prisøkningen nov 2013 ...

De endrer noe hele tiden, ser nå at røde bremsecalippere er inkludert mens spoiler er et option, uansett første gangen jeg ser en P uten noen av delene.. :P

Havebigfun

Tilbake til topic
Jeg har nå lagret 332 annonser av D-biler, de aller fleste annonsene er slettet eller markert solgt. For meg ser det ut til at spekulasjonsbilene etterhvert har funnet nye eiere og det er stadig færre P85D på finn- for det meste var det nærmere 80, nå er det 37. Prispresset er dermed iferd med å avta- over sommeren kan det hende at P85D prises høyere enn nå. Det er mitt aestimat 8).
Skal man ha en billig ny P85D er tiden antakelig inne nå.

BMW850

Sitat fra: cirys1 på søndag 21. juni 2015, klokken 19:40
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 21. juni 2015, klokken 19:32

De endrer noe hele tiden, ser nå at røde bremsecalippere er inkludert mens spoiler er et option, uansett første gangen jeg ser en P uten noen av delene.. :P

Man har alltid kunnet velge røde kalipere bort.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

cirys1

Sitat fra: BMW850 på søndag 21. juni 2015, klokken 20:07
Man har alltid kunnet velge røde kalipere bort.

Da er det kanskje noen som har valgt det bort selv om det har vært inkludert da..

BMW850

BMW850

lurium

Jeg valgte bort røde bremsekalippere da det ikke passer med mørkeblå bil.
Hvis lakken på de vanlige er dårligere så får tesla bytte gratis.

BMW850

Dennis

Tror man sliter med å få Tesla til å bytte det gratis, de som ikke er røde holder seg bare like dårlig over tid som vanlige kaliptere på alle andre biler. De funker like bra enda, ser bare mindre pent ut.

De fleste vanlige biler har bremsekaliptere på størrelse med sykkelbremser så de fleste legger ikke merke til det :P

ElectroShock

Sitat fra: Havebigfun på søndag 21. juni 2015, klokken 19:57
Tilbake til topic
Jeg har nå lagret 332 annonser av D-biler, de aller fleste annonsene er slettet eller markert solgt. For meg ser det ut til at spekulasjonsbilene etterhvert har funnet nye eiere og det er stadig færre P85D på finn- for det meste var det nærmere 80, nå er det 37. Prispresset er dermed iferd med å avta- over sommeren kan det hende at P85D prises høyere enn nå. Det er mitt aestimat 8).
Skal man ha en billig ny P85D er tiden antakelig inne nå.

Jeg tror din analyse stemmer godt. Tiden å handle P85D var for to uker siden! Nå begynner det å gå mot selgers marked.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA